Mailing
Ik ben bezig met een website voor mijn BPV (stage) waarbij ik een orderformulier moet maken.
Omdat ze een contactformulier al hadden dacht ik dat ik deze kon gebruiken om verder te gaan, maar wat blijkt dat ze JQuery gebruiken.
Ik heb geen ervaring met JQuery.
Graag zou ik dit willen doen door middel van een mail optie, maar ik heb helemaal geen idee - omdat dit mijn eerste keer is - hoe ik dit zou moeten doen.
Heeft een van jullie misschien een voorbeeld of nog beter een handleiding liggen voor mij?
Groeten,
Necati
Je vraag is een beetje onduidelijk. Je wilt een contactformulier maken, maar je hebt geen idee waar je moet beginnen? Heb je wel ervaring met HTML, CSS en PHP? Je kunt eens kijken naar de class PHPMailer en daar een contactformulier om heen bouwen.
Ik heb gewerkt met PDO en MVC modellen. html en css is geen probleem.
ik heb gezocht naar de class Mail(), maar ik heb nergens een duidelijke handleiding bij kunnen vinden.
Edit: Dankje voor je snelle reactie
Gewijzigd op 06/02/2014 11:33:51 door Necati Unal
mail()
Maar ipv deze functie wordt vaak een framework aangeraden waaronder PHPMailer
Je kunt je uiteraard ook gaan verdiepen in jQuery
Maar ipv deze functie wordt vaak een framework aangeraden waaronder PHPMailer
Je kunt je uiteraard ook gaan verdiepen in jQuery
Gewijzigd op 06/02/2014 11:37:20 door Michael -
Met jquery kan je niet mailen, dus als het gaat om een mail functie dan is het hele jquery verhaal totaal irrelevant.
Moet ik ook rekening houden met enige beveiligings punten heb jij daar tips voor mij?
Ik heb veelal gezien dat men het bericht gaan encoden en dan pas versturen. Is dat nodig?
Toevoeging op 06/02/2014 11:44:53:
Beveiligingstips, nee. PHPMailer zit goed in elkaar wat betreft het tegen gaan van misbruik. Verder lijkt me het encoden van een mail vreemd. Ik heb dit zelf nog nooit gedaan. Mocht je wachtwoorden of dergelijke gevoelige informatie versturen zou je kunnen denken aan SSL/HTTPS.