Mailto in php-formulier
"info|txt7|Als u nog opmerkingen of vragen heeft kunt u ons een email sturen:
[email protected].<br />",
Hoe moet ik die "doorklik" daar realiseren? Op het forum zie ik diverse aanwijzingen, maar als ik het volgende daar uit destilleer, dan blijft het fout gaan:
"info|txt7|Als u nog opmerkingen of vragen heeft kunt u die hier invullen of kunt u ons een email sturen:
<a href="mailto:'.$row['[email protected]'].'">'.$row['[email protected]'].'</a><br />",
[email protected]'] op?
Je moet altijd kijken naar de quotes waar je echo mee begint en eindigt. Met deze sluit je ook altijd je string af als je tussentijds een variabele wilt gebruiken:
Waar slaat $row['Je moet altijd kijken naar de quotes waar je echo mee begint en eindigt. Met deze sluit je ook altijd je string af als je tussentijds een variabele wilt gebruiken:
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
<?php
$email = "[email protected]";
echo '<a href="mailto:'.$email.'">Mail ons:'.$email.'</a>';
?>
$email = "[email protected]";
echo '<a href="mailto:'.$email.'">Mail ons:'.$email.'</a>';
?>
Gewijzigd op 28/10/2013 17:10:01 door - Ariën -
Waarschijnlijk stond er bij het stukje PHP code wat je gevonden had niet $row['[email protected]'] maar $row['email'].
De oplossing heeft aar je al gegeven ;)
$form_structure = array(
"text|fmtext|Naam*|fm_name|32|100|true|none",
"info|txt7|Als u nog opmerkingen of vragen heeft kunt u ons een email sturen: [email protected].",);
Waar precies moet ik de door jullie opgegeven codes invullen om die link In de tekst te krijgen?
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
<?php
$form_structure = array(
'info|txt7|Als u nog opmerkingen of vragen heeft kunt u ons een email sturen: <a href="[email protected]">[email protected]</a>');
?>
$form_structure = array(
'info|txt7|Als u nog opmerkingen of vragen heeft kunt u ons een email sturen: <a href="[email protected]">[email protected]</a>');
?>
Gewijzigd op 28/10/2013 18:21:40 door - Ariën -
[email protected] gaan. Dit gaat niet naar het emailprgramma.
Dat werkt niet, want dan wil hij naar een niet bestaande pagina van de website: mailto: toevoegen, was ik even vergeten... *oeps*
Prima, dank je wel. Het gekke is, dat ik dit precies zo had geprobeerd met mijn html-kennis, maar met één uitzondering: ik had de zin tussen dubbele aanhalingstekens staan. Zit het verschil daar in?
Had anders ook gekund, maar dan moet je die escapen door voor elke double-quote in HTML een \ te plaatsen, en dat maakt de code onoverzichtelijker.
Dus deze versus de volgende:
Dank je wel. Discussie kan wat mij betreft afgesloten worden!