mail forceren
bij mijn hoster zijn wel eens vaker problemen geweest met mail (vaak blacklisted)
Maar nu lijkt, sinds aantal dagen, alle mail niet meer aan te komen ! behalve...., als ik zelf test met/naar een mail account dat op zelfde server staat(v.mn reseller account) dan komen ze binnen, maar naar bv mn gmail komt niets binnen. (lijkt alsof alles wat vd server naar 'buiten' moet er niet komt)
heb al paar dagen dmv tickets contact hierover bij hoster, schiet nog steeds niet op
Nu kreeg ik echter deze tekst als antwoord/reactie:
"
Geachte ,
U moet voor het mailen via php gebruik maken van [email protected], dit account kunt u eventueel aanmaken en instellen in uw PHP om het probleem op te lossen.
Voor PHP forceren wij standaard het mailaccount naar info@ adressen.
Met vriendelijke groet,
"
ik ben hierover verbaasd, maar tevens snap ik dit niet,
Snapt iemand van jullie dit? Moet ik een inf@xxxxx aanmaken om te kunnen mailen met phpMailer ?
ps. uiteraard hebt ik dit ook aan hun gevraagd, maar dat is weer wachten
Gewijzigd op 24/09/2015 13:07:19 door Ben van Velzen
Dat hun zeggen dat je alleen kan mailen via een info@.... adres als FROM verbaast mij behoorlijk, en het lijkt me op een slechte werkwijze en deskundigheid van de webhosting. Want wat als je nu meerdere medewerkers hebt, die vanuit een centraal beheersysteem een persoonlijke mail sturen? Daar hoort de hosting niet anders in te beslissen!
Dit probleem zien we vaker op dit forum terugkomen. Iemand probeert dan meestal via @example.com een mail te verzenden van From: [email protected] naar To: [email protected]. De PHP-functie mail() kan daarmee echter worden misbruikt voor spam als die zo vergevensgezind elke willekeurige afzender in de From-header accepteert.
Ik heb het idee dat info@.. voor de from is.
Dan kan je nog steeds je eigen adres gebruiken in de reply-to.
Als het "geforceerd" wordt. dan maakt het toch juist niet meer uit ....
Krijg nu (van weer andere medewerker) : "Dat moet zo ingesteld worden als de email extern verloopt. Als het intern verloopt kan dat gewoon gebruikt worden. U dient enkel te zorgen dat het email adres vanaf waar wordt verzonden bij de externe partij ook bestaat."
Deze zegt weer wat anders ( of bedoelt hij ook te zeggen dat vorig bericht niet van toepassing is)
en wat zegt hij nu
"te zorgen dat het email adres vanaf waar wordt verzonden bij de externe partij ook bestaat."
waarschijnlijk zegt hij niet meer dan dat het to mail adres moet bestaan
daar schieten we wat me op.......
Gewijzigd op 24/09/2015 13:30:23 door - Roland -