maandelijks
Graag zou ik jullie hulp bij het volgende:
Ik zou maandelijks een reset moeten uitvoeren van iets in mijn database. Alleen heeft mijn host geen 'cronjob dingie'. Zijn er ook andere manieren van een maandelijkse reset te houden?
Mvg, Jonathan
Het nadeel hierbij is dat het natuurlijk wordt uitgevoerd als een gebruiker de pagina op vraagt, dus de reset moet niet te lang duren. Ook moet het niet uitmaken dat de tijd dynamisch is (De tijd hangt af van de eerste bezoeker van de maand). Ook moet er bij elke pagina de status van de reset worden bekeken, wat ook niet echt praktisch te noemen is.
Echter, ik weet geen andere oplossing dan dit. Suc6.
Je kan een datum in de database zetten en bij elk bezoek checken of die datum al voorbij is. Zo ja, bepaald script uitvoeren en de datum met een maand verhogen.
@Nick dan moet de hosting over linux/unix beschikken?
Toevoeging op 07/12/2010 19:01:09:
Welke host heb je?
Gewijzigd op 07/12/2010 19:00:18 door Nick Dijkstra
Nick Dijkstra op 07/12/2010 18:58:43:
... doen moet je wel een linux host hebben? anders draait er geen php op???
Onzin.
- SanThe - op 07/12/2010 19:07:35:
Onzin.
Nick Dijkstra op 07/12/2010 18:58:43:
... doen moet je wel een linux host hebben? anders draait er geen php op???
Onzin.
O ok :P maar waarom zou hij die site niet kunnen gebruiken??
Ik laat wel weten of dit echt wel zo goed is als het eruit ziet :p
Ondertussen zijn er nog andere oplossingen welkom. Vind het toch een beetje raar dat ik op een andere site moet betrouwen om iets maandelijks te doen voor mijn site.
Gewijzigd op 07/12/2010 19:11:22 door Jonathan Plas
graag gedaan ;P
Er zijn zat hosters die op windows draaien...
Toevoeging op 07/12/2010 19:15:11:
Jonathan Plas op 07/12/2010 19:08:45:
Dan heeft de host linux. Dank je voor de site Nick.
Ondertussen zijn er nog andere oplossingen welkom. Vind het toch een beetje raar dat ik op een andere site moet betrouwen om iets maandelijks te doen voor mijn site.
Ik gebruik het ook. Het enige wat de site doet is het scriptje wat je hebt opgegeven laten draaien op de tijd wat je hebt opgegeven
Meeste dingen waarvoor je denkt dat je cron nodig hebt, heb je helemaal niet nodig.
Daarom ook dat ik alternatieven vraag he karl :D
Karl Karl op 07/12/2010 23:10:24:
Wat moet er dan maandelijks gereset worden?
Meeste dingen waarvoor je denkt dat je cron nodig hebt, heb je helemaal niet nodig.
Ik gok dat je hem niet nodig hebt, maar je geeft niet echt veel info.
Jonathan de Vries op 07/12/2010 19:12:58:
Er zijn maar weinig hosters die op windows draaien. Windows server moet je betalen (licentie) en ongeveer 2x per dag safety patches doorvoeren anders heb je geen support meer....Hosters die MCSE zijn: Microsoft Clicking Service Engineer :) zijn er niet zoveel, echt niet.@Nick, waarom zou je geen php op een windows server kunnen hebben?
Omdat er ook niet meer info is, mijn excuses daarvoor. Al wat ik kan geven van info is: maandelijks moet een tabel in mysql gereset worden. (UPDATE 0)
Aad B op 07/12/2010 23:19:41:
Jonathan de Vries op 07/12/2010 19:12:58:
Er zijn maar weinig hosters die op windows draaien. Windows server moet je betalen (licentie) en ongeveer 2x per dag safety patches doorvoeren anders heb je geen support meer....Hosters die MCSE zijn: Microsoft Clicking Service Engineer :) zijn er niet zoveel, echt niet.@Nick, waarom zou je geen php op een windows server kunnen hebben?
Je zit weer lekker onzin te verkondigen. Er zijn een hele hoop windows hosters, misschien minder dan linux / unix, maar toch zijn het er genoeg. Doordat je een licentie af moet nemen zal de hoster serieuzer in zijn vak zijn en minder aanklooien (want dan verdoet hij zijn geld).
Ook is het niet zo dat hij twee keer per dag patches moet draaien, net zoals bij gewoon windows 7 heb je een patch dag.
Natuurlijk kan je wel extra patches krijgen, als er wat mis is of als er iets niet correct werkt bijvoorbeeld.
En waar slaat die MSCE onzin op? Volgens mij bedoel je eerder Microsoft Certified Partner...
Natuurlijk kan je zelf ook gewoon voor hoster 'spelen' en op je eigen pc apache+php of iis+php draaien. Maar dan heb je niet de voordelen van een echte hoster.
Jonathan Plas op 07/12/2010 23:19:53:
Omdat er ook niet meer info is, mijn excuses daarvoor. Al wat ik kan geven van info is: maandelijks moet een tabel in mysql gereset worden. (UPDATE 0)
Wat wordt er in die tabel dan gereset?
@Karl 'in', met andere woorden hoeveel keer iemand op je website gekomen is via een bepaalde link. int(255) (waarom 255, vraag me dat niet, is een gewoonte van me)
Kijk, dat kan je ook anders aanpakken. Je kunt in die tabel bijvoorbeeld ook opslaan welke pagina er werd benaderd, op welk tijdstip (kan zo ingewikkeld maken als je wilt, let op redundantie en de normaal vormen). Dan hoef je niet iedere maand die db leeg te gooien, en kan je ook nog eens mooiere statistieken maken ook!
Greetz Jonathan