mailform werkt niet
http://www.stirkbin.com/53850
Ik snap niet goed waarom hij het niet doet, want wanneer je 'Verzenden' klikt, krijg je wel degelijk het bericht dat er een bericht is gestuurd. Die blok code wordt dus wel degelijk ge-executed.
if(mail(.....))
{
// okee
}
else
{
// error
}
Zo te zien is het email-injection gevoelig.
$email = $_POST['email'];
$onderwerp = $_POST['onderwerp'];
$message = $_POST['message'];
$website = $_POST['website'];
$headers = "From: ".$naam." <".$email.">\r\n";
if(mail($ontvanger, $onderwerp, $message, $headers)) {
echo "Bedankt! Een e-mail is gestuurd naar de beheerders, en wij zullen zo snel mogelijk antwoord sturen naar het opgegeven e-mailadres.";
}
else
{
echo "Mislukt";
}
Ik krijg nog steeds dit bericht:
Bedankt! Een e-mail is gestuurd naar de beheerders, en wij zullen zo snel mogelijk antwoord sturen naar het opgegeven e-mailadres.
En toch ontvang ik geen emails.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Victor-Jan Goemans
Test je vanaf lokaal? Veel providers vinden het niet leuk meer als je vanaf lokaal e-mails verstuurd. En dan heb je de smtp server verkeerd staan in php.ini. Die moet dan staan op de smtp server van je provider zelf (bv smtp.xs4all.nl).
Dunno, ik gebruik Byethost. :x Maar ik weet niet goed wat je bedoelt met lokaal; ik heb het script gewoon online staan en ik stuur een e-mail naar mezelf ermee.
Ik heb het script helemaal afgebouwd tot de elementaire basis, geen spam/abusecontrole; ik krijg nog steeds de positieve melding maar ik ontvang geen emails.
Probeer dan eens gewoon een mail() handmatig in te vullen. Kijken of dat werkt.
PS: Misschien verstandig je e-mailadres uit je 2e post te halen ;)
Nee, ook daar niet. Even handmatig testen, ja. :)
Staat php mail( of php sendmail( wel aan??
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Victor-Jan Goemans
http://www.phphulp.nl/php/tutorials/4/148/255/
Ik heb dit script letterlijk gekopieerd, en het werkt nog niet. Misschien moet ik toch maar eens een mailtje sturen naar de host.
Ik heb dit script letterlijk gekopieerd, en het werkt nog niet. Misschien moet ik toch maar eens een mailtje sturen naar de host.
Pfft, Byethost is best vervelend. Binnenkort stap ik over op One.be. Dit topic mag gesloten worden.
Btw, waarom niet gewoon betalen voor een fatsoenlijke host? Voor 20-30 euro per jaar ben je klaar...
Daarom dat ik zeg dat ik overstap naar One.com ^^ Ik wilde gewoon de 'mainframe' van mijn website klaar hebben voor ik ervoor ga betalen... de eerste maanden hoef ik toch nog geen bezoekers, want dan is hij nog niet af. =)