Mail() functie PHP4<->PHP5
Ik ben bezig met een site, waar ik vervolgens de mail functie moet toepassen.
Meestal werkt deze functie uitermate, alleen nu niet.
Ik heb mijn script op meerdere servers getest, en kwam tot de conclusie dat het script wel op een PHP4 server werkt, alleen niet op een PHP5 server.
Is er in PHP5 iets veranderd aan deze functie(ik betwijfel het) of werkt de server zelf tegen?
hieronder mijn code:
$to = "[email protected]";
$subject = "Hello, this is a Test!";
$content = "Hello, i'm trying to debug a class in PHP, sorry for the spam.";
$header = "From: Me <[email protected]>\r\n";
$header .= "Reply-To: Me <[email protected]>";
$send_test = mail($to, $subject, $content, $header);
var_dump($send_test);
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jordy
Als dat zo is denk ik dat mailconfiguratie sendmail/postfix niet goed is.
Of draai je PHP op windhoos ?
Ik heb gekeken naar jou voorstellen, sendmail_from staat op no value, sendmail_path zijn bij beide servers gelijk aan elkaar. postfix kon ik niet vinden.
Draait er wel een mailserver?
ps aux | grep mail
Baarr schreef op 18.04.2007 21:03:
Kun je met SSH op die bak ?
ps aux | grep mail
ps aux | grep mail
Dat zal op mijn servers geen resultaten geven. Maar daar draaien wel degelijk mailservers op.
SanThe schreef op 18.04.2007 21:08:
Dat zal op mijn servers geen resultaten geven. Maar daar draaien wel degelijk mailservers op.
Baarr schreef op 18.04.2007 21:03:
Kun je met SSH op die bak ?
ps aux | grep mail
ps aux | grep mail
Hij had het over zijn sendmail configuratie hierboven, dus ik ben in de veronderstelling dat hij wel weet dat hij (in zijn situatie) sendmail nodig heeft om te mailen, en dus waarschijnlijk ook sendmail ervoor wil gebruiken en die moet dan wel gestart zijn. Nu weet ik niet zeker of sendmail altijd met het woord mail voorkomt als je ps | aux doet, maar dat denk ik wel, zo niet dan hoor ik het graag ;-)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Baarr
Wat je zegt klopt wel.
Ik kan via SSH naar de bak toe.