Maken van een ban systeem
Voor mijn website heb ik een ban systeem nodig. Om hackers en andere die misbruik maken van de site enz uitgesloten worden van de website. Maar aangezien er ook iets is genaamd proxy of andere manieren van bijv dynamic ip's zou ik graag willen weten hoe ik degene dus het beste kan bannen . Aangezien ik niet met php het mac adress op kan halen wat wel ideaal zou zijn.
Dus iemand tips?
Aan een ban systeem heb je niets. Dit is namelijk nooit 100% waterdicht te krijgen. Gewoon er voor zorgen dat anderen geen misbruik van je website kunnen maken.
Zie dit wel als een drempel, 100% tegenhouden kan niet, tenzij je een huurmoordenaar op ze afstuurt, maar dat is echt vet illegaal, dus dat doen we maar niet... ;-)
Gewijzigd op 07/07/2011 17:01:50 door - Ariën -
Het is niet zo moeilijk om activatie E-mails uit te lezen en automatich te activeren. Al heb je dan wel te maken met een hacker die echt gericht tegen jouw website bezig is.
Als ik nou emailban + ip + hostnaam doe? En als iemand toevallig inlogd met de correcte gegevens van de gebande gebruiker dat dan het nieuwe ip + hostnaam ook in de db opgeslagen word? Is dat wat?
Je hebt geen ban systeem nodig als je code goed in elkaar steekt!
@noppes waarom niet als mensen zich niet aan de regels blijven houden . En al heb gewaarschuwd. Het heeft niets met slechte code temaken
Bump!
Noppes Homeland op 07/07/2011 20:01:56:
Je hebt geen ban systeem nodig als je code goed in elkaar steekt!
Waar slaat dit op, of heb je op dit tijdstip al te veel gezopen ofzo?
waarschijnlijk wel
Maar als ik email + ip doe en als er iemand inlogd op dat account en met correcte gegevens dan word dat ip ook geband.of is er een beter idee.
bump
Een ban systeem is vaak te makkelijk te omzeilen. Zoals eerder gezegd je kan het domeinnaam dan wel blokkeren als hotmail/gmail/yahoo/msn etc. maar op gegeven moment ga je jezelf in de vingers snijden omdat je mensen gaat uitsluiten van je website. Ik heb hier 4 computers in de buurt staan en allen hebben ze een ander ip-adres, een e-mail adres is zo aangemaakt.
Volgens mij heb ik wel is iets gelezen dat je met ASP.NET mac adressen kan op vragen, zou je je even in kunnen verdiepen. Bij veel mensen gaat hun kennis niet zover dat ze weten wat een mac adres is. Deze kan je dan opslaan in je database en blokkeren.
Maar wel een opmerking hierbij: Ik weet niet zeker of dit mag, kan en toegestaan is. Maar let wel iemand die kwaad wil komt toch wel binnen.
Gewijzigd op 11/07/2011 11:03:27 door Bas IJzelendoorn
Hoe controleert sitedeals zijn aanmeldingen trouwens?
handmatig. Ze kijken naar je registratie gegevens en als het geloofwaardig overkomt wordt je account geactiveerd en anders niet.
dbstructuur:
- Bans: id - userid - by - reason - duration - trap
- Blacklist id - Ip - email
Uitleg:
Iemand word geband. Dan staat trap op 1 . Als iemand dan inlogd met dat userid + password dan word dat ip ook op de blacklist gezet. Ook word trap geupdate met +1 als trap 3 is dan word het userid permanent verbannen .
Email staat er omdat er ook email adressen kunnen worden gebant op email of een deel van het email adres. Is deze aanpak goed?