Maken support pagina

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Ontwerpen en bouwen van nieuwe functionaliteiten binnen de complexe omgeving; Proactief de processen kwalitatief en efficient inrichten; Opzetten van Unit Tests; Code Reviews; Regie nemen voor innovatieve projecten; Landschap beheren en de bijbehorende ketens hierbij in het oog houden. Hier ga je werken De organisatie is actief binnen de financiele branche en heeft een IT afdeling van circa 450 man. De organisatie voorziet de maatschappij binnen de financiele dienstverlening en is gedurende de jaren een onmisbare schakel geworden. Het is een high profile organisatie waar ze veel te maken hebben met veranderingen voortkomend uit maatschappelijke ontwikkelingen,

Bekijk vacature »

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

PHP Developer

Dit ga je doen Je werkt nauw samen met het websitebureau aan de ontwikkeling en optimalisering van het internationale platform; Je ziet nieuwe webshops op en voert optimalisaties door; Je bouwt aan technische, functioneel en commercial resultaat; Je vindt het leuk om zelfstandig binnen een internationale organisatie te werken, maar krijgt ook energie om samen met collega's te werken. Hier ga je werken Voor een bedrijf in de regio Rotterdam zijn wij opzoek naar een PHP Developer. Je wordt onderdeel van het communicatieteam en gaat je bezighouden met het optimaliseren van de website van dit internationale bedrijf. Je schakelt veel

Bekijk vacature »

SAP Integratie Ontwikkelaar

Ben jij ambitieus in de verdere ontwikkeling van SAP binnen HANOS, en heb je kennis van SAP PI, CPI (SAP integration suite) en of andere middleware tooling? Dan ben jij mogelijk onze nieuwe SAP Integratie (middleware) Ontwikkelaar! Lees snel verder en solliciteer! Wat ga je doen? Als SAP Financieel Consultant ben je, als deel van een gedreven team van interne SAP consultants, de schakel tussen de gebruikersorganisatie en ICT. Je draagt proactief bij aan een optimale aansluiting van de SAP-functionaliteit (een applicatielandschap met o.a. Suite on HANA, Fiori, Hybris, C4C en BO), op de bedrijfsprocessen. Verder ondersteun je de HANOS

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Senior Applicatie ontw

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: We verwachten van je, dat je: Brede ervaring hebt als JAVA-ontwikkelaar; Ervaring hebt met Agile/Scrum-werken en je thuis voelt in een Agile omgeving; Een aandeel levert aan het scrumproces en in de SAFe-releasetrain; Zelfstandig werkt in een scrumteam en intensief de samenwerking op zoekt met je directe collega’s en je omgeving; Ervaring meebrengt met het schattten en inplannen van taken tot en met het testen en demonstreren van de opgeleverde functionaliteit; Collega’s in je

Bekijk vacature »

Senior pega developer

You work on software that makes colleagues and customers happy! Thanks to your IT skills, De Mandemakers Groep really makes a difference for its customers. Do coding, testing and deployments make your heart beat faster? Then apply today as Senior Pega Developer at De Mandemakers Groep! Wat ga je doen? The job title gives it away: You will be developing Pega software. This ranges from technical design, coding and testing to test automation, deployments and bug fixing. Your goal is to continuously improve our systems so that colleagues can work efficiently and customers receive optimal service. You don't have to

Bekijk vacature »

Full stack developer

Functie Binnen een ontzettend stimulerende werkomgeving kom jij te werken in een software team van 14 developers. Met ontzettend stimulerend bedoel ik een modern pand, wat voorzien is van alle nodige soft- en hardware, zodat jij jouw werk goed kan uitvoeren. Daarnaast zitten ze in een bos, waardoor je in een groene omgeving rustig kunt werken. Het team bestaat uit front end, back end en full stack developers. Jij krijgt dus de keuze hier waar jij jezelf het liefst op zou richten, maar de voorkeur gaat uit naar back end. Er wordt hier Scrum (agile) gewerkt in multidisciplinaire teams met

Bekijk vacature »

SQL Database ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Senior/Lead Python developer

Functie Samen met je team, bestaande uit een senior, 2 mediors en één junior ontwikkelaar ga je op een Agile-gebaseerde aanpak werken aan hun software. Je hebt oog voor kwaliteit, risico’s en klantbelang. Communicatie met je collega’s en waar nodig ook met klanten speelt een belangrijke rol in het bereiken van een succesvol resultaat. Als persoon ben je slim, krijg je dingen voor elkaar en ga je resultaatgericht te werk. Binnen het development team is er veel zelfstandigheid, los van de stand-up (10:00 uur) en zo nu en dan pair-programming sessies. Technieken die zij gebruiken zijn o.a. Python, Django, MySQL,

Bekijk vacature »

Senior PHP developer met ambities tot Software Arc

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

Creatieve Front-end developer gezocht!

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Software Developer Java

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Team Lead Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Als Team Lead Java Developer draag een grote verantwoordelijk je stuurt ontwikkelaars aan en staat dagelijks in contact met jou ICT Manager. De team Bestaat uit front-end en backend systemen. Je ben in staat op hoog niveau de technische vak te bepalen en ook te bewaren. Je dag zie er als volgt uit, ontwikkelen van nieuwe en bestaande applicaties, het uitvoeren van processen en analyses en het beschrijven van functioneel ontwerpen. Ook zal samen met jouw Tester applicaties gaan testen door middel van peer reviews en het leveren van support aan gebruikers

Bekijk vacature »
Jan R

Jan R

07/05/2021 18:32:12
Quote Anchor link
Hi

Ik heb een nieuw projectje :)

Ik ga een volledige doch basis supportpagina maken.
Een paar ideeën heb ik al doch wou graag ook jullie ideeën.

inlog systeem. Natuurlijk beveiligd en met hash
E-mail + wachtwoord
Mogelijkheid tot wijzigen van beide
Bevestiging van wijziging beiden
Niveau van gebruiker (admin, supporter, gebruiker, misschien nog andere)

Na inloggen
Inbrengen van nieuwe problemen/vragen
Opvragen eigen topics
Opvragen van gegevens/documenten/handleidingen

Jan
 
PHP hulp

PHP hulp

16/02/2025 12:24:17
 

08/05/2021 11:53:44
Quote Anchor link
Leuk project!

Ik zou alleen geen e-mailadres gebruiken als accountnaam. Het zijn twee verschillende soorten gegevens, en het levert vaak gedoe op als het e-mailadres wijzigt. Je zou dan ook het e-mailadres moeten valideren met een controlemail.

Bij een supportsysteem denk ik aan een plek waar een klant handleidingen en updates kan downloaden, en technische vragen kan inschieten via een ticketsysteem, z'n garantietermijn kan bekijken, cursussen kan aanschaffen, dat soort dingen.

Met jouw beschrijving moet ik eerder denken aan een soort forum, waarbij klanten elkaar helpen? Daarvoor zijn al oplossingen, die hoef je niet opnieuw te maken tenzij je dat leuk en/of leerzaam vindt.

Wat ik opmerkelijk vind is het bijhouden van het 'niveau' van de gebruiker. Als je dat al wilt opdelen in categorieën moet je daar van te voren een toepassing voor hebben? Een puntensysteem zou als alternatief kunnen dienen, maar dat hangt er vanaf hoe je het wilt hebben natuurlijk.
 
Jan R

Jan R

10/05/2021 11:33:51
Quote Anchor link
Ad Fundum:
Ik zou alleen geen e-mailadres gebruiken als accountnaam. Het zijn twee verschillende soorten gegevens, en het levert vaak gedoe op als het e-mailadres wijzigt.

Je hebt eigenlijk gelijk, maar bijna overal werken ze met inloggen via e-mail. Ook hier bij phphulp:)

Ad Fundum:
Je zou dan ook het e-mailadres moeten valideren met een controlemail.

Doe ik.

Ad Fundum:
Bij een supportsysteem denk ik aan een plek waar een klant handleidingen en updates kan downloaden, en technische vragen kan inschieten via een ticketsysteem, z'n garantietermijn kan bekijken, cursussen kan aanschaffen, dat soort dingen.

Met jouw beschrijving moet ik eerder denken aan een soort forum, waarbij klanten elkaar helpen? Daarvoor zijn al oplossingen, die hoef je niet opnieuw te maken tenzij je dat leuk en/of leerzaam vindt.

Inderdaad: ticketsysteem + Opvragen van gegevens/documenten/handleidingen. Dus niet open voor iedereen. Enkel supportteam en gebruiker antwoord en vraagt.

Ad Fundum:
Wat ik opmerkelijk vind is het bijhouden van het 'niveau' van de gebruiker.

Er zijn maar een paar niveaus.
Admin: om nieuwe ondersteuners aan te maken.
ondersteuners: Zij die dus antwoord gaan geven en alle vragen kunnen zien
Gewoon gebruiker die een vraag stelt en aanvult daar waar nodig. Cascade systeem.

Ad Fundum:
Als je dat al wilt opdelen in categorieën moet je daar van te voren een toepassing voor hebben?

Zal er ook wel komen. Momenteel via phpMyAdmin
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/05/2021 12:30:58
Quote Anchor link
Ad Fundum op 08/05/2021 11:53:44:
Ik zou alleen geen e-mailadres gebruiken als accountnaam. Het zijn twee verschillende soorten gegevens, en het levert vaak gedoe op als het e-mailadres wijzigt.

Je kunt het ook combineren. Je hebt dan én een accountnaam én een e-mailadres. Als iemand is ingelogd ziet hij zijn of haar eigen accountnaam 'Hallo Pietje'.

Het voordeel van inloggen met een e-mailadres is dat een e-mailadres altijd 100% uniek is. Stel dat er 2 'Pietjes' zijn, dan krijg je nooit problemen met inloggen.

Hypothetisch gezien, hoewel de kans erg klein is, zouden beiden Pietjes precies hetzelfde wachtwoord kunnen kiezen. In de praktijk komt dat (vrijwel) niet voor, maar stel dat ze allebei een dom wachtwoord zouden kiezen, bijv. 'Isgeheim!' dan heb je een probleem met inloggen, want wie logt er dan in? Pietje1 of Pietje2? En controleren of de combinatie van gebruikersnaam/wachtwoord al bestaat is nu ook niet bepaald een goed idee: "Helaas, de combinatie Pietje - Isgeheim! wordt al door iemand anders gebruikt". Hmmm, lijkt me niet echt wenselijk ;)
 

10/05/2021 20:50:35
Quote Anchor link
Ik heb dat opgelost door een unique index op de accountnaam te zetten. Met natuurlijk een melding bij het aanvragen dat een bestaande account niet door een ander gebruikt kan worden.

Overigens is een e-mailadres niet altijd 100% uniek. Ik ken meerdere situaties waarbij een gezin een e-mailadres heeft, ze gebruiken dan elkaars account als sleutel tot een toepassing.

Wat inderdaad wel voor kan komen is dat het wachtwoord niet uniek is. Als het goed is sla je dan alleen de hash op en zal je nooit een melding kunnen geven die aangeeft dat het wachtwoord niet gebruikt kan worden, dat is inderdaad minder handig :-)

Maar ik begrijp nu dat met 'niveau' eigenlijk 'rol' wordt bedoeld, het is een rechtenkwestie. In dat geval zou ik het ook gewoon 'rol' noemen, dat scheelt verwarring.
Gewijzigd op 10/05/2021 20:52:47 door
 
Jan R

Jan R

11/05/2021 06:53:15
Quote Anchor link
Ad Fundum op 10/05/2021 20:50:35:
Maar ik begrijp nu dat met 'niveau' eigenlijk 'rol' wordt bedoeld, het is een rechtenkwestie. In dat geval zou ik het ook gewoon 'rol' noemen, dat scheelt verwarring.


Je hebt gelijk :). Erger nog in een ander project doe ik dat ook.

Er is trouwens ook een schermnaam. Standaard het e-mail gedeelte zonder domain. Dus alles voor de @
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/05/2021 09:01:35
Quote Anchor link
>> Er is trouwens ook een schermnaam. Standaard het e-mail gedeelte zonder domain. Dus alles voor de @

Ik zou mensen zelf een (scherm)naam laten kiezen. Mensen met een eigen website gebruiken misschien wel [email protected] en dan is hun schermnaam 'info'. Of mensen die een apart mailadres gebruiken voor abonnementen/registratries abonnementen@... Dat moet je niet willen.
 
Jan R

Jan R

11/05/2021 09:25:58
Quote Anchor link
Vandaar ook standaard. Niemand wil zijn e-mail te grabelen gooien. ook niet een gedeelte.
 
Thom nvt

Thom nvt

11/05/2021 11:57:58
Quote Anchor link
Dat zou ik nimmer nooit accepteren van een website, zeker niet als standaard.
Mijn schermnaam is er om mijn echte naam te verbergen en aangezien mijn email adres in het format "[email protected]" is word dat teniet gedaan.
Om het nog niet te hebben over het "[email protected]" format wat ik voor heel veel sites gebruik om onderscheid te kunnen maken in mijn mailbox.
Bijvoorbeeld: "[email protected]" word dan dus "jan.janssen+phphulp" als schermnaam, onacceptabel qua privacy wat mij betreft.
 
Jan R

Jan R

12/05/2021 05:50:56
Quote Anchor link
Het is aan de gebruiker om deze dan te wijzigen. Ter herhaling. Het staat zo standaard. Niet gedwongen!
In vele sites kan je de schermnaam niet wijzigen of een beheerder moet tussenkomen. Zo ook hier.
Ik heb slechts deze velden: email, screenname, pwhash welke allemaal te wijzigen zijn. pwhash via het wachtwoord natuurlijk :)

Per slot van rekening is het ook een GESLOTEN systeem. Anderen zien dus geen gebruikers. Slechts de beheerder kan dit zien en het supportteam zal het zien.

Jan
 
Thom nvt

Thom nvt

12/05/2021 08:17:58
Quote Anchor link
Dat is nu niet echt de security/privacy-first mindset die je tegenwoordig mag verwachten.
Je bent natuurlijk vrij om dit te doen maar ik zou het schermnaam veld verplicht maken en de gebruiker het zelf bewust laten invullen i.p.v. dit automatisch te doen.

Als alleen een beheerder en supporter de schermnamen kunnen zien, hoe weet een "gewone" gebruiker dan met wie hij communiceert? Lijkt mij dat je, mits ingelogd, gewoon elkaars schermnaam moet kunnen zien.

Overigens is de term "gebruiker" m.i. bedenkelijk in software, zie ook https://codewithoutrules.com/2018/09/21/users-considered-harmful/
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

12/05/2021 09:58:46
Quote Anchor link
De eerste vraag lijkt me inderdaad: waarom moet je een account aanmaken en inloggen om een handleiding te kunnen raadplegen?

En een vervolgvraag is bijvoorbeeld: waarom moet dat om een vraag te kunnen stellen aan een supportmedewerker?

Support staat niet op zich: het is support van/voor iets anders. Hebben de gebruikers daarvoor niet al een account? En zo nee, waarom voor dat systeem zelf niet maar voor support van dat systeem wel?
 
Jan R

Jan R

12/05/2021 10:18:52
Quote Anchor link
Thom nvt op 12/05/2021 08:17:58:
Dat is nu niet echt de security/privacy-first mindset die je tegenwoordig mag verwachten.
Je bent natuurlijk vrij om dit te doen maar ik zou het schermnaam veld verplicht maken en de gebruiker het zelf bewust laten invullen i.p.v. dit automatisch te doen.

Hier kan ik inkomen. Heb het dus aangepast. schermnaam wordt ook gevraagd bij maken account.

Thom nvt op 12/05/2021 08:17:58:
Als alleen een beheerder en supporter de schermnamen kunnen zien, hoe weet een "gewone" gebruiker dan met wie hij communiceert? Lijkt mij dat je, mits ingelogd, gewoon elkaars schermnaam moet kunnen zien.

Ik denk dat ik wat meer moet verduidelijken.
Beheerder: Jan
supporter: Pier
klant 1: Tjores
klant 2: Korneel

Jan ziet en kan alles. Kan ook controle doen op de antwoorden van de supporters. Antwoorden ze wel juist. Kan ook gebruikt worden als 2° lijn support
Pier ziet de vraag van de klanten incl hun schermnaam. Niet hun e-mailadres
Tjores ziet zijn vragen en opmerkingen en de schermnaam van ZIJN supporter en deze zijn antwoorden hierop. Hij ziet niets van de overige klanten!
Korneel is dus hetzelfde als Tjores maar dan voor zijn vragen/opmerkingen en antwoorden.


Ward van der Put op 12/05/2021 09:58:46:
De eerste vraag lijkt me inderdaad: waarom moet je een account aanmaken en inloggen om een handleiding te kunnen raadplegen?

Daarin heb je gelijk. De meeste handleidingen zullen open beschikbaar zijn. Vermoedelijk allemaal tenzij er redenen zijn om het niet te doen.

Ward van der Put op 12/05/2021 09:58:46:
En een vervolgvraag is bijvoorbeeld: waarom moet dat om een vraag te kunnen stellen aan een supportmedewerker?

Support staat niet op zich: het is support van/voor iets anders. Hebben de gebruikers daarvoor niet al een account? En zo nee, waarom voor dat systeem zelf niet maar voor support van dat systeem wel?

Ik volg je niet echt.

Jan

Blij dat er toch een paar opmerkingen doorkomen om mijn project GOED te krijgen. Dank!
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/05/2021 10:44:37
Quote Anchor link
>> Ik volg je niet echt.

Ward bedoelt te zeggen dat als je ergens support voor nodig hebt, dit meestal voor een bepaalde dienst is. Voor die dienst heb je dan al een account aangemaakt. Waarom zou je dan een aparte account moeten aanmaken voor support? Normaliter maak je een account aan bij een bepaalde dienst, en als je dan support nodig hebt log je in met je bestaande account en ga je naar de supportpagina.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.