Magento multi stores
Ik wil een multi store omgeving gaan maken met Magento.
Ik weet wel hoe ik meerdere winkels in Magento kan maken en de veilige en onveilige URL's aan kan passen.
Wat ik echter niet echt duidelijk op internet kan vinden is hoe je de verschillende domeinnamen koppelt aan de stores (in de DNS waarschijnlijk ofzo??)
Weet iemand ook hoe het zit met Google? Want allebei de winkels moeten wel apart in Google gevonden worden natuurlijk.
Alvast bedankt voor de hulp!!
De beste oplossing is daarna elke website (hostnaam) een eigen IP-adres geven, vooral ook voor Google. Dat kan deels in de PHP-configuratie en deels in .htaccess:
http://www.byte.nl/blog/howto-magento-multi-stores/
Ik heb de installatie op 127.0.0.1 draaien en daar mijn-domein1.nl naar toe gelinkt.
Als ik dan een nieuwe domeinnaam heb bv mijn-domein2.nl moet ik deze dan doorkoppelen in de DNS naar 127.0.0.1?
Als je het lokaal wilt testen, dus echt op 127.0.0.1, kun je het DNS omzeilen met bijvoorbeeld LMHOSTS. Hierin kun je verschillende hostnamen (ook bestaande) koppelen aan de localhost op 127.0.0.1 of een ander IP-adres in een lokaal netwerk.
Maar klopt het wel zoals ik het nu zeg dan?
Rolf - op 04/02/2013 16:42:16:
Dat ip was een voorbeeldje ;)
Ja hoor, je kunt meerdere hostnamen en/of IP-adressen koppelen aan één Magento-productieserver. Ik zou wel, voor Google, elke hostnaam/store een eigen IP-adres geven, maar in principe heb je dat ook al wanneer elke store een eigen SSL-certificaat krijgt.
Wij werken met een virtual server. Dus ieder domein een apart ip-adres geven is geen probleem. Maar dan zou ik echt niet weten hoe dat ik al die ip-adressen + domeinnamen moet koppelen aan die ene magento installatie?
Want een domein moet je dan in de DNS koppelen aan dat ip-adres, maar hoe laat ik dat ip-adres dan doorwijzen naar de magento installatie?
Alvast bedankt voor je hulp he ;)
Niemand :(?