Mail komt niet aan
Ik weet zeker dat mijn host de mail functie ondersteunt en het emailadres waar de email naartoe wordt gestuurd is echt.
Verder vind ik dat als er wel emails gewoon aankomen, dat die er erg lang over doen.
Op internet zijn heel veel problemen en vragen te vinden op het gebied van mailen.
Maar hoe moet het nu correct zodat het altijd aankomt? en dat de emails er niet zo lang over doen?
http://phpwiki.santhe.nl/index.php/De_juiste_mailheaders
En of een mail snel of niet aankomt is afhankelijk van de servers en verbindingen waar is allemaal langs komt.
En of een mail snel of niet aankomt is afhankelijk van de servers en verbindingen waar is allemaal langs komt.
Maar het grootste probleem is nog steeds dat de boodschap niet aan komt.
Ik blijf swiftmailer/phpmailer adviseren ipv de mailfunctie van PHP.
Dan zegt hij gewoon dat alles oke is.
Toevoeging op 18/08/2012 15:53:56:
Danny A-noniem op 18/08/2012 15:53:18:
spam map??
als je hotmail of gmail gebruik kijk dan eens online in de spammap....
De mail komt gewoon niet aan. Maar ik ga eens experimenteren met een ander script waar ik mails mee stuur.
Toevoeging:
Haha ik heb op andere host geprobeert en daar komen de mails gewoon a la minute aan!
De host waar de mails niet aan kwamen zij anders toch echt dat ze de mail() functie ondersteunden...
Gewijzigd op 18/08/2012 17:11:02 door Mark Hogeveen
Klopt jouw gebruik van de mail-functie met hetgeen beschreven in de phpwiki van SanThe? En dan met name de headers?
Gewijzigd op 18/08/2012 17:31:10 door Mark Hogeveen