mail versturen bij pagina opnenen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sebastiaan H

Sebastiaan H

17/06/2005 13:17:00
Quote Anchor link
Hey ik heb een vraag, hoe kan je als je een pagina opent een mail versturen met html??
Ik ben zelf nog niet zo redelijk handig met php...
Gewijzigd op 17/06/2005 13:30:00 door Sebastiaan H

PHP hulp

PHP hulp

22/11/2024 05:49:42

17/06/2005 19:12:00
Quote Anchor link
Uhh... Iets meer uitleg

Waarvoor zou je het willen gebruiken?

17/06/2005 19:22:00
Quote Anchor link
per bezoeker zodat ie weet als er iemand op zen site komt ;)

Frank

Frank

17/06/2005 19:26:00
Quote Anchor link
Kijk eens naar de functie mail()

Het lijkt mij overigens niet bijzonder zinvol, je kunt dan beter een ip-adres en andere gegevens in een database wegschrijven.

Sebastiaan H

Sebastiaan H

17/06/2005 20:18:00
Quote Anchor link
neeheej, Ik heb een systeem met linkpartners gemaakt. Als je linkpartner wilt worden in een form en mail sturen naar mij. Ik zie dan dat je linkpartner wilt worden. Als ik je toe wil voegen aan mijn linkpartners heb ik een link in dat mailtje, als ik daar op klik worden de gegevens toegeoegd in mijn database. nu wil ik ook dat de linkpartner een mail krijgt dat hij is toegevoegd. In de url van dat mailtje staat dit: "http://www.mijn.site/indatabase.php?naam=pieter&[email protected]&url=www.pieterzijnsite.dus" Het e-mail adres kan hij uit de url halen dus.
De functie mail heb ik naar gekeken maark snap nie hoe je een mail met html kan versturen als je de pagina opent. en JAJ: Ik snap nog wel wat orr!
Kan iemand helpen?

17/06/2005 20:35:00
Quote Anchor link
mail("het mail adres van de persoon die je net toevoegde","een onderwerp","het bericht","From:uw mail adres of naam");

17/06/2005 20:49:00
Quote Anchor link
da's dan wel met php dus:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?
$onderwerp
= "onderwerp";
$bericht = "het bericht: Beste $naam, ...";

mail($email,$onderwerp,$bericht,"From:uw mail adres of naam");

?>

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.