mailform voor aanmelden nieuwsbrief
Ik wil graag nieuwsbrieven versturen. hiervoor moeten mensen zich kunnen aanmelden en afmelden. Nu zit er in mijn mailsysteem een automatisch af- en aanmeldmethode in.
Wanneer iemand zich nu aan of af wil melden klikken ze bijv. op de link aanmelden. Hun emailprogramma opent en bij "van" staat hun emailadres en bij "onderwerp" staat "subscribe". Mensen moeten op verzenden drukken en dan wordt hun email automatisch in ons mailsysteem opgenomen.
Ik ben nu al een tijdje aan het proberen om op de site een aanmelden en afmelden knop te maken(soort mailform). Mensen voeren op de site dan hun emailadres in en drukken dan op aanmelden of afmelden en dan wordt hun emailadres en het bijbehorende onderwerp automatisch naar mijn email verzonden (op dezelfde manier als het nu ook gaat), maar krijg het niet voor elkaar om automatisch het ingevoerde e-mailadres in de "van" te krijgen van mn mail. Ik wil niet meer dat mensen naar hun eigen mail hoeven te gaan om aan te melden!
Wie kan mij hiermee helpen?
groet elmar
Gewijzigd op 14/01/2011 16:50:55 door Elmar Kommer
Het gaat er om dat (zie plaatje) het aanmelden op de wbsite op de juiste manier in de mail komt. (plaatje is later toegevoegd).
swiftmailer. Dus zelf aan jezelf een mailtje sturen.
Zoals je wilt is niet mogelijk.
Dit werkt heel onhandig. Je kunt beter een database gebruiken of iets als Zoals je wilt is niet mogelijk.
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
$naam_verzender = 'Afzender';
// Het geldige emailadres van de afzender
$email_verzender = 'emailadres_van_verzender@zijn_domein.nl';
// Een geldig emailadres of helemaal leeg laten
// Het geldige emailadres van de afzender
$email_verzender = 'emailadres_van_verzender@zijn_domein.nl';
// Een geldig emailadres of helemaal leeg laten
ik weet niet hoe jij je gegevens opslaat, maar die moet email van vezender kome.
Nu heb ik een inschrijfformulier op de site. En dan komt er een mail naar mijn eigen mail met daarin het emailadres welke aan of afgemeld moet worden. Deze moet ik dan handmatig in het programma wijzigen.
ik heb hier een voorbeeld hoe het werkt vanuit het programma:
voorbeeld
Wanneer mensen de mail verstuurd hebben kan ik dit automatisch laten inlezen door het programma.
Mensen houden van gemak dus ik ben bang dat mensen zich niet gaan aanmelden op deze manier. Nu wordt het vast een stuk duidelijker wat ik bedoel.
Gewijzigd op 17/01/2011 10:05:13 door Elmar Kommer
Voor zover ik begrepen heb wil je dat het 'aan' veld een mooiere waarden heeft. Dat is dus niet mogelijk.
[email protected].
het programma heeft de functie automatisch mail-adressen in te lezen vanuit de e-mail [email protected](Het programma herkent het emailadres en subscribe/unsubscribe). Het gaat dus enkel om de opstelling in de e-mail.
Als je na deze uitleg nog steeds zegt dat het niet lukt, moeten we het toch op de officiele manier (volgens programma) opzetten. in ieder geval bedankt voor de reacties!
vanuit een mailform op de site (met tekstvlak voor email en aanmeld/afmeld button) moet er een mail op deze(zie voorbeeld) manier opgesteld worden. Deze wordt dan verzonden aan in dit geval het programma heeft de functie automatisch mail-adressen in te lezen vanuit de e-mail [email protected](Het programma herkent het emailadres en subscribe/unsubscribe). Het gaat dus enkel om de opstelling in de e-mail.
Als je na deze uitleg nog steeds zegt dat het niet lukt, moeten we het toch op de officiele manier (volgens programma) opzetten. in ieder geval bedankt voor de reacties!