Margin weg bij hogere compabiliteits modus dan IE 5
De website wordt correct weergegeven op het moment dat ik mijn browser instel op comp. modus IE5. Op het moment dat ik hem op een hogere modus zet lijkt het alsof alle margins (en wellicht ook paddings) vervallen.
Waar moet ik beginnen om de layout op een hogere comp. modus gelijk te krijgen met een lagere versie.
Indien mijn CSS bestand gewenst is zal ik deze op verzoek toevoegen.
Sinds 12 januari 2016 ondersteunt Microsoft alleen nog Internet Explorer 11. Doe gebruikers van oudere versies een plezier: attendeer ze erop dat ze daardoor beveiligingsrisico's lopen.
On topic:
1. Voeg een reset-CSS toe aan het begin van het CSS-bestand, zodat alle browsers waar mogelijk dezelfde standaardinstellingen gebruiken.
2. Verplaats de inline CSS zoveel mogelijk (liefst alles) naar een CSS-bestand.
3. Leg een lijstje aan van de opvallendste verschillen. Voeg vervolgens de gewenste padding of margin toe aan achtereenvolgens element-, class- en id-selectors.
Berust erin dat een ontwerp niet pixel perfect hoeft te zijn. Het draait erom dat een ontwerp er goed uitziet, niet dat het overal en altijd tot op de pixel nauwkeurig identiek is.
On topic:
1. Voeg een reset-CSS toe aan het begin van het CSS-bestand, zodat alle browsers waar mogelijk dezelfde standaardinstellingen gebruiken.
2. Verplaats de inline CSS zoveel mogelijk (liefst alles) naar een CSS-bestand.
3. Leg een lijstje aan van de opvallendste verschillen. Voeg vervolgens de gewenste padding of margin toe aan achtereenvolgens element-, class- en id-selectors.
Berust erin dat een ontwerp niet pixel perfect hoeft te zijn. Het draait erom dat een ontwerp er goed uitziet, niet dat het overal en altijd tot op de pixel nauwkeurig identiek is.
Een vraagje over de beveiligingsrisico's. Gelden deze risico's ook op het moment dat er wel gebruik wordt gemaakt van Internet Explorer 11 maar d.m.v. grouppolicies (?) de compabiliteitsmodus op de browser geforceerd wordt naar een lagere versie?
Het stappenplan ziet er goed uit. Thanks!
Gewijzigd op 26/02/2016 12:56:22 door Salvatore Luciano
https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/ff966533
Gewijzigd op 26/02/2016 13:34:31 door Ward van der Put