Mailscript

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT Informatica diploma in ontvangst mogen nemen? Of heb je een aantal jaar ervaring als Software Developer en ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Goirle zijn wij op zoek naar een junior/medior Back-end Developer met affiniteit met MS Acess. Samen met een vooruitstrevend team ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL en affiniteit met MS Acess. Je bent klantvriendelijk en flexibel ingesteld en vindt het leuk om klanten te

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Voor jou als junior .NET ontwikkelaar staat er een flinke uitdaging klaar bij dit bedrijf waar jij veel van kan gaan leren. Zo willen zij een flinke uitbreiding doen op het webbased gedeelte dat zij nu hebben en willen zij het standaard deel gaan moderniseren. Jouw team is dan ook op zoek naar een junior .NET ontwikkelaar die het leuk vindt om op basis van research en development aan de slag te gaan. Jouw mening telt mee als het gaat om hoe en met wat deze applicaties gebouwd en herschreven gaan worden. Jouw functie bij dit bedrijf gaat dan

Bekijk vacature »

Web Developer

Bedrijfsomschrijving ENGIE Nederland is onderdeel van de beursgenoteerde ENGIE Groep. ENGIE is actief in 70 landen, met wereldwijd 150.000 medewerkers. Als groep is het de missie om bij te dragen aan de verduurzaming van de wereld. ENGIE Energie biedt energiediensten aan particulieren en grootzakelijk en gaat de uitdagingen van de energietransitie aan door het beschikbaar maken van duurzame energie, het streven de klimaatverandering tot een minimum te beperken, leveringszekerheid te bieden en zorg te dragen voor een verantwoord gebruik van de beschikbare resources. ENGIE Energie investeert daarom in hernieuwbare energiebronnen zoals zon, wind en bio-gas. Functieomschrijving Heb jij veel ervaring

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer (Vue.js)

Functie Als Front-end developer ben je uiteindelijk overkoepelend aan de slag voor de 3 ontwikkelteams die ieder aan een specifiek product werken. In samenwerking met de UX-designer en de huidige Front-end developer zorg je voor gebruiksvriendelijke software. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en feautures naar een hoger niveau te tillen? En vind je het niet erg om oudere delen van de applicaties te refactoren i.c.m. het toevoegen van nieuwe functionaliteiten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en zelfredzaamheid)

Bekijk vacature »

Fullstack Developer TOTO

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Fullstack Developer TOTO. Thanks to your efforts, complex business critical applications are always running smoothly. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Fullstack Developer you score by: Taking ownership of the development cycle of an application in a large scale, high availability, geo redundant landscape Coaching your peer developers and safeguarding code quality Integrating the application with other components of the system using the available API’s Managing

Bekijk vacature »

Low-Code Expert/Developer: Power Platform Speciali

Bedrijfsomschrijving Als Low-Code Expert/Developer bij ons innovatieve bedrijf, neem je een cruciale rol op je in de creatie, ondersteuning en implementatie van diverse oplossingen met behulp van het veelzijdige Power Platform. Dit platform omvat Power Apps, Power BI, Power Automate, Power Virtual Agent en Azure Logic Apps. Het Power Platform biedt je de mogelijkheid om klanten te voorzien van naadloze integraties door op maat gemaakte oplossingen te creëren die compatibel zijn met (bijna) alle bestaande software-infrastructuren. Dankzij het uitgebreide scala aan toepassingen, krijg je de kans om als architect en projectleider van je eigen oplossing te fungeren. Dompel jezelf onder

Bekijk vacature »

Database ontwikkelaar

Functieomschrijving Wil jij aan gave logistieke softwareprojecten werken en bij een uniek softwarebedrijf in de regio van Tilburg? Wacht niet langer en reageer snel op deze vacature. Als Database ontwikkelaar ga je aan de slag het schrijven van stored procedures en verder uitbouwen van de SQL database. Je werkt in een database team, met allemaal mensen die energie krijgen van software en techniek. Verder krijg je als taak: Optimaliseren en uitbouwen van de MS SQL databases die gebruikt worden; Optimaliseren van query's, waardoor er efficiënter gewerkt kan worden; Je werkt met de technieken T-SQL of PL/SQL; Bij interesse kan je

Bekijk vacature »

Python Developer

Dit ga je doen Als Python Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van Stuurprogramma's in Python zodat er verbindingen kunnen worden gelegd tussen besturingssystemen en (AV) hardware; Het testen en debuggen van Stuurprorgamma's; Het communiceren met noodzakelijke partijen in gevallen waar extra technische details nodig zijn om een Stuurprogramma te ontwikkelen of problemen op te lossen; Het maken van de nodige technische documentatie (in het Engels); Het participeren in een Scrum/Agile omgeving. Hier ga je werken Deze internationale organisatie is wereldwijd een succesvol producent en leverancier van professionele AV hard- en software. Klanten gebruiken de producten o.a. voor het

Bekijk vacature »

Senior Javascript developer

Functie Het platform is gebouwd in een moderne JavaScript stack, die gebruikt maakt van:  React.js  Redux  TypeScript  Node.js  Google Cloud functions (node.js)  Semantic UI Alle code wordt getest en beoordeeld door collega developers. De continuous integration pipeline maakt het mogelijk om elke dag waarde te leveren aan hun klanten. Het ontwikkelproces is pragmatisch en gebaseerd op Scrum. Wat je zult doen: Ten eerste kun je nadrukkelijk jouw eigen stempel drukken op de technologie, het product en de cultuur van het bedrijf. Je bent bezig met het uitwerken van de architectuur van nieuwe functionaliteiten op

Bekijk vacature »

APEX Ontwikkelaar in een team van Oracle Developer

Bedrijfsomschrijving Wij zijn op zoek naar een APEX Ontwikkelaar om onze opdrachtgever in Den Haag te versterken. In deze rol zul je verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen en onderhouden van de front-end van onze applicaties met behulp van Oracle Application Express (APEX). Je werkt aan zowel inhouse als externe projecten. De sfeer binnen het Oracle team is gemoedelijk en men probeert elkaar te helpen én van elkaar te leren. Zo ontstaat er een prettige en plezierige werksfeer waar ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling en groei. Er wordt gewerkt met de meest nieuwe technologieën waardoor je kennis up-to-date blijft. Het bedrijf

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Web Application Developer

Dit ga je doen Samen met het team werk je aan de visualisatie functionaliteiten en hoe dit gebruikt kan worden in een operationele setting; Het ontwerpen, ontwikkelen, onderhouden en leveren van support betreft het Warehouse Management Systeem en de bijbehorende web visualisaties; Je gebruikt hierbijde tools WebGL en ASP.net; Het meewerken in implementatieprojecten; Het leveren van Go-Live Support; Sparren met jouw Amerikaanse collega's. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Web Application Developer. Ze zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »

Mendix Ontwikkelaar - Vernieuwen van het applicati

Bedrijfsomschrijving De ontwikkelingen in de transportsector gaan razendsnel. Bij ons kun je een belangrijke rol spelen in deze sector. We streven ernaar om onze klanten te ontzorgen op het gebied van continuïteit en veiligheid met innovatieve producten en diensten. We willen dat onze klanten de veiligste vervoerders van Europa worden. Ons team werkt hard om deze ambitieuze doelstellingen te bereiken en we bieden een motiverende werkomgeving aan. We zijn op zoek naar zelfstarters met een focus op resultaat en beslissingsbevoegdheid. Functieomschrijving Als Mendix ontwikkelaar bij deze organisatie heb je een gevarieerde baan. Het applicatielandschap wordt vernieuwd en de “schade en

Bekijk vacature »

Software Developer C++ en Perl

Ben je een slimme en enthousiaste universitair opgeleide bèta die graag bij een relatief klein softwarebedrijf wil werken waar de sfeer goed is en eigen inbreng gewaardeerd wordt? Wij, IntelliMagic in Leiden, ontwikkelen technisch hoogwaardige software op het gebied van IT infrastructuur performance analytics. Het type software zorgt voor intellectueel interessante uitdagingen. We ontwerpen de producten zelf en verkopen deze als off-the-shelf software aan grote bedrijven in Europa en de VS. Wij zoeken een ervaren C++ software engineer met kennis van Perl voor een van onze ontwikkelteams. Werkzaamheden Samen met de andere ontwikkelaars specificeren, ontwerpen en implementeren van nieuwe functionaliteit

Bekijk vacature »
Michael

michael

29/06/2004 02:54:00
Quote Anchor link
Hoi,

ik ben een echte php noob. Dankzij een paar tutorials (voornamelijk op deze site) heb ik een beetje de basis geleerd. Ik heb mijn eerste scriptje gemaakt, een mailscript, deze werkt perfect maar ik heb toch nog een paar vragen. Hier is het script (ziet er misschien rommelig uit voor een pro :p )

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
<?php

//variabelen opvangen
$naam = $_POST['naam'];
$achternaam = $_POST['achternaam'];
$email = $_POST['email'];
$bericht = $_POST['bericht'];
$tijd = date ("H.i");
$datum = date ("Y-m-d");
//opgevangen

if ("$bericht" != "")
{

mail ("[email protected]","Een bericht van $naam","Je hebt een bericht van $naam $achternaam

$bericht

Dit bericht is verstuurd op $datum om $tijd"
);
echo "Bedankt voor uw bericht $naam <br>
<br>
Dit is het bericht dat u ons hebt gestuurd:<br>
$bericht <br>
<br>
;
}

else
{
echo "Er is iets mis gegaan!<br>
<a href=\"javascript:history.back(1)\">Probeert u het nog eens.</a>"
;
}

?>

Nu gebruik ik bij de 'if' dit: ("$bericht" != "")
Hij controleert nu dus alleen of het 'bericht' veld is ingevuld. Ik zou graag van iemand willen weten hoe ik zorg dat alle velden worden gecontroleerd. En dat ik bij de output van 'else' niet 'er is iets misgegaan probeer het nog eens' zie maar dat ik dit zie: U heeft de volgende velden niet ingevuld: naam, bericht en ......

En nog 1 vraagje, kan ik leestekens gebruiken achter een variabele? VB: echo "Hey $naam!"
Zodat de output bijv wordt: Hey Ecraser!

Alvast bedankt!!!

PHP hulp

PHP hulp

15/11/2024 17:39:18

B a s
Beheerder

B a s

29/06/2004 08:55:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?
if (!isset($_POST['bericht']) || !isset($_POST['naam']) || !isset($POST['achternaam']) || !isset($_POST['email']))
{

// stuur email
}
else
{
    if (!isset($_POST['bericht'])
         echo "U heeft geen bericht ingevuld<br>";
    if (!isset($_POST['naam'])
         echo "U heeft geen naam ingevuld<br>";
    if (!isset($_POST['achternaam'])
         echo "U heeft geen achternaam ingevuld<br>";
    if (!isset($_POST['email'])
         echo "U heeft geen email ingevuld<br>";
}

?>

Zo zou ik eerst ff doen om te beginnen ;)

Ook moet je in de mail() regel het volgende doen (moet, moet.. kan)

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?
$aan
= "[email protected]";
$onderwerp = "Bericht van " . $_POST['naam'];
$message = "Bericht ontvangen van " . $_POST['naam'] . " " . $_POST['achternaam'] . ":\n\n";
$message .= $_POST['bericht'] . "\n\n";
$message .= "Ontvangen op: " . date("d.m.Y H:i");

mail($aan, $onderwerp, $message, "From: " . $_POST['email'] . "");
?>

Om een uitroepteken te gebruiken kun je het volgende doen:

Code (php)
1
2
3
<?
echo "Hallo " . $_POST['naam'] . "!";
?>

Die puntjes staan om het aan het vorige toe te voegen. Verder moet je wanneer je een $_POST[] gebruikt de zin afkappen met " [toevoegen] . $_POST weer toevoegen met een . en dan weer beginnen "..

de || staat voor 'OF'. Dus if (!isset($_POST['naam'] OF !isset($_POST['achternaam'])) .. daar staat || dus voor .. :)

isset() is een functie van PHP en kijkt of het is gezet.. spreekt voor zich.. http://www.php.net/isset
Gewijzigd op 29/06/2004 08:55:00 door B a s

Michael

michael

29/06/2004 13:56:00
Quote Anchor link
Ik vogel t effe uit, hardstikke bedankt!

Bram Z

Bram Z

29/06/2004 14:20:00
Quote Anchor link
Hier heb ik een paar tipcs voor u -->
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
//variabelen opvangen
$naam = $_POST['naam'];
?>

Dit is niet nodig doet hij al automatisch maar toch kan geen kwaad
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
if ("$bericht" != "")
//Klopt niet echt moet zo zijn
if ($bericht != "")
of
if (!$bericht)
?>

Michael

michael

29/06/2004 14:48:00
Quote Anchor link
Nee op mijn server moet ik ze wel op die manier opvangen want register_globals (ofzoiets lol) is uitgeschakeld, volgens mijn host is dat om te zorgen dat hackers niet de variabelen op kunnen vangen...........

Maar ik heb nu even een vraagje...
Bas gaf mij dat script, van kopieren en plakken leer je niks dus ik heb dat script m.b.v bas zijn uitleg gemaakt.

Ik kreeg een error, omdat ik dit kreeg van Bas:
if (!isset($_POST['naam'])
echo "U heeft geen naam...

Ik heb het nu zo
if (!isset($_POST['naam']))
echo "U heeft geen naam...

Voor degenen die het niet zien, een extra haakje...
Ik krijg nu geen error meer.

Nu is het probleem dat als ik een veld vergeet de output van else wel werkt... zonder errors tenminste. Maar hij laat alleen niet zien welke velden ik ben vergeten...

zo ziet het er uit:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?

}
else
{
echo "U bent het volgende vergeten in te vullen:<br><br>";
    if (!isset ($_POST['naam']))
        echo "Uw naam<br>";
    if (!isset ($_POST['email']))
        echo "Uw e-mail adres<br>";
    if (!isset ($_POST['bericht']))
        echo "Het bericht<br><br>";
echo "<a href=\"javascript:history.back(1)\">Verbeter deze fout(en) a.u.b</a>";
}

?>

Aangezien ik zelf wat toegevoegd heb kan dat misschien de oorzaak zijn.
Gewijzigd op 29/06/2004 14:52:00 door michael

Bram Z

Bram Z

29/06/2004 15:01:00
Quote Anchor link
Probeer dit eens -->
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?

}
else
{
    if (empty($_POST['naam']))
        echo "Uw naam<br>";
    if (empty($_POST['email']))
    if (empty($_POST['bericht']))
}

?>

Michael

michael

29/06/2004 15:05:00
Quote Anchor link
HIJ WERKT!!!!

thanks m8 ;-)

Michael

michael

29/06/2004 15:27:00
Quote Anchor link
OH oh... die else werkt perfect maar nu heb ik wéér een probleem :s

Als ik de benodigde velden invul dan wordt de output:
U hebt de volgende berichten niet ingevuld:

Probeer het nog eens...

Hiertussen horen dus de velden te staan die je bent vergeten in te vullen maar ze zijn ingevuld dus moet hij de mail verzenden en dat gebeurd dus niet.
Zo ziet mijn script er uit:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
<?php
//variabelen opvangen
$naam = $_POST['naam'];
$tijd = date ("H.i");
$datum = date ("Y-m-d");
//opgevangen

if (!isset($_POST['bericht']) || !isset($_POST['naam']) || !isset($_POST['email']))
{

//mailscript
echo "Bedankt voor uw bericht $naam <br>
<br>
Dit is het bericht dat u ons hebt gestuurd:<br>
$bericht <br>
<br>
;
}

else  
{  
    if (empty($_POST['naam']))
        echo "Uw naam<br>";
    if (empty($_POST['email']))
    if (empty($_POST['bericht']))
}

?>

Bram Z

Bram Z

29/06/2004 17:11:00
Quote Anchor link
Je gebruikt nergens de mail functie, je hebt dat stuk weggelaten -->
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
mail ("[email protected]","Een bericht van $naam","Je hebt een bericht van $naam $achternaam

$bericht

);
?>

Michael

michael

29/06/2004 17:15:00
Quote Anchor link
ja weet ik, ik heb //mailscript neergezet ipv de mailscript die ik gebruik. Maar het probleem is dat hij dit mailscript niet uitvoert als alle velden zijn ingevuld. als alles is ingevuld lijkt het wel of hij de else uitvoert en dus niet de mail verstuurt. Er zit dus waarschijnlijk iets fout in de 'if'
Gewijzigd op 29/06/2004 17:16:00 door michael

Bram Z

Bram Z

29/06/2004 18:02:00
Quote Anchor link
Probeer dit eens -->
Code (php)
1
2
3
<?php
if ($_POST['bericht'] !="" || $_POST['naam'] !="" || $_POST['email'] !="")
?>

Michael

michael

29/06/2004 18:24:00
Quote Anchor link
als ik nu 1 van de 3 verplichte velden invul dan versturrd hij de email al, als ik bijvoorbeeld alleen naam invul vertuurd hij de mail al, maar eigenlijk moet ik dit krijgen: U bent dit vergeten:
email
bericht

de mail mag pas verstuurd worden als al deze velden zijn ingevuld. Ik heb zelf ook nog wat geprobeerd maar mijn php kennis is nogal laag :-)

Bram Z

Bram Z

29/06/2004 18:29:00
Quote Anchor link
Ah dat is simpel dan moet je die || vervangen door && dat word dan -->
Code (php)
1
2
3
<?php
if ($_POST['bericht'] !="" && $_POST['naam'] !="" && $_POST['email'] !="")
?>

Michael

michael

29/06/2004 18:41:00
Quote Anchor link
HIJ WERKT 100%!!!

Hardstikke bedankt Bas en vooral <b>Brammetje :-)</a>

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.