Malware Catcher 2009?!
Er kwam vandaag een melding tevoorschijn die er uitzag alsof deze van Windows Defender kwam, waarop ik de instructies volgde en iets dat: 'Malware Catcher 2009' geinstalleerd heb.
Vervolgens voerde deze Malware Catcher 2009 een 'test' uit op mijn PC en vond '26 bedreigingen'. Deze kon ik natuurlijk verwijderen...maar dan eindigde ik op een pagina waarop ik kon kiezen uit 3 pakketten waarvoor betaald dient te worden.
Ik besloot hier van af te zien en wilde 'Mallware Catcher 2009' in zijn geheel van mijn PC verwijderen. Gekke is dat ik dit nu nergens kan vinden?!?
Wel heb ik na zoeken op mijn PC naar 'Malware Catcher 2009' 4 stuks snelkoppelingen gevonden naar deze 'Malware Catcher'...Als je hier vervolgens op klikte opende het programma...dat dan weer een scan kon uitvoeren om bedreigingen te vinden enzo.
Aan de hand van deze snelkoppeling kon ik ook niet achterhalen waar het hetgeen zij heen verwezen precies stond.
Ook krijg ik nu 'continu' enge meldingen en pop-ups met waarschuwingen dat ik bepaalde zaken moet verwijderen met 'Malware Catcher 2009'..!?
Hoe kom ik hier vanaf?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Zie ook de volgende afbeeldingen:
Dit is het scherm dat je ziet wanneer je besluit 'alle bedreigingen te willen verwijderen':
http://www.linkage.nl/php/errors/malware_01.jpg
Deze komt zo nu en dan tevoorschijn:
http://www.linkage.nl/php/errors/malware_02.jpg
Dit verschijnt nadat ik op alle 'rode kruisjes' heb geklikt om alles te sluiten:
http://www.linkage.nl/php/errors/malware_03.jpg
Hoe dan ook...ik baal er verschrikkelijk van en wil 'Malware Catcher 2009' van mijn PC verwijderen, maar hoe? Als ik deze niet kan vinden?
Alle hulp is welkom!
eerste result ;-)
GeGoogle-d op 'Remove Malware Catcher 2009' -> Alles goed?
Pak van mijn hart dat dit een 'regulier' probleem is!
De remover is aan het scannen.
Thanks!
Erick schreef op 08.05.2009 22:06:
Er kwam vandaag een melding tevoorschijn die er uitzag alsof deze van Windows Defender kwam, waarop ik de instructies volgde en iets dat: 'Malware Catcher 2009' geinstalleerd heb.
Die troep is eind vorige jaar begonnen met zulke rotzooi. Te doen alsof het windows is, met de hoop dat mensen ook echt denken dat het windows is.
Tot vandaag ervaarde ik mijzelf als een doorgewinterde internetgebruiker...Kun je dus nagaan met de gemiddelde leek die dit tegenkomt?
Ik voorzie iets groter dan de aan de hand zijnde griep-pandemie...
De scan is nog aan het pruttelen, als ik weet wat het resultaat is zal ik dat hier even melden!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Erick Schluter
verwijder even de 2e afbeelding, met je windows product code :-)
Martin, ik weet niet wat een kwaadwillende met mijn 'product code' zou kunnen, maar ik heb de afbeeldingen allemaal weggehaald! Thanks!
Ondertussen...gisteravond (na ruim 6 uur gescanned te hebben!) heb ik de scan gepauzeerd en zojuist weer aangezet.
Tot nu toe is Malware Catcher 2009 nog steeds irritant aanwezig.
Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen!
Alleen deed ik er wel op tijd iets aan omdat ik geen Vista op mn comp had XD
edit:
ik heb er toen maar Spy Sweeper en Hitman Pro 2 op los gelaten...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Ivo K
Na uren en uren scannen vond de 'Remove Malware Catcher 2009' 13 zaken die aangepakt moesten worden...vervolgens zijn die verwijderd, opnieuw opgestart en alles lijkt weer bij het oude...Zucht...it's been emotional.
<strong>Bedankt allen!</strong>