mail() functie
Nou is het prbleem dat ik een webhosting-account heb en php.ini niet kan vinden. Maar ik wil wel een mail-form op mn site zetten. Weet iemand hoe ik dit kan regelen zonder mailto:[email protected] gedoe?
Je zou het eens kunnen testen.
Als dit werkt kun je de email headers aanpassen door daar je eigen email adres tezetten in de "from:"
waarom zoek je php.ini?
In php.ini kun je je uitgaande mailserver instellen. Dus dan kan ik die veranderen in die van mijn provider.
Dus dat je gewoon de mail() functie kan gebruiken?
Test ff...
hij staat al ingesteld op de standaard server. Maar die wil ik veranderen in een andere server
Of is daar een andere reden voor?
Alle mail beland bij SPAM. Daarom wil ik de mailserver veranderen, dan zou de mail neit meer bij spam moeten komen. Het ligt neit aan de header., al geprobeerd
je bent wel erg zeker van je zaak. kans dat het wel in je headers zit is 95%, dan weet je dat
Mijn gewonnen mail kwam ook niet meer aan. Toen heb ik mijn webhosting gemaild. Die zeiden dat o.a. KPN geen mail vanuit poort 25 meer ontvangt. Ze zeiden dat ik mail via een andere mailserver moest versturen. Toen ik dat in outlook probeerde werkte dat. Dus nu meot ik dat voor elkaar zien te krijgen op mn site.
outlook gaat over je DSL verbinding, dan gebruik je gewoon de smarthost van KPN. Met je mailserver kan je ook nog gewoon de smarthost van KPN gebruiken. Enige wat je moet doen is 2 MX records aanmaken, primair naar je eigen server, secundair naar de smarthost. Dan kan je weer gewoon mailen
Ja, dat werkt allemaal, maal ik wil het op mijn website met de mail() functie. Of bedoel je dat?