mail - sendmail doet het niet

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Dan Me

Dan Me

10/05/2007 16:00:00
Quote Anchor link
Heey mensen,
Ik heb op mijn dedicated server sendmail draaien. Deze is geinstalleerd door mijn hosting partij, alleen doet de mail() functie het niet in PHP. Wil zelf even kijken waaraan dit kan liggen ( om er zo ook wat meer over te leren ) maar kom er niet uit.

Als ik gewoon de standaard mail test script uitvoer geeft mail() wel een 'true:1' waarde terug. Dus dat gaat wel goed. Maar ik krijg geen mail binnen. Ik heb mijn script ook op andere servers getest waarbij ik wel gewoon netjes een e-mail binnen krijg - Let verder niet op hoe lelijk dit script eruit ziet, is gewoon een test!:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php

$to
= '***';
$subject = 'Hello';
$message = '<b>Hello</b>, up?';
$headers = "From: ***\r\n" .
       'X-Mailer: PHP/' . phpversion() . "\r\n" .
       "MIME-Version: 1.0\r\n" .
       "Content-Type: text/html; charset=utf-8\r\n" .
       "Content-Transfer-Encoding: 8bit\r\n\r";

// Send
if (mail($to, $subject, $message, $headers)) {
  echo 'joepie!';
}
else {
  echo 'jammer!';
}

?>

Mijn php.ini ziet er als volgt uit:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
; For Win32 only.
SMTP = localhost
smtp_port = 25

; For Win32 only.
;sendmail_from = [email protected]

; For Unix only.....
sendmail_path = /usr/sbin/sendmail -t -i

/usr/sbin/sendmail bestaat gewoon. Maar wanneer ik via de commandline de volgende command uitvoer:

Code (php)
1
mail -s "subject" [email protected]

( versturen met ctrl-d )

krijg ik ook niks binnen...

Iemand enig idee?

Alvast bedankt.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Dan Me

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 10:56:58

- SanThe -

- SanThe -

10/05/2007 16:37:00
Quote Anchor link
In de logs van de mailserver zal het antwoord schuilen.

Dan Me

Dan Me

11/05/2007 11:20:00
Quote Anchor link
Weet je zo waar ik deze ongeveer kan vinden?

- SanThe -

- SanThe -

11/05/2007 11:36:00
Quote Anchor link
Waarschijnlijk in /var/log/maillog

Dan Me

Dan Me

11/05/2007 11:56:00
Quote Anchor link
Mm staat niets in wat hier mee te maken heeft.. Misschien een ander idee? Of totaal niet..

Jason de Ridder

Jason de Ridder

11/05/2007 12:01:00
Quote Anchor link
geef bij smtp eens je ipadres?

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

11/05/2007 12:15:00
Quote Anchor link
Jason de Ridder schreef op 11.05.2007 12:01:
geef bij smtp eens je ipadres?
Dat maakt niet veel uit; elke server/computer weet dat localhost naar 127.0.0.1 gaat.

@TS:
Het kan een beveiliging zijn in PHP. Probeer eens een mailtje te versturen met PHP Mailer.

Ik heb vorig jaar precies hetzelfde probleem gehad. Maar helaas moet ik je het antwoord schuldig blijven. Ik heb er toen namelijk weer snel wat anders opgezet (server kon niet lang offline blijven).

Elwin

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.