mailformulier mailen als .txt bijlagen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bram

Bram

28/05/2005 00:48:00
Quote Anchor link
Hallo ik heb een php script gemaakt die het mailformulier naar mij toe zou moeten sturen als een .txt bestand als bijlagen, het werkt bij mij alleen maar met Microsoft outlook express 6.0 en niet met outlook 2003 weet iemand hoe dit kan.

(mail@localhost is gewoon vervangen door een ander e-mail adres

Dit is het script:

php $emailrecepient = 'mail@localhost'; if (!empty($_REQUEST)) { $username = $_REQUEST['username']; $lines = $_REQUEST['lines']; $lines = array_map("trim", $lines); if (empty($username)) { print "Let op: de gebruikersnaam ontbreekt."; } else { $subject = "Bestelling van $username"; $headers = ("From: $emailrecepient\n" . "Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-1; name=\"$username.txt\"\n" . "Content-Transfer-Encoding: 8bit\n" . "Content-Disposition: inline; filename=\"$username.txt\""); $message = ""; foreach ($lines as $index => $line) { $message .= $line . "\n"; } mail($emailrecepient, $subject, $message, $headers); print "Uw bericht is verstuurd."; } }

PHP hulp

PHP hulp

15/11/2024 20:49:44

Willem Jan Z

Willem Jan Z

28/05/2005 00:59:00
Quote Anchor link
Wat een rotzooitje...
Zet het volgende keer aub wat ordelijker...
Met enters enzo...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
headers = ("From: $emailrecepient\n" . "Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-1; name=\"$username.txt\"\n" . "Content-Transfer-Encoding: 8bit\n" . "Content-Disposition: inline; filename=\"$username.txt\"");
?>

Werkt dit zo wel? Ken deze constructie niet... Zou kunnen dat het werkt... Anders zou je het ook niet met Outlook 6.0 binnenkrijgen, maar zou je het sowieso niet orderlijker maken door gewoon zoiets te doen:

headers = "From: ....";
headers .= "Reply-to: ...";

enz enz

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.