[mac: launchd] launchd plist file werkt niet(svn)
op mijn oude mac deed ik altijd dingen met cron, maar ik las dat in Mac os X 10.5 alles via launchd gaat.
ik wil op mijn lokale webserver(laatste apache, php en mysql via macports) het volgende commando elke dag uitvoeren:
~/Sites/wp_trunk is een svn map waar ik de laatste versie van wordpress in wil hebben.
update.txt word vervolgens in de site getoond zodat ik weet op welke revision ik zit.
eerst heb ik een paar tutorials gelezen om zelf plist bestanden te maken, maar dat deed niks, nu heb ik iets gedaan met lingon, die geeft het volgende xml bestand:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!DOCTYPE plist PUBLIC "-//Apple//DTD PLIST 1.0//EN" "http://www.apple.com/DTDs/PropertyList-1.0.dtd">
<plist version="1.0">
<dict>
<key>Label</key>
<string>pepijn.snv.updater</string>
<key>ProgramArguments</key>
<array>
<string>svn</string>
<string>update</string>
<string>~/Sites/wp_trunk</string>
<string>>></string>
<string>~/Sites/wp_trunk/update.txt</string>
</array>
<key>RunAtLoad</key>
<true/>
</dict>
</plist>
<!DOCTYPE plist PUBLIC "-//Apple//DTD PLIST 1.0//EN" "http://www.apple.com/DTDs/PropertyList-1.0.dtd">
<plist version="1.0">
<dict>
<key>Label</key>
<string>pepijn.snv.updater</string>
<key>ProgramArguments</key>
<array>
<string>svn</string>
<string>update</string>
<string>~/Sites/wp_trunk</string>
<string>>></string>
<string>~/Sites/wp_trunk/update.txt</string>
</array>
<key>RunAtLoad</key>
<true/>
</dict>
</plist>
maar nog steeds gebeurd er niks, ik dacht misschien geeft hij geen output, maar naar een bestand schrijven moet hij toch wel doen?
als ik precies dit comando in terminal invoer krijg ik keurig alles in update.txt
eigenlijk zou het misschien beter zijn om dit op een mac forum te vragen, maar ik heb geen zin om me voor een vraag te gaan registreren, en hier lopen ook redelijk veel mac gebruikers rond geloof ik.
Edit:
ik vraag het wel gewoon op een mac forum, ik geloof niet dat dit gaat werken...
ik vraag het wel gewoon op een mac forum, ik geloof niet dat dit gaat werken...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Pepijn de vos
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.