Marktplaats onder de loep
Welke combinatie scripts is meer dan 200 miljoen euro waard?
Wat ik en veel anderen willen weten is is hoe de site is opgebouwd. Welke combinatie van scripts wordt hier volgens jouw (de geintresseerde forumsnuffelaar) toegepast...
Spam alleen relevante posts plz...
Grtz -Shvs-
Je kan een beetje bekijken welke scripts er in zitten, maar waarom het vooral zoveel geld waard is is omdat er zoveel mensen naartoe gaan.
Jelmer
het gaat niet om de scripts maar om het aantal bezoekers wat die site trekt..
gaat erom dat er zoveel mensen gebruik van maken :)
Iedereen (nja, vrijwel iedere inet'ter) kent ut ...
De werking van de site is nou niet extreem geavanceerd te noemen en is, zoals Mitch al zei ook te maken door iedere beetje PHP'er.
Los van het advertentiescript en betalingsysteem zie je op pagina 1 al direct van de diverse cathegorieen de laatste 5 geplaatste advertenties.
Hoe doen ze dat?
Btw ik @ phpnaab (nogwel) :P
Gewoon de advertenties in een database zetten. Vervolgens sorteren op datum en de voorwaarde max 5 stellen (alleen eerste 5).
Jelmer
ben je aan het PHP'en geslagen
eitje.
Maarja, er is ook tekoop.nl, in diezelfde tijd dat marktplaats begon, en die is nooit aangeslagen.
Het is dus moeilijk te bepalen wat wel en wat niet aanslaat, maar áls t aanslaat, dan gaat ook heel nederland dáár naartoe...
cheers
Niels:
gewoon ORDER BY desc
eitje.
Maarja, er is ook tekoop.nl, in diezelfde tijd dat marktplaats begon, en die is nooit aangeslagen.
Het is dus moeilijk te bepalen wat wel en wat niet aanslaat, maar áls t aanslaat, dan gaat ook heel nederland dáár naartoe...
cheers
eitje.
cheers
Precies, het is maar net hoe iets uitpakt.
Blijkbaar is dat dus gebeurd met Marktplaats!
Maar daarvoor moet er wel een goede logistiek achterzitten om het maar even zo te zeggen.
Wat heeft tegenwoordig hier iedereen toch een playboy-bunny :P
-------------------------------------
Siebren
Mick:
** offtopic **
Ik was de eerste :)