maildomein blokkeren in aanmeldscript

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Joshua Tijssen

joshua Tijssen

23/01/2010 23:00:00
Quote Anchor link
spammen van forums, grof taalgebruik, misbruiken van toen aanwezige bugs, oftewel overtreden van veel regels

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 23:36:19

23/01/2010 23:04:00
Quote Anchor link
Hmm...
Was het spammen een gevolg van een bug? Kan het zo zijn dat dat meerdere keren achterelkaar in het zelfde topic was? Bug? Dat is allemaal jou probleem. Moet jij fixen.
En jij bent vast ook wel eens grof.

Mensen zijn niet net en lief en aardig en goed. Als ze ergens profijt van kunnen hebben, dan gaan ze dat ook hebben.

Joshua Tijssen

joshua Tijssen

23/01/2010 23:07:00
Quote Anchor link
spammen was doelmatig, telkens andere berichten met nieuwe accounts in verschillende forums.
Dus geen gevolg van een bug.
bugs zijn inmiddels gefixed, dus daar kan hij niets meer mee.
het enige wat nu dus nog gaande is is telkens nieuwe accounts aanmaken en spammen in de forums.
oftewel de hoofdreden dat ik domeinen wil kunnen blokken,maar vooralsnog geen succes mee heb

23/01/2010 23:12:00
Quote Anchor link
joshua schreef op 23.01.2010 23:07:
spammen was doelmatig, telkens andere berichten met nieuwe accounts in verschillende forums.
(...)
bugs zijn inmiddels gefixed, dus daar kan hij niets meer mee.
het enige wat nu dus nog gaande is is telkens nieuwe accounts aanmaken en spammen in de forums.
oftewel de hoofdreden dat ik domeinen wil kunnen blokken,maar vooralsnog geen succes mee heb

Ah, dat is nu. Niet waarom je hem van je site geflikkerd hebt.

Joshua Tijssen

joshua Tijssen

23/01/2010 23:16:00
Quote Anchor link
dat is inderdaad nu ja.
hij geeft ons nu handen vol werk met telkens zijna ccounts verwijderen en huidige ip bannen.
ik wil dat veel makkelijker hebben doro gewoon zijn momenteel gebruikte maildomein te kunnen blokekren

23/01/2010 23:19:00
Quote Anchor link
Geeft je dezelfde handen vol werk.
Wat is het verschil? Niks. Behalve dan dat je een domein blokkeert i.p.v. een ip of een naam. Wil je soms hotmail, live, aol, yahoo, gmail en alle afgeleide van die ook gaan blokkeren?

---- ----

---- ----

23/01/2010 23:23:00
Quote Anchor link
Dan zal ik 10minute mail ook maar gaan blokeren xD

Joshua Tijssen

joshua Tijssen

23/01/2010 23:24:00
Quote Anchor link
dat niet, maar aanmaken van accounts daar gaat meer tijd inzitten dan een fictief mailadres aanmaken bij een site zoals mailinator.com

Daarbij is het voor mij momenteel niet de vraag waarom en hoeveel werk ik wil verrichten, maar hpoe ik het voor elkaar krijg om domeinen te kunnen b;lokkeren voor aanmelden op de site.

Dus ik hoop nog steeds dat er iemand is die mij duidelijkheid kan geven hoe ik de code van Aar werkend kan krijgen in mijn eigen code en wat de foutmelding die ik nu krijg inhoud,of wat ik nu fout doe.
Zonder info of hulp kom ik voorlopig ook geen stap verder helaas

23/01/2010 23:27:00
Quote Anchor link
Een e-mailadres aanamken is zo gedaan. Nog geen minuut tijd neemt dat in beslag.
Het is dus ook niet de bedoeling dat jij een stap vooruit gaat doen, maar een paar stappen terug.
Het probleem aanpakken, niet een of andere omweg maken.
Als je benen er afgehakt zijn dan ga je ook niet denken van 'ik ga nu alleen maar omhoog kijken, want dan zie ik niet dat mijn benen er niet meer zijn en dus heb ik geen probleem'.
Of als je iemand vermoord hebt: 'Nouw stop ik dat lijk maar in de kast. Dan zie ik het ook niet meer, dus heb is het er ook niet, dus heb ik het ook niet gedaan.'
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door

Joshua Tijssen

joshua Tijssen

23/01/2010 23:30:00
Quote Anchor link
het probleem valt alleen aan te pakken als ik hem van de site kan bannen.
zolang hij op de site kan blijven komen door steeds weer nieuwe accounts aan te maken blijf ik tegen het probleem aan lopen.

maar vanwaar deze discussie over wat ik wel en niet moet doen en hoeveel domeinen ik wel niet zou moeten blokkeren?

23/01/2010 23:34:00
Quote Anchor link
joshua schreef op 23.01.2010 23:30:
het probleem valt alleen aan te pakken als ik hem van de site kan bannen.
zolang hij op de site kan blijven komen door steeds weer nieuwe accounts aan te maken blijf ik tegen het probleem aan lopen.

Omdat hij dus nooit van jou site afkomt. Dat is dus niet het probleem. Het probleem is dat jij hem van je site af wilt houden. Hij moet er juist terug op. Dan raak je wel van hem af (of wordt dikke vrienden met hem).

joshua schreef op 23.01.2010 23:30:
maar vanwaar deze discussie over wat ik wel en niet moet doen en hoeveel domeinen ik wel niet zou moeten blokkeren?

Omdat het niks helpt :-).
En het niet de oplossing is.
Je ziet het probleem niet wat jij gecreëerd hebt.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door

Joshua Tijssen

joshua Tijssen

23/01/2010 23:38:00
Quote Anchor link
[quote='Karl schreef op 23.01.2010 23:34'Omdat het niks helpt :-).
En het niet de oplossing is.
Je ziet het probleem niet wat jij gecreëerd hebt.[/quote]

Welk probleem heb ik gecreerd dan?
ik heb iemand die de algemene regels overtrad gebanned.
Wat is daar het probleem aan?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/01/2010 23:48:00
Quote Anchor link
joshua schreef op 23.01.2010 22:37:
helaas wil het niet lukken, ik krijg nu onderstaande foutmelding:

Fatal error: Call to undefined function sqlsafe() in ......../signup123.php on line 62

Word met domein in "SELECT domein FROM mailblacklist " bedoeld de kolom domein in de tabel mailblacklist?
en haalt hij daar dan zelf het domein uit?
Of zie ik het nou helemaal verkeerd?

Oh, die functie gebruik ik wel, maar jij niet.
mysql_real_escape_string() dan maar ;)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
        $domain = strtolower($_POST['emailadres']);
        $domainsplit = explode("@",$domain);

Is ook erg handig, omdat je toch de domein moet herkennen uit je $_POST.

Verder kan zo iets erg handig zijn als een mongeaul het leuk vind je site onder te spammen. Vaak gebruiken ze daar maar 1 domeintje voor, die je dan makkelijk kan blokken. In het geval van gmail of hotmail dan blokkeer je hem tijdelijk ;-)?
Kost wel wat klanten op een drukke site, maar goed. Moet de spammmer het maar niet verpestten.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - Ariën -

---- ----

---- ----

23/01/2010 23:49:00
Quote Anchor link
je kunt ook in je htacces buitelandse IP's blokken ( omdat de meeste ip's van amerikanen/mexicanen zijn )

Joshua Tijssen

joshua Tijssen

24/01/2010 00:21:00
Quote Anchor link
Quote:
'Aar schreef op 23.01.2010 23:48'
Oh, die functie gebruik ik wel, maar jij niet.
mysql_real_escape_string() dan maar ;)

Is ook erg handig, omdat je toch de domein moet herkennen uit je $_POST.

Verder kan zo iets erg handig zijn als een mongeaul het leuk vind je site onder te spammen. Vaak gebruiken ze daar maar 1 domeintje voor, die je dan makkelijk kan blokken. In het geval van gmail of hotmail dan blokkeer je hem tijdelijk ;-)?
Kost wel wat klanten op een drukke site, maar goed. Moet de spammmer het maar niet verpestten.

Wederom bedankt voor je tips

Het begint voor mij alleen steeds meer abracadabra te worden.

Wat moet ik nou plaatsen en waar?
moet ik dit nu doen?
Code (php)
1
if(mysql_num_rows(mysql_query(\"SELECT domein FROM blacklist WHERE \'\"mysql-real_escape_string(trim($domainsplit[1])).\"\' LIKE domein\"))>=1) {

of dit stukje code vervangen voor dit:
Code (php)
1
2
$domain = strtolower($_POST['emailadres']);

Indien ik er hier nog niet mee uitkom laat ik het momenteel maar even voor wat hjet is en blijf ik wel handmatiog blokken en verwijderen, tot ik ooit een keer helemaald e php kennis heb om het zelf te maken/toe te voegen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door joshua Tijssen

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/01/2010 00:36:00
Quote Anchor link
je wilt het toch uit de database halen? Waarom zou je dan opeens je queries weghalen?

Je moet die tweede stuk code dan ook vooraf toevoegen in je code.
PHP is niet meer dan logisch denkwerk.
Ik heb de code even wat gereviseerd, overigens.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$domain
= strtolower($_POST['emailadres']); // emailadres is je POST veld voor het emailadres.

$sql = "SELECT domein FROM blacklist WHERE domein = '".mysql_real_escape_string(trim($domainsplit[1]))."'";

$result = mysql_query($sql) or die(mysql_error()); // doodgaan is niet netjes, i know!

if(mysql_num_rows($result)>=1) {
// etc....
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - Ariën -

Joshua Tijssen

joshua Tijssen

24/01/2010 12:57:00
Quote Anchor link
@ Aar.
Heel erg bedankt.
Het werkt nu en is vooralsnog lekekr rustig op de site.

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.