Map met map op FTP server synchroniseren
Ik ben op zoek naar een scriptje of manier om een map op de lokale server te synchroniseren met een map op een externe FTP server middels PHP.
Daarbij moet het twee kanten op gaan, dus echt een mirror.
Heb op Google al een poosje zitten zoeken maar nog niet echt een goed antwoord of voorbeeld weten te vinden.
Hebben jullie een goed voorbeeld of suggestie?
Groeten
Dit klinkt in eerste instantie als een kunstgreep waar een ander probleem aan vooraf gaat.
Voor de discusie zou het enorm helpen als je aan zou kunnen geven welke informatie je synchroon wilt houden, en waarom.
En als dat duidelijk is kunnen we het gaan hebben over een oplossing. Of een andere aanpak.
Eigenlijk wilde ik dat als op de server een bestand in een map geplaatst wordt deze ook op de FTP server terecht komt en andersom dat als er een bestand op de FTP server terecht komt deze ook in de lokale map terecht komt.
Wederom: wat voor bestanden zijn dit, en waar gebruik je deze voor, en waarom is het noodzakelijk dat deze op meerdere plekken bestaan?
En nogmaals, het lijkt mij verstandiger dat je één bron hebt die leidend is, anders kan het fuseren van beide instanties voor conflicten zorgen of kan afhankelijk van timing een nieuwere versie van een bestand overschreven worden. Het is gewoon handiger als hier een richting in zit (van master naar slave, van origineel naar kopie).
Of als een Google Drive / Microsoft Onedrive / Dropbox-idee. Dat werkt ook zo namelijk.
Let wel: verwijder je per ongeluk 1 bestand ergens, is hij gelijk op beide weg.
Daarom is het soms handiger het niet te verwijderen, maar in de prullenbak te gooien. En pas na een week echt te deleten. Uiteraard met mogelijk het gelijk permanent te verwijderen (shift+delete in Windows)