Maak lijst met JS en upload die.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Erwin H

Erwin H

07/03/2012 09:56:56
Quote Anchor link
He, dan is het een IE9 probleem, ik krijg nu ook geen bestanden geupload. Nu kan ik natuurlijk gaan vertellen dat het dus wel in FF werkt, maar dat is dan natuurlijk maar de halve oplossing. Ook voor IE9 zou het gewoon moeten werken. Ik ga eens zoeken naar een oplossing.

Toevoeging op 07/03/2012 10:18:30:

Ik moet zeggen dat dit sterk lijkt op een bug in IE. Zelfs als ik alle javascript weg haal krijg ik nog steeds geen bestand geupload in IE. Geen idee wat er aan de hand is, behalve dan dat ik IE weer meer ben gaan haten. Enige advies dat ik je op dit moment dus kan geven is IE gewoon helemaal weg te gooien en er niet meer over na te denken.... maar of dat gaat werken weet ik ook niet :-)

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 15:33:32

Cake Masher

Cake Masher

07/03/2012 10:24:30
Quote Anchor link
Mjah, dat is opzich wel vervelend. Het is namelijk voor een 'support' systeem waarbij de melder bijlagen kan toevoegen. Nu gebruikt het ene deel IE8, ander deel IE9, ander deel FF enz..

Ik ga ondertussen ook opzoek naar een oplossing.

Erwin H

Erwin H

07/03/2012 10:26:09
Quote Anchor link
Ik heb nu heel veel combinaties geprobeerd. Met JS, zonder JS, button in het form, erbuiten, met een extra text input, zonder extra input etc etc. Soms krijg ik resultaat, soms niet. Maar er lijkt zover geen duidelijk lijn in te zitten waarom de ene keer wel en de andere keer niet.

Toevoeging op 07/03/2012 10:32:52:

Het wordt nog gekker. Ik heb er een change handler bij gevoegd om te kijken of die wel getriggerd wordt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
$("#upload_form").on("change","input[type=file]", function(){
  alert("changed");
});

Als je de pagina opent en via de "slecteer" button een bestand selecteert dan krijg je geen alert te zien. De eerste keer niet, de tweede keer niet...
Als je via de file input een bestand selecteert dan krijg je wel de alert te zien. Selecteer je daarna via de "selecteer" button een bestand dan zie je de alert ook... maar het uploaden werkt alleen maar als je het bestand via de file input zelf hebt geselecteerd....
Erg vreemd.

Cake Masher

Cake Masher

07/03/2012 10:43:05
Quote Anchor link
Ja precies, dat had ik ook al eerder geprobeerd, en ik kreeg inderdaad het zelfde resultaat.

Ik ben even veder gaan zoeken, en ben het volgende tegen gekomen. Dit is geen Jquery maar een ander javascript lib. die aardig simpel is eigenlijks. Maar het werkt eigenlijk precies zoals ik zou willen (in iedergeval in IE9, FF etc nog niet getest.).
Link

Erwin H

Erwin H

07/03/2012 10:53:11
Quote Anchor link
Het werkt inderdaad wel en bijna net zoals het upload script dat ik zelf heb (en wat ik je wilde leren in dit topic). Enige verschil is dat je hier het file input element ziet en ik het via een andere button doe. De reden waarom ik dat file input niet wil laten zien is omdat het een nachtmerrie is om dat te stylen. Alleen aan de andere kant, als het niet werkt heb je er ook niet veel aan natuurlijk.

Dus, als dit voor je werkt, gebruik het! Ik ga in elk geval nog wel even verder die button aan het werk te krijgen in IE. Het zou toch moeten kunnen zou je zeggen.

Cake Masher

Cake Masher

07/03/2012 11:01:22
Quote Anchor link
Jah precies, het is wel jammer dat er een input veld staat. Met een aparte button zou het nog veel beter zijn. Maar dit ga ik denk ik even gebruiken als een tijdelijke oplossing.

Ik ga zeker ook nog even veder op het button probleem, en als ik een oplossing heb, zal ik deze hier plaatsen.

Bedankt voor je hulp!

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.