mail probleem Unrouteable address

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior Fullstack Developer

Functie omschrijving Heb jij je universitair diploma Informatica afgerond en ben jij op zoek naar een startersfunctie waar jouw ontwikkeling in een hoog vaandel staat? Voor een softwarebedrijf in Amsterdam zijn wij op zoek naar een Junior Fullstack Developer. Je begint met een op maat gemaakte training om de kennis bij te spijkeren die jij nog mist. Uiteraard leer je het meeste tijdens je werk, maar de training geeft je hiervoor alvast de juiste handvatten. Je kunt het volgende verwachten! Jij ontwikkelt in technieken als Java, Javascript en SQL. Je werkt hierbij volgens de Agile/Scrum methode; Na het afronden van

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel, Docker, Gitlab-CI)

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit 4 ontwikkelaars. Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. Een groot deel van de systemen is gebouwd met behulp van het Laravel framework en PHP (minimaal 7.2), Docker voor lokaab gebruik en Gitlab-CI voor het deployen

Bekijk vacature »

Front-end developer

Functie Als front-end developer kom je te werken in een team van 30 gedetacheerde, en het team is momenteel flink aan het groeien. Je hebt ervaring met het bouwen van complexe bedrijfsapplicaties waar je gebruik maakt van de nieuwste technologieën waarmee jij elke klant omver blaast. Het gaat om uitdagende projecten met een gemiddelde doorlooptijd van 2 jaar. Hierdoor heb jij echt de volledige focus op een project en kun je flinke impact maken. Het team zit boordevol met ervaren developers die samen dezelfde ambitie delen. Aan de hand van opleidingen en trainingen kun je certificaten halen in jouw expertise

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features ontwikkelen; Werken met technieken als C#, Angular 12 en Javascript,; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een team van 7 professionals ben je als Full Stack .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Wil je van meerwaarde

Bekijk vacature »

C# developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als C# Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the Year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer React Sportsoftw

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van onze stack; Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Ben jij een kei van een full-stack developer? Heb je ambitie om te groeien en jezelf te ontwikkelen binnen een ambitieus bedrijf? Gaat jouw hart sneller kloppen van transpilers of frameworks zoals Angular, Vue of React? Dan ben jij de persoon die wij zoeken! Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een full-stack developer om onderdeel te zijn van een team dat bestaat uit gedreven developers. Ieders met hun eigen specialiteiten en kennis van de projecten en behoeften vanuit de product owners. We zoeken iemand die met zijn/haar huidige competenties en domeinen dit team wil begeleiden, stimuleren en tevens

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Software Developer

Functieomschrijving Voor een toffe opdrachtgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP Developer met affiniteit met Laravel. Je komt te werken bij een uitdagende opdrachtgever met supergave klanten in een specifieke branche. Als PHP ontwikkelaar ben je samen met een vooruitstrevende team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het vernieuwen van informatiesystemen voor een specifieke branche. Je ondersteunt complexe uitdagingen van klanten. Vervolgens breng je hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Affiniteit met Laravel is een pré. Om de klanten zo goed mogelijk te ondersteunen en snel in

Bekijk vacature »

Medior PHP developer

Functie Samen met je development team werk je Agile Scrum en met jullie gezamenlijke kennis en ervaring bepalen jullie samen de beste keuze voor techniek en architectuur. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en denkniveau • Je hebt goede kennis en ervaring met PHP • Je bent niet bang voor complexe projecten • Je werkt graag zelfstandig aan applicaties • Je bent altijd nieuwsgierig naar nieuwe

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als ervaren Front end developer bent een expert het gebied van Javascript en React. Je wordt onderdeel van een multidisciplinair team bestaande uit een PO, twee Front end developers, een DevOps/Back end developer, een UX/UI designer en een projectmanager. Verder is er iemand verantwoordelijk voor de HR en is de algemeen directeur nauw betrokken bij alle projecten. Dagelijks hou jij je bezig met de verschillende projecten die zijn opgenomen in de sprint. Daarnaast denk je mee over mogelijke oplossingen om de behoefte van de klant op de beste manier in te vullen. Verder spar jij intern met collega’s

Bekijk vacature »

C# .Net Developer

Dit ga je doen Het bouwen van Api's; Nieuwe oplossingen bouwen met C# .Net; De huidige software uitbouwen met C# .Net; Meewerken in projecten; Meedenken aan de toekomstplannen en verbeteringen; Onderdeel van het Scrum Team. Hier ga je werken Onze klant is een dienstverlenende organisatie voor diverse soorten organisaties in Nederland. Ze zijn van oorsprong een familiebedrijf en er is een open cultuur. Ze zijn vooruitstrevend op IT gebied en hebben een eigen inhouse development team van circa 11 man. Je komt hier te werken in het subteam .Net Core. Hier werken ze volgens scrum met de nieuwste technieken en

Bekijk vacature »
- Roland -

- Roland -

28/01/2014 10:52:44
Quote Anchor link
Sinds ik 2 domeinen naar versio heb verhuisd, kan vanaf mijn eigen mail adres geen mail meer naar hen sturen. Ik krijg de mail onmiddellijk terug: Unrouteable address

ik heb dat al weken geleden aangekaart, en zeggen ze dat het wel aan mn eigen mail zal liggen

Hoe kun je dit checken, wat er gebeurd, waar de fout zit en bovenal uiteindelijk dit op te lossen !?

Elke info is welkom !

Voor de volledigheid het betrefd:
[email protected] &
[email protected]

Voor de verhuizing was er dus geen probleem, dus eerlijk gezegd wantrouw ik de antwoorden van versio beetje (al veel verschillende dingen gehoord.... ze vinden dit vervelende problemen dus het ligt aan mij niet aan hun)

Als laatste kreeg ik nu dit te horen:

Uw server kan denk ik niet de domeinen resolven.
Unrouteable address
Controleer of er in /etc/resolv.conf wel dns servers zijn opgegeven.

Ik heb toegang tot dns in Dadmin maar ik weet niet wat ik met die opmerking moet.

PHP hulp

PHP hulp

25/12/2024 01:56:11

- SanThe -

- SanThe -

28/01/2014 11:17:02
Quote Anchor link
Is je DNS wel in orde en heb je MX records?

Chris PHP

Chris PHP

28/01/2014 11:21:57
Quote Anchor link
Even voor de duidelijkheid betreft het hier interne mail wisseling, aangezien je aangeeft je eigen emailadres. Of heb je het hier over een email vanaf hotmail o.i.d.?

Als het intern betreft kan het zijn dat je in DirectAdmin even een vinkje moet zetten voor de mail MX dat hij interne servers mag resolven.

- Roland -

- Roland -

28/01/2014 11:33:13
Quote Anchor link
Hoi San The,

ja er zal ergens "iets" NIET in orde zijn,

ik zoek 'het probleem ' overigens bij het ontvangende account ( díe is verhuisd, bij mn verstuur mail account is niets veranderd)

in directadmin zie ik bij dns instelling voor MX alleen dit staan:

dedomeinaam.com. MX 10 mail
dedomeinaam.com. TXT "v=spf1 a mx ip4:159.253.0.17 ~all"

(dat zie ik ook bij andere domeinen staan)

- SanThe -

- SanThe -

28/01/2014 11:34:44
Quote Anchor link
Heb je ook een A record mail?

- Roland -

- Roland -

28/01/2014 11:39:35
Quote Anchor link
@Chris

nee geen interne mail

het zijn allen mail account vd(op) de eigen domein: [email protected]

ik verstuur via roundcube, maar alleen de verhuisde account geven (ontvangst?)problemen.

Toevoeging op 28/01/2014 11:43:44:

@San The

Ja sorry deze staat er ook nog:

mail A 159.253.0.17

ps. de website zelf doet het nu goed, al stonden daar eerst nog oude dns instellingingen in (had backup van oude server op de nieuwe server teruggeplaatst. ik zie daar nu geen oude verwijzingen staan)
Gewijzigd op 28/01/2014 11:55:33 door - Roland -

- SanThe -

- SanThe -

28/01/2014 11:55:24
Quote Anchor link
Van hier uit kan ik met

traceroute 159.253.0.17

dat adres niet vinden.

- Roland -

- Roland -

28/01/2014 11:58:03
Quote Anchor link
traceroute kent mijn cmd niet !?

maar

ping 159.253.0.17

is ok

Michael -

Michael -

28/01/2014 11:59:12
Quote Anchor link
Hier vind ie 'm wel. Misschien is het nou opgelost?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Tracing route to vserver20.axc.nl [159.253.0.17]
over a maximum of 30 hops:

7     4 ms     4 ms     4 ms  nl-ams04a-ri2-xe-0-0-0.aorta.net [84.116.132.218
]
  8     5 ms    15 ms     4 ms  tge2-4.ams01-1.nl.as5580.net [78.152.62.21]
  9     4 ms     5 ms     4 ms  eth1-1.core1.ams1.nl.atrato.net [78.152.44.63]
 10     5 ms     4 ms     8 ms  eth1-6.core1.ams2.nl.atrato.net [78.152.34.14]
 11     6 ms     5 ms     5 ms  eth2-5.edge1.ams5.nl.atrato.net [78.152.44.133]

12     9 ms     5 ms     5 ms  eth2-4.edge1.rtd1.nl.atrato.net [78.152.44.32]
 13     6 ms     6 ms     6 ms  rijndata-42755-gw.ztm1.nl.as5580.net [78.152.32.
182]
 14     6 ms     6 ms     6 ms  rtr01.zmr001.uxw.nl [46.21.175.34]
 15     6 ms     6 ms     6 ms  vserver20.axc.nl [159.253.0.17]

Trace complete.

Toevoeging op 28/01/2014 11:59:52:

- Roland - op 28/01/2014 11:58:03:
traceroute kent mijn cmd niet !?

maar

ping 159.253.0.17

is ok

tracert

- SanThe -

- SanThe -

28/01/2014 12:00:28
Quote Anchor link
Ping doet het hier ook.

Chris PHP

Chris PHP

28/01/2014 12:02:08
Quote Anchor link
Met nslookup kom ik op de volgende server uit.

Naam: vserver20.axc.nl
Address: 159.253.0.17

Staan je verhuisde domeinen ook in /etc/virtual/domains

Maar wat is nu precies het probleem.
- Kun je niet verzenden?
- kun je niet ontvangen?
- Test je met een 'intern' account dus vanaf dezelfde servers misschien andere domeinen.
- Test je vanaf een extern mail adres zoals hotmail.

Omschrijf je probleem eens iets uitgebreider. Vooral zonder domeinen en deze info kun je niet veel.

P.S. het is tracert niet traceroute
Gewijzigd op 28/01/2014 12:11:27 door Chris PHP

- Roland -

- Roland -

28/01/2014 12:36:35
Quote Anchor link
In win 7 is het cmd tracert
die geeft bij mij ook zo iets....

Maar wat zegt dat over mail .... ??

Het probleem:
Sinds ik 2 domeinen naar versio heb verhuisd, kan vanaf mijn eigen mail adres geen mail meer naar hen sturen. Ik krijg de mail onmiddellijk terug: Unrouteable address

Chris PHP

Chris PHP

28/01/2014 12:39:27
Quote Anchor link
@Roland,

Dit is toch exact het zelfde als wat nu al 3x verteld.

Wat bedoel je nu met eigen e-mailadres?
En beantwoord mijn andere vragen eens.

Nogmaals ik kan je niet helpen met de info die je nu leverd.

- Roland -

- Roland -

28/01/2014 13:47:49
Quote Anchor link
Ha Chris,

ja, maar je vroeg het ook nogmaals (verzenden/ontvangen ?) vandaar nogmaals: versturen

Maar ik weet iets meer: vanaf mijn gmail account kan ik wel naar hen versturen (en ze ontvangen het ook)
mijn vanaf mijn mailaccount: ik gebruik roundcube, kan ik dus (sinds die domeinen zijn verhuist) niet versturen cq. niet naar hen mailen (krijg onmiddelijk: error Unrouteable address )
Voor de rest doet mijn mail het gewoon goed....
Ik snap dit niet, een ongelukkige samenloop omstandigheden ??

Ja, het is een raar, lastig probleem,

Advies, ideeën blijfen welkom.

Chris PHP

Chris PHP

28/01/2014 13:53:36
Quote Anchor link
Dus jou mailaccount is wel degelijk een intern adres! Als je dat nu vervolgens direct meld kunnen we je beter helpen.

Dus nogmaals mijn eerste tip: Kijk in DirectAdmin bij je mail records en zorg dat het vinkje voor intern resolve goed staat. Dit probleem heb ik zelf ook al eens ondervonden, na de wereld ging goed maar domeinen op mijn eigen server kwamen niet aan.

Het was dat vinkje, die wordt gebruikt om te bepalen of je de eigen DNS gebruikt of die van een externe host.

Mocht dat niet werken check dan of je verhuisde domeinen in /etc/virtual/domains staan.

Overigens zijn deze domeinen ook echt gekoppeld aan een mailserver of zijn het redirects/pointers?
Gewijzigd op 28/01/2014 13:57:43 door Chris PHP

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.