Mail komt niet aan vanuit formulier
Ik heb een mailscript gedownload van Scriptarchive.com en op mijn site geplaatst. Dit is het (misschien) bekende FormMail.pl
- Ik heb de gegevens ingevuld/aangepast
- Ge upload in cgi-bin (met ASCII)
- Het formulier zelf staat in een subdomein.
Het subdomein heeft 3 mappen (httpdocs, cgi-bin en conf). De informatie die ik heb, is dat het script in de root map van cgi-bin moet komen te staan. Of moet deze in de cgi-bin map van het subdomein komen?
Als ik namelijk het formulier invul en op verzenden klik, krijg ik geen foutmelding terug, dus lijkt alles goed geinstalleerd. Echter, de mail ontvang ik niet!?
Ik heb met m'n hoster hierover contact gehad, alleen doen zij geen (of in ieder geval weinig) support aan scripts.
Iemand die me hiermee wil/kan helpen?
De info van de hoster is deze
Perl: /usr/bin/perl
Mailprog: /usr/sbin/sendmail
Vwb de rechten bedoel je CHMOD? Ik heb die 755 gezet. In de README van het bestand kon ik het niet vinden, maar op diverse internetsites staat dat het CHMOD 755 moet zijn
En het aanroepen heb ik nu zo gedaan: http://domein/cgi-bin/FormMail.pl
Vast bedankt voor je berichtje
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Pieter van Ree
755 is inderdaad goed. In de file staat op de eerste regel het path naar perl. Is dat correct? Dus in jouw geval #!/usr/bin/perl en heb je de configuratie in het bestand correct aangepast?
De configuratie heb ik meerdere malen aangepast. Ik kreeg bad refferers en foutpagina 500 en nu niet meer. Vandaar ik dus ook denk dat het juist ingevuld is
Kan ik de code hier neerzetten? (Van script en mailformulier?)
Misschien ben ik weer eens volledig van de wereld en overgenomen door m'n 2e persoonlijkheid of autisme maar ik kan me niet herinneren dat we ook Perl toestaan op PHPhulp? Bijna niemand hier weet iets van Perl en al écht bijna niemand interesseert het iets. Verkeerde forum? (no offense)
Diverse fora zijn onduidelijk, of te lastig te begrijpen (vanwege de taal bijvoorbeeld) voor mij.
Kun je me op iets anders sturen dan? Daarbij gezegd dat ik geen kennis van PHP heb. Ik ben er wel in geïnteresseerd.
Stuur maar even per PM.
Ik vind dit topic niet zo heel erg maar er zijn niet veel mensen die je kunnen helpen.
@PHPerik: indien het niet lukt, heb ik pech. Dan zoek ik hier verder! ;)
Thanks
Ja, het pad voor sendmail staat ook op hun website. Dus daar ga ik maar vanuit
Ik heb even een bestandje aangemaakt phpinfo.php en daarin zag ik dat sendmail door de host ondersteund wordt.
Helaas stond het pad op hun site niet helemaal juist
ik gebruikte /usr/sbin/sendmail
maar moest zijn /usr/sbin/sendmail -t -i
Zo stond het in het phpinfo bestandje!
Nah ja, gelukt en bedankt voor jullie bijdrage
$mailprog = '/usr/sbin/sendmail -i -t';
PS: Ik heb dit heel wat jaartjes terug zelf ook gebruikt.
Bedankt voor het kijken en hulp!
T'is vrijdag inmiddels, ga maffen...gaat nu lukken...