[Mailscript] 4 of meer verschillende mensen mailen
Ik zoek een script waarbij een bezoeker 4 namen en 4 emailadressen (of meer) kan opgeven en dat daar dan een mailtje een gestuurd word. Ik heb een aantal sites afgezocht (ook deze) maar ik heb niks kunnen vinden.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Patrick Vaarkamp
chech PHPmailer() op php.net
mail. Je hebt trouwens een PM.
Gewoon de PHP-functie Swift Mailer, met compleet voorbeeld. Even downloaden, eigen gegevens invullen en klaar ben je.
@Frank: Swift Mailer is mooi ja, lekker OO. Is ook gemaakt door de maker van PHPMailer! PHPMailer is overigens sinds deze maand weer in ontwikkeling, 2.0rc1 is net gereleased en ook een php5 versie heeft een release candidate.
Ik zou ook Swift aanraden. Ik heb laatst hier op het forum met Swift getest en de resultaten zijn aanzienlijk beter dan met de PHPmailer class.
Pim Vernooij schreef op 25.11.2007 22:25:
Ik had het gezien! Ik blijf alleen bij Swift, bevalt prima en is bewezen techniek. PHPMailer 2.0 is net nieuw en de oude versies zijn bewezen onveilig. Zolang versie 2.0 geen bewezen techniek is, heeft het weinig zin om hier gebruik van te gaan maken. Zeker gezien de achtergrond...@Frank: Swift Mailer is mooi ja, lekker OO. Is ook gemaakt door de maker van PHPMailer! PHPMailer is overigens sinds deze maand weer in ontwikkeling, 2.0rc1 is net gereleased en ook een php5 versie heeft een release candidate.
Ps. Jan, hoe staat het eigenlijk met jouw pgSQL-avonturen? Zie het opgedoken topic.
Ik heb swift nog niet echt gebruikt, alleen de syntax wat bekeken. Die vond ik wel wat ingewikkelder dan die van PHPMailer. PHPMailer bevat idd wat veiligheids lekken als je de smtp class van het pakket gebruikt. Zit er wel over te twijfelen om over te stappen op swift mailer, het hele OO idee erachter vind ik een stuk beter uitgedacht dan phpmailer.
Bedankt allemaal :-) Swift ziet er erg uitgebreid uit. Ik zal eerst even kijken of ik met PHPmailer() iets kan bereiken.
Patrick schreef op 25.11.2007 22:49:
Met 3 regels code (copy-paste uit de wiki) heb je een werkend script met Swift Mailer. Waarom ga je dan in vredesnaam met iets aan de slag wat de naam heeft onveilig te zijn?Bedankt allemaal :-) Swift ziet er erg uitgebreid uit. Ik zal eerst even kijken of ik met PHPmailer() iets kan bereiken.
http://www.swiftmailer.org/wikidocs/v3/tutorials/basic
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
pgFrank schreef op 25.11.2007 22:33:
Ps. Jan, hoe staat het eigenlijk met jouw pgSQL-avonturen? Zie het opgedoken topic.
Ik ben een site van plan; de domeinnaam is al geregistreerd. Ik heb bewust gekozen voor een host met postgre ondersteuning, dus binnenkort duik ik in het diepe. Ik moet me eerst even goed inlezen want de basis moet natuurlijk solide zijn.
@Jan: Je weet waar je hulp kunt vinden!
pgFrank schreef op 25.11.2007 23:47:
www.phphulp.nl :) ;)@Jan: Je weet waar je hulp kunt vinden!
Ontopic: Zend_Mail is ook een goed alternatief.