Mafiazone.nl
Link naar de site: Mafiazone.nl
Het spel is niet gebaseerd op al bestaande spellen die te koop zijn op het internet ed.
Het thema 'mafia/gangster' is inderdaad niet origineel, maar de hoeveelheid van deze games is in de tijd dat ik met mijn project ben begonnen tot nu gigantisch gestegen. Helaas, dit had ik niet verwacht.
Ook door de komst van de criminalz is de therm RPG op php sites niet bepaald populair geworden. Criminalz (a like) staan bekend om admins die beweren alles zelf te hebben gemaak... maar hoe kan het dan zo zijn dat nog 2257 spellen de zelfde pagina's bevatten :s ;)
Maargoed, het draait nu even om mijn eigen creatie.
Wat vinden jullie goed en wat kan een stuk beter?
Lukt het inloggen etc goed?
Ik hoop niet (al te) veel negatieve feedback te krijgen desondanks de negatieve klank van de text-RPG.
Met vriendelijke groet,
Stijn Huijsmans - Stillone
NB: Ik heb geen testaccount gemaakt omdat het aanmelden zeer snel kan verlopen omdat je account niet geactiveerd hoeft te worden!
Gewijzigd op 17/12/2005 19:34:00 door Stillone
Quote:
NB: Ik heb geen testaccount gemaakt omdat het aanmelden zeer snel kan verlopen omdat je account niet geactiveerd hoeft te worden!
M.a.w., je wil dat iedereen hier een account aanmaakt, zodat jouw ledenaantal stijgt? ;)
Ik ga alvast de moeite niet nemen om een testaccount te maken, want het zou zonde zijn voor jou, aangezien ik er later niet meer zou opkomen, en dan zit je daar met een hoopje "dode" accounts :)
Dus misschien toch maar een testaccount maken? :)
Misschien zie ik het wel niet goed, ik zie in ieder geval wel een pluspunt, en dat is dat er een paar opties zijn die er bij andere (nog) niet zijn. Qua layout vind ik het er ook wel goed uitzien (AAN DE SCREENSHOTS TE ZIEN)
Wel een groot nadeel lijkt me je menu, je gaat naar het centrum, dan krijg je in je hoofdframe een pagina met links naar weer andere pagina's.. Maar dan ga ik naar het restaurant, dan moet ik VIA het hoofdmenu weer naar het centrum, en dan iets anders kiezen.
Voor een actueel beeld van het spel moet je toch echt even inloggen:
email: [email protected]
pass: test
Quote:
Speler: test
Je wordt binnen 2 seconden doorgeschakeld.
Gebeurt dit niet, klik dan hier om verder te gaan
Zoals je vast hebt gemerkt opent zich een pop-up. Klik in de pop-up op: Ga door naar de Top50.
Hiermee help je ons zodat wel meer spelers krijgen, Alvast bedankt!
Je wordt binnen 2 seconden doorgeschakeld.
Gebeurt dit niet, klik dan hier om verder te gaan
Zoals je vast hebt gemerkt opent zich een pop-up. Klik in de pop-up op: Ga door naar de Top50.
Hiermee help je ons zodat wel meer spelers krijgen, Alvast bedankt!
Vervolgens wordt ik weer de index gegooid??
Bij de exp in mijn hoofdkwartier staat dit (dit is wanneer je begint!):
Exp: 0/0 (0%), dat zou betekenen dat ik met 0 exp al naar een volgend level ga, en 0 van 0 is 100% en niet 0%.
Verder vind ik het vreemd dat je zoveel moet betalen voor energie, zeker in het begin ga je steeds verder achteruit, en krijg je niet de kans om op 100% te blijven, omdat je minder verdient en meer energie verliest dan dat je bij kan kopen
En waarom 2x een alert als ik uitlog, dat vind ik ook niet wat hoor.. Je vraagt eerst of ik wel wil uitloggen en daarna krijg ik WEER een alert met een "bedankt voor het spelen en tot de volgende keer.." Het zou netter zijn deze tekst op de pagina weer te geven en dan door te linken naar je standaard index
Gewijzigd op 17/12/2005 20:37:00 door Robert Deiman
Stillone:
Die screenshots zijn al verouderd.
Voor een actueel beeld van het spel moet je toch echt even inloggen:
email: [email protected]
pass: test
Voor een actueel beeld van het spel moet je toch echt even inloggen:
email: [email protected]
pass: test
Zo verouderd zijn die screenshots niet, ik had wel al een redelijk beeld van wat het was. En ik blijf erbij: "een van zovelen" met hier en daar wat veranderingen. Layout op zich goed, maar centrum werkt niet handig.
> Het exp is aangepast, bedankt voor de tip!
> Je energie wordt na een bepaalde tijd herladen. Het is zo "duur" omdat je best veel kan verdienen. Al in het casino geweest, al misdaden gedaan, al moorden gepleegd etc... ?
> Ja, het centrum is inderdaad een omslachtige optie.
Maar ik wilde iets anders dan de uitschuifmenus van criminalz ed.
Er zijn redelijk veel opties in het centrum en om dit allemaal in het menu te zetten lijkt me niet erg overzichtelijk.
> Het uitloggen is nu direct zonder 2e melding, de 2e melding was inderdaad erg overbodig :)
@ Bas Kreleger: Ik worstel met een probleem bij de inlogpaginas. Ik heb de site zelf getest met firefox (dit werkt prima), maar bij IE wordt de sessie soms niet aangeslagen. Ik hoop dat ik de oorzaak van dit probleem zo spoedig mogelijk kan opsporen ;)
Gewijzigd op 18/12/2005 16:36:00 door Stillone
Het inloggen werkt nu prima.
Reden: Mijn domein was cloaked. Ik heb het uitgezet en het inloggen werkt nu prima.
Gewijzigd op 18/12/2005 14:22:00 door Stillone
Site ligt eruit :)
Misschien even refreshen of zo?
Algemeen design 4/10
Kijkend naar het type website en de doelgroep zou ik zeggen: veel te saai
Grafisch design 2/10
Is er wel grafisch design? Ik zie nergens iets visueels
SEO en SE-marketing 3/10
SEO-technisch niet al te best met nested tables, geen h1/h2, geen media definities, geen sitemap. Ook tekstueel absoluut niet al te best SEO-technisch gezien.
Marketingtechnisch 2/10
Dit is een beetje een combinatie van factoren als overzichtelijkheid, gebruiksvriendelijkheid, visuele ondersteuning van dingen, etc. Allemaal erg plain, tamelijk onoverzichtelijk en niets waarvan je gaat kwijlen of enigszins een opgewonden gevoel krijgt.
PHP-technisch 6/10 8/10 10/10
Voor zover te beoordelen lijkt het wel in orde.
Conclusie
Voor een website waarmee je echt bezoekers tevreden wil houden en eventueel wat mee wil verdienen moet er nog heel veel gedaan worden op marketingtechnisch gebied. Maak niet de fout dat marketingtechniek iets met advertenties of reclame te maken heeft, want dat is niet zo. Het draait om het prikkelen van users in heel veel opzichten. Grafisch, zoekmachinetechnisch, taalkundig en uiteindelijk natuurlijk richting de euro's.
Succes!
defence, zo klinkt het beter :P
http://babelfish.altavista.com, hier wordt gezegd dat het allebei mogelijk is...
Maargoed, laten we daar niet te moeilijk over doen ;)
Bedankt voor alle reviews, kritiek is altijd welkom zolang het maar serieus is. Maar tot nu toe zit dat wel snor :)
@PHPerik:
Ik had mijn waardering voor het algemene design toch iets hoger verwacht als je het vergelijkt met de maatstaven van andere text-RPG's. Maargoed, ik ga er niet moeilijk over doen want meningen verschillen natuurlijk.
Ik heb bewust gekozen voor niet te veel poespas met grafisch design. De index is mooi naar mijn mening, de rest wilde ik vrij plain/neutraal houden op een mooie manier. Het is en blijft natuulijk een text-based RPG.
Bedankt voor de waarderingen.
Volgens mij is het gewoon defense, met een s dus. Het kan ook allebei mogelijk zijn: Maargoed, laten we daar niet te moeilijk over doen ;)
Bedankt voor alle reviews, kritiek is altijd welkom zolang het maar serieus is. Maar tot nu toe zit dat wel snor :)
@PHPerik:
Ik had mijn waardering voor het algemene design toch iets hoger verwacht als je het vergelijkt met de maatstaven van andere text-RPG's. Maargoed, ik ga er niet moeilijk over doen want meningen verschillen natuurlijk.
Ik heb bewust gekozen voor niet te veel poespas met grafisch design. De index is mooi naar mijn mening, de rest wilde ik vrij plain/neutraal houden op een mooie manier. Het is en blijft natuulijk een text-based RPG.
Bedankt voor de waarderingen.
Gewijzigd op 18/12/2005 16:27:00 door Stillone
Ik ben het wel meer Erik eens dat er weinig aan design is gedaan. Een paar plaatjes hier en daar zou al wonderen doen.
Quote:
Het is en blijft natuulijk een text-based RPG.
Dat is zo, maar daarom hoeft het nog niet saai te zijn.
Travian en Ogame zijn bijv. wel aardig aangekleed, maar het populaire Hattrick vind ik dan weer veel minder.
Het is maar wat je spelers belangrijk vinden, maar aangezien er al veel Mafia games zijn, zou ik toch aan de looks gaan werken zodat jouwe eruit springt.
oohjaa en over dat doorwijzen... dat zuigt maak in die meta refresh tag gewoon een 0 dan gaat hij in 1 keer door :)
Gewijzigd op 18/12/2005 17:16:00 door stef
Webmakerij:
Vind het erg veel lijken op http://www.gangsterz.nl
Uiteindelijk lijken al dat type games op elkaar... Het is als autos, 99% van de autos heeft 4 wielen, een motor, een rond stuur en iets waarop je kan zitten. Het is het uiterlijk en specificaties die het een bijzondere auto kan maken, zoals de bugatti veyron met 1001pk.
mjah veel succes ermee