mailformulier met tekstarea-limit
Ik heb een mailformulier gemaakt
www.bkndesign.nl/efcindex5.html
Een php zorgt er voor dat het formulier omgezet wordt naar een .txt bestand die ik per mail binnen krijg.
ik krijg alles keurig binnen in mijn mailbox behalve wat er in de textarea ingevult is, dit in een tekstarea met een tekstlimit die ik heb gemaakt met javascript met een teller er in.
hoe is het aan te passen dat ik mijn .txt bestand wel krijg met wat er in de tekstarea is in gevult het is van belang dat er een tekstlimit in blijft met een teller.
dit is het php script:
php $emailrecepient = mail@localhost; if (!empty($_REQUEST)) { $username = $_REQUEST['username']; $lines = $_REQUEST['lines']; $lines = array_map("trim", $lines); if (empty($username)) { print "Let op: de gebruikersnaam ontbreekt."; } else { $subject = "Bestelling van $username"; $headers = ("From: $emailrecepient\n" . "Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-1; name=\"$username.txt\"\n" . "Content-Transfer-Encoding: 8bit\n" . "Content-Disposition: inline; filename=\"$username.txt\""); $message = ""; foreach ($lines as $index => $line) { $message .= $line . "\n"; } mail($emailrecepient, $subject, $message, $headers); print "Uw bericht is verstuurd."; } }
erin, en kijk welke naam er aan je textarea is gebonden. De rest lukt je dan vast zelf wel.
Stuur je formuliergegevens eens naar een pagina met alleen Gewijzigd op 29/05/2005 19:10:00 door Jelmer -
Jelmer:
Stuur je formuliergegevens eens naar een pagina met alleen erin, en kijk welke naam er aan je textarea is gebonden. De rest lukt je dan vast zelf wel.
ik snap ff. niet wat je bedoelt heb je eventueel een voorbeeld van zo'n php sript
Bram:
Zijn die vetgedrukte dingen goed? ik zag op de pagina waar je form staat dat je bericht de naam message had. ook zeg je dat je enkel het tekstbestand als bijlage meestuurd met daarin je gegevens en je bericht, als dit zo is, plaats dan even je script die dat bestand aanmaakt en die gegevens erinzetphp $emailrecepient = mail@localhost; if (!empty($_REQUEST)) { $username = $_REQUEST['username']; $lines = $_REQUEST['lines']; $lines = array_map("trim", $lines); if (empty($username)) { print "Let op: de gebruikersnaam ontbreekt."; } else { $subject = "Bestelling van $username"; $headers = ("From: $emailrecepient\n" . "Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-1; name=\"$username.txt\"\n" . "Content-Transfer-Encoding: 8bit\n" . "Content-Disposition: inline; filename=\"$username.txt\""); $message = ""; foreach ($lines as $index => $line) { $message .= $line . "\n"; } mail($emailrecepient, $subject, $message, $headers); print "Uw bericht is verstuurd."; } }
Ik dacht dat hij misschien zich had vergist in de naam van de textarea.Met print_r($_POST); zie je welkl form-element welke waarde opstuurd, dus kun je makkelijk de naam achterhalen.