maandelijks

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Cymer Patch Server Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12919 Introductie This new patch server will be built on Python and Django ReST and GraphQL services with a React frontend, it will consist of several microservices and run on a Kubernetes cluster. It will be supported by several middleware applications such as ElasticSearch, Redis, RabbitMQ, Oracle and Artifactory. Functieomschrijving The Patch Admin team always aim to deliver software at a high quality, we avoid sacrifices here to maintain our velocity. Practically this means that we practice test driven development and perform end-to-end automated testing on our software. This means

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Fullstack developer (NodeJS, React, AWS)

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam, maar zoals gezegd komt er veel meer bij kijken dan alleen maar ontwikkelen. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden maar hiernaast doe je doorlopend onderzoek naar de inzet van bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Maar waar staan ze nu? Na een onderzoeksfase van ruim een jaar zijn

Bekijk vacature »

Front-End Developer

Als Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Front-End Developer bij Coolblue? Als Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Je krijgt energie van het bedenken van creatieve oplossingen en presenteert dit graag binnen het team. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te

Bekijk vacature »

IT Infrastructuur Developer

IT Infrastructuur Developer Ben jij (bijna) klaar met je HBO studie in de richting van IT? Opzoek naar een spannende eerste baan, waar je ontzettend veel kan leren? Dan hebben wij de ultieme job voor jou! Voor een goede klant van ons in de financiële dienstverlening zijn wij opzoek naar een Junior Infrastructure Developer. Deze baan is een mooie kans om een sterke start te geven aan jouw carrière binnen de IT! De job Je werkt nauw samen met het Devops team, en zal je voornamelijk bezighouden met het automatiseren van infrastructure componenten. De componenten worden opgevraagd door het DevOps

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer Consultancy

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP

Functie Wij zijn op zoek naar een PHP programmeur voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alblasserdam. Heb jij altijd al willen werken bij een bedrijf dat veilige netwerkverbindingen levert door middel van veilige oplossingen? Lees dan snel verder. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van geleverde software en webapplicaties. Tevens

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar een ontwikkelaar ter versterking van het huidige developers team. Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten

Bekijk vacature »

Front-end developer (Vue.js) gezocht!

Functie Als Front-end developer is het jouw doel om efficiënte en effectieve frontend code te ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden die goed aansluit bij de functionele behoefte vanuit de klant. Je zorgt voor optimale SEO-resultaten, sitespeed en frontend security. You build it, you run it, you own it! Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Automotive Angular

Functie Als Senior Front end developer kom je te werken in een team van 11 developers. 9 van de 11 focussen zich op back end, welke is geschreven in Java, en 2 op de front end waarbij er gebruik wordt gemaakt van Typescript en Angular. De focus in deze rol ligt op 2 aspecten; doorontwikkeling van de eigen tooling en gebruik van de tooling t.b.v. klantprojecten. Momenteel zijn ze in de afrondende fase van een project waarbij ze het gehele verkoopproces van nieuwe auto’s anders ingeregeld hebben voor een grote dealer in Nederland. Waarbij Auto’s normaliter pas verkocht werden in

Bekijk vacature »

Team Lead Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Als Team Lead Java Developer draag een grote verantwoordelijk je stuurt ontwikkelaars aan en staat dagelijks in contact met jou ICT Manager. De team Bestaat uit front-end en backend systemen. Je ben in staat op hoog niveau de technische vak te bepalen en ook te bewaren. Je dag zie er als volgt uit, ontwikkelen van nieuwe en bestaande applicaties, het uitvoeren van processen en analyses en het beschrijven van functioneel ontwerpen. Ook zal samen met jouw Tester applicaties gaan testen door middel van peer reviews en het leveren van support aan gebruikers

Bekijk vacature »

Cobol Developer

Dit ga je doen Als Cobol Ontwikkelaar zal je gaan meebouwen aan een onderdeel van het backend systeem waarbij je het functionele ontwerp vertaald naar een technische oplossing die geïntegreerd kan worden in de huidige omgeving. Je zorgt ervoor dat de bedrijfsprocessen op een efficiënte manier worden uitgevoerd en werkt proactief aan het verbeteren hiervan. Samen met jouw collega’s reviewen jullie elkaars code en test je je eigen code. Je werkt nauw samen met andere ontwikkelaars, testers en functioneel ontwerpers. Taken pakket: Beheren en doorontwikkelen van de bestaande omgeving; Vertalen van een functionele vragen naar een technische oplossing; Doorvoeren van

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Jonathan Plas

Jonathan Plas

07/12/2010 18:45:11
Quote Anchor link
Hey daar,

Graag zou ik jullie hulp bij het volgende:

Ik zou maandelijks een reset moeten uitvoeren van iets in mijn database. Alleen heeft mijn host geen 'cronjob dingie'. Zijn er ook andere manieren van een maandelijkse reset te houden?

Mvg, Jonathan

PHP hulp

PHP hulp

05/11/2024 09:40:59

Marco van Oort

Marco van Oort

07/12/2010 18:50:44
Quote Anchor link
Je kunt een controle invoeren op een pagina (c.q. alle pagina's van een website, dus in een include-bestand of zo), waarbij je kijkt wanneer de vorige reset is geweest. Is dat vorige maand? Voer een reset uit.

Het nadeel hierbij is dat het natuurlijk wordt uitgevoerd als een gebruiker de pagina op vraagt, dus de reset moet niet te lang duren. Ook moet het niet uitmaken dat de tijd dynamisch is (De tijd hangt af van de eerste bezoeker van de maand). Ook moet er bij elke pagina de status van de reset worden bekeken, wat ook niet echt praktisch te noemen is.

Echter, ik weet geen andere oplossing dan dit. Suc6.

- SanThe -

- SanThe -

07/12/2010 18:52:25
Quote Anchor link
Je kan een datum in de database zetten en bij elk bezoek checken of die datum al voorbij is. Zo ja, bepaald script uitvoeren en de datum met een maand verhogen.

Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

07/12/2010 18:53:09
Quote Anchor link
Je kan ook een account maken op http://www.setcronjob.com/
Daar kan je gratis cronjobs maken.

ik gebruik het ook

Jonathan Plas

Jonathan Plas

07/12/2010 18:55:50
Quote Anchor link
@Nick dan moet de hosting over linux/unix beschikken?

Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

07/12/2010 18:58:43
Quote Anchor link
?? waarom, je gebruikt die website om een script te laten draaien? Hun doen alles. Dan maakt het toch niks uit wat jij hebt? Maar het lijkt mij, als je een website wil en je wilt een reset doen moet je wel een linux host hebben? anders draait er geen php op???

Toevoeging op 07/12/2010 19:01:09:

Welke host heb je?
Gewijzigd op 07/12/2010 19:00:18 door Nick Dijkstra

- SanThe -

- SanThe -

07/12/2010 19:07:35
Quote Anchor link
Nick Dijkstra op 07/12/2010 18:58:43:
... doen moet je wel een linux host hebben? anders draait er geen php op???

Onzin.

Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

07/12/2010 19:08:28
Quote Anchor link
- SanThe - op 07/12/2010 19:07:35:
Nick Dijkstra op 07/12/2010 18:58:43:
... doen moet je wel een linux host hebben? anders draait er geen php op???

Onzin.

O ok :P maar waarom zou hij die site niet kunnen gebruiken??

Jonathan Plas

Jonathan Plas

07/12/2010 19:08:45
Quote Anchor link
Dan heeft de host linux. Dank je voor de site Nick.

Ik laat wel weten of dit echt wel zo goed is als het eruit ziet :p

Ondertussen zijn er nog andere oplossingen welkom. Vind het toch een beetje raar dat ik op een andere site moet betrouwen om iets maandelijks te doen voor mijn site.
Gewijzigd op 07/12/2010 19:11:22 door Jonathan Plas

Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

07/12/2010 19:09:34
Quote Anchor link
graag gedaan ;P

Jonathan de Vries

Jonathan de Vries

07/12/2010 19:12:58
Quote Anchor link
@Nick, waarom zou je geen php op een windows server kunnen hebben?
Er zijn zat hosters die op windows draaien...

Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

07/12/2010 19:13:57
Quote Anchor link
@Jonathan, O dat dacht ik. Daar ligt het dan dus niet aan. :P

Toevoeging op 07/12/2010 19:15:11:

Jonathan Plas op 07/12/2010 19:08:45:
Dan heeft de host linux. Dank je voor de site Nick.

Ik laat wel weten of dit echt wel zo goed is als het eruit ziet :p

Ondertussen zijn er nog andere oplossingen welkom. Vind het toch een beetje raar dat ik op een andere site moet betrouwen om iets maandelijks te doen voor mijn site.

Ik gebruik het ook. Het enige wat de site doet is het scriptje wat je hebt opgegeven laten draaien op de tijd wat je hebt opgegeven

07/12/2010 23:10:24
Quote Anchor link
Wat moet er dan maandelijks gereset worden?
Meeste dingen waarvoor je denkt dat je cron nodig hebt, heb je helemaal niet nodig.

Jonathan Plas

Jonathan Plas

07/12/2010 23:11:34
Quote Anchor link
Daarom ook dat ik alternatieven vraag he karl :D

07/12/2010 23:17:46
Quote Anchor link
Karl Karl op 07/12/2010 23:10:24:
Wat moet er dan maandelijks gereset worden?
Meeste dingen waarvoor je denkt dat je cron nodig hebt, heb je helemaal niet nodig.

Ik gok dat je hem niet nodig hebt, maar je geeft niet echt veel info.

Aad B

Aad B

07/12/2010 23:19:41
Quote Anchor link
Jonathan de Vries op 07/12/2010 19:12:58:
Er zijn maar weinig hosters die op windows draaien. Windows server moet je betalen (licentie) en ongeveer 2x per dag safety patches doorvoeren anders heb je geen support meer....Hosters die MCSE zijn: Microsoft Clicking Service Engineer :) zijn er niet zoveel, echt niet.

Jonathan Plas

Jonathan Plas

07/12/2010 23:19:53
Quote Anchor link
Omdat er ook niet meer info is, mijn excuses daarvoor. Al wat ik kan geven van info is: maandelijks moet een tabel in mysql gereset worden. (UPDATE 0)

07/12/2010 23:37:44
Quote Anchor link
Aad B op 07/12/2010 23:19:41:
Jonathan de Vries op 07/12/2010 19:12:58:
Er zijn maar weinig hosters die op windows draaien. Windows server moet je betalen (licentie) en ongeveer 2x per dag safety patches doorvoeren anders heb je geen support meer....Hosters die MCSE zijn: Microsoft Clicking Service Engineer :) zijn er niet zoveel, echt niet.

Je zit weer lekker onzin te verkondigen. Er zijn een hele hoop windows hosters, misschien minder dan linux / unix, maar toch zijn het er genoeg. Doordat je een licentie af moet nemen zal de hoster serieuzer in zijn vak zijn en minder aanklooien (want dan verdoet hij zijn geld).
Ook is het niet zo dat hij twee keer per dag patches moet draaien, net zoals bij gewoon windows 7 heb je een patch dag.
Natuurlijk kan je wel extra patches krijgen, als er wat mis is of als er iets niet correct werkt bijvoorbeeld.
En waar slaat die MSCE onzin op? Volgens mij bedoel je eerder Microsoft Certified Partner...

Natuurlijk kan je zelf ook gewoon voor hoster 'spelen' en op je eigen pc apache+php of iis+php draaien. Maar dan heb je niet de voordelen van een echte hoster.

Jonathan Plas op 07/12/2010 23:19:53:
Omdat er ook niet meer info is, mijn excuses daarvoor. Al wat ik kan geven van info is: maandelijks moet een tabel in mysql gereset worden. (UPDATE 0)

Wat wordt er in die tabel dan gereset?

Jonathan Plas

Jonathan Plas

07/12/2010 23:44:09
Quote Anchor link
@Karl 'in', met andere woorden hoeveel keer iemand op je website gekomen is via een bepaalde link. int(255) (waarom 255, vraag me dat niet, is een gewoonte van me)

07/12/2010 23:49:15
Quote Anchor link
Kijk, dat kan je ook anders aanpakken. Je kunt in die tabel bijvoorbeeld ook opslaan welke pagina er werd benaderd, op welk tijdstip (kan zo ingewikkeld maken als je wilt, let op redundantie en de normaal vormen). Dan hoef je niet iedere maand die db leeg te gooien, en kan je ook nog eens mooiere statistieken maken ook!

Jonathan Plas

Jonathan Plas

07/12/2010 23:51:52
Quote Anchor link
Maar toch moet hij gereset worden ook al vind jij van niet Karl :p Dat is net men vraag, hoe ik dit het best zou doen.

Greetz Jonathan

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.