Malware
Ik zit met een vervelend probleem.
3 websites van de zelfde klant, twee daarvan waren door google opgemerkt als malware verspreiders.
Deze twee gecleaned en Google heeft de sites weer vrij gegeven en gezond verklaard.
Nu de derde:
Joomla systeem 1.5.26 (laatste 1.5 versie), is vermoedelijk geinjecteerd met malware.
Diverse site scans verder is er eigenlijk maar 1 die een foutmelding geeft van alle andere die ik heb geprobeerd.
De site is geverifieerd bij de webmaster hulp tools van Google en dan komt geen waarschuwing naar boven.
Benader ik de URL rechtstreeks via de browser dan kom ik zonder problemen op de website.
Benader ik de website via Google betaalde en niet betaalde links dan wordt de site terug gestuurd naar Google.
Doe ik de site via Google benaderen op mijn modiel dan zie ik deze URL: *bekende malware URL*
En krijg ik een laad fout.
Het zelfde geldt ook nog voor de eerste twee websites die ik heb gecleaned.
Deze komen ook direct weer terug naar google of de zelfde vage URL.
Zijn dit de cache geheugens van de diverse zoekmachine's of moet ik toch nog actie ondernemen.....
Sorry voor het lange verhaal maar ik weet even niet meer waar ik het moet zoeken.
Bedankt alvast voor de aandacht.
Gewijzigd op 02/08/2012 13:13:47 door Chris -
Google heeft een cache, maar niet op die manier. Grote kans dat je website toch nog is geïnfecteerd met een specifiek script.
Ik kan je hier, tegen betaling, mee helpen. Er komen vaker dit soort berichten in mijn mailbox (helaas).
Groeten,
Chris
www.sitesafe.nl
Ik bel je op de site genoemde telefoonnummer ;)
Toevoeging op 02/08/2012 09:09:38:
BUMP
Opgelost.
Tnx Chris ;)
Graag gedaan! :)
Mocht daar malware achter zitten, zoals vaker is, dan is er niemand die er per ongeluk op kan klikken.
Goed opgemerkt Aar, de link even verwijderd :)