Maken van een programma
Ik zit met een vraag, Ik ben nu zo'n 5 maanden bezig met php mysql en een beetje met css. dit gaat goed en begrijp het prima. Nu wil ik een programma maken die je kan downloaden van mijn site. De mensen de software registreren via het programma en dan via het programma productinformatie toevoegen en dan wanneer ze klaar zijn de productinformatie kunnen versturen naar mijn mysql database en dat deze gegevens worden weergegeven op mijn internetsite.
Ook wil ik dat ze de toegevoegde gegevens kunnen wijzigen en eventueel kunnen verwijderen.
Is dit mogelijk? zoja met welke programmeer taal moet ik dan beginnen of kan dit ook met php? welk software pakket raden jullie aan? hebben jullie eventueel tutorials.
Ik zag ergens op internet staan dat ze gebruik maken van visual basic. Wie heeft hier ervaring mee en is dit te leren voor een beginner?
Alvast bedankt
zoek eens op google "vbs scripting" dan vind je zat tutorials, ik ben er nooit verder mee gekomen dan een minivirusje maken :) het is heel makkelijk om te leren
En daarna bijv. de URL van de browser veranderen naar: http://example.com/hallo.php?tekstvak1=[HIER ZET JE DE WAARDE VAN TEKSTVAK1]
Gewijzigd op 12/11/2010 08:32:45 door - Raoul -
En je bedoelt dat je de gegevens mee stuurt naar een pagina dmv de get methode ?
Als men dan op een knop klikt, veranderd de knop de URL van de webbrowsercomponent en idd, het gaat via de GET.
En die webbrowsercomponent kan je gewoon zetten in je programma.
Ik weet niet zeker of dit de juiste manier is maar dat kwam in me op.
Begrijp je het nu al beter?
Gewijzigd op 12/11/2010 08:39:23 door - Raoul -
En dit lijkt me opzich een prima manier omdat ik alleen gegevens van een formulier moet versturen en de gegevens verwerk ik wel via mijn phpscript online.
Misschien een beetje een brutale vraag maar heb jij misschien een voorbeeld of al een keer iets gemaakt wat ik kan bestuderen?
Hier is wel wat voorbeeldcode van het internet:
ButtonUrl is dus de naam van de button.
WebBrowserMain is de naam van de webbrowsercomponent
en TextBoxUrl is de naam van de textbox ;)
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
private void ButtonUrl_Click(object sender, EventArgs e)
{
WebBrowserMain.Url = TextBoxUrl.Text;
}
{
WebBrowserMain.Url = TextBoxUrl.Text;
}
Gewijzigd op 12/11/2010 08:58:22 door - Raoul -
Als ik eventueel vragen heb kan ik je dan nog lastig vallen ? :P
Natuurlijk, ik kan wel niet op alles een antwoord geven want zo goed ben ik nu ook niet echt met VB :P
Toevoeging op 12/11/2010 10:14:32:
Ik heb net met Visual basic gespeeld en ik had het niet zo makkelijk verwacht. Mijn plan is om het volgende te doen.... ik maak een aparte subdomeinnaam voor het programma. Ik gebruik de webbrowser en laat hem standaard naar de goede pagina linken. daar kunnen de gebruikers inloggen met de inloggegevens of nog registreren en gelijk hun producten plaatsen. het is me al gelukt een .exe te exporteren alleen nog niet om der een icoontje aan te hangen. heb jij hier ervaring mee ?