mail() functie: meerdere BCC of CC
Ik hoop dat iemand me kan helpen ...
Ik ben bezig met een mailsysteem wat moet werken als volgt:
Er moet één (1) ontvanger zijn ($to) en meerdere BCC ontvangers.
Als ik een mail verstuurd wil ik een kopie ontvangen zelf ($to = naar mezelf)
en alle andere mailadressen die ik ophaal vanuit een MYSQL DB moeten dezelfde mail ontvangen d.m.v. de BCC functie, ze mogen elkaars mailadres dus niet zien.
Ik heb het onderstaande script reeds maar ik kom er maar niet uit !
Ik hoop dat iemand kan helpen!
Alvast bedankt!
Vriendelijke groeten
Jeroen
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
<?
$BCC = "[email protected]";
$to = "[email protected]";
echo $email_cc;
$sender = "[email protected]";
$subject = "- - - Onderwerp - - - ";
$headers = "From: Mysite.nl <[email protected]>\r\n";
$headers .= "MIME-Version: 1.0\r\n";
$headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n";
$headers .= "Reply-To: No-reply <[email protected]>\r\n";
$mailadressen_Sql = mysql_query("SELECT * FROM tkg_mailadressen WHERE mailadres_sectie='".$_GET[sectie]."'"); while ($mailadres = mysql_fetch_object($mailadressen_Sql)){
$headers .= "CC: ".$mailadres->mailadres."";
}
$code_Sql = mysql_query("SELECT * FROM tkg_code WHERE code_id=6");
$code = mysql_fetch_object($code_Sql);
mail($to, $subject, $code->code, $headers) or die ("Fout!");
echo 'Verstuurd!';
/* $query="INSERT INTO beheer_newsletter_mailing (message_date, message_subject, message, message_id_2) VALUES (NOW(), '".mysql_real_escape_string($_POST['subject'])."', '".mysql_real_escape_string($_POST['message'])."', '".$random_digit."')";
mysql_query($query) or die (mysql_error()); */
echo "Verstuurd!";
?>
$BCC = "[email protected]";
$to = "[email protected]";
echo $email_cc;
$sender = "[email protected]";
$subject = "- - - Onderwerp - - - ";
$headers = "From: Mysite.nl <[email protected]>\r\n";
$headers .= "MIME-Version: 1.0\r\n";
$headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n";
$headers .= "Reply-To: No-reply <[email protected]>\r\n";
$mailadressen_Sql = mysql_query("SELECT * FROM tkg_mailadressen WHERE mailadres_sectie='".$_GET[sectie]."'"); while ($mailadres = mysql_fetch_object($mailadressen_Sql)){
$headers .= "CC: ".$mailadres->mailadres."";
}
$code_Sql = mysql_query("SELECT * FROM tkg_code WHERE code_id=6");
$code = mysql_fetch_object($code_Sql);
mail($to, $subject, $code->code, $headers) or die ("Fout!");
echo 'Verstuurd!';
/* $query="INSERT INTO beheer_newsletter_mailing (message_date, message_subject, message, message_id_2) VALUES (NOW(), '".mysql_real_escape_string($_POST['subject'])."', '".mysql_real_escape_string($_POST['message'])."', '".$random_digit."')";
mysql_query($query) or die (mysql_error()); */
echo "Verstuurd!";
?>
Gewijzigd op 07/01/2011 11:01:17 door Jeroen Bastiaansen
Geef even aan waar je niet uit komt. Wat werkt er niet? Anders wordt het wel wat lastig om je te helpen.
Waarom gebruik je swiftmailer of phpmailer niet?
Gewijzigd op 07/01/2011 10:53:19 door Obelix Idefix
Obelix en Idefix op 07/01/2011 10:52:30:
Haal je mailadres even uit je post.
Geef even aan waar je niet uit komt. Wat werkt er niet? Anders wordt het wel wat lastig om je te helpen.
Alles werkt in principe, maar het probleem is dat hij het kopie naar mij mail toe mailt maar de BCC of CC niet verstuurd, m.a.w. andere mensen krijgen de mail niet aan.
De MYSQL Select is in orde, dat werkt, maar hoe kan ik bijvoorbeeld 10 mailadressen in BCC toemailen? Moet dit via een Array?
Toevoeging op 07/01/2011 11:04:14:
Jeroen Bastiaansen op 07/01/2011 11:03:14:
Alles werkt in principe, maar het probleem is dat hij het kopie naar mij mail toe mailt maar de BCC of CC niet verstuurd, m.a.w. andere mensen krijgen de mail niet aan.
De MYSQL Select is in orde, dat werkt, maar hoe kan ik bijvoorbeeld 10 mailadressen in BCC toemailen? Moet dit via een Array?
Obelix en Idefix op 07/01/2011 10:52:30:
Haal je mailadres even uit je post.
Moet ik die BCC of CC $headers steeds herhalen? of?
Waarom pak je niet gewoon een packet als swiftmailer waarbij je heel makkelijk meerdere ontvangers toe kunt voegen?
TJVB tvb op 07/01/2011 11:33:08:
Waarom pak je niet gewoon een packet als swiftmailer waarbij je heel makkelijk meerdere ontvangers toe kunt voegen?
Sluit ik me helemaal bij aan. Zelf verkies ik XPM (4). Simpel, maar doet wat het moet doen: mailen.