Marktplaats voor paarden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 3 4 volgende »

Robert-Jan

Robert-Jan

16/12/2006 15:45:00
Quote Anchor link
Beste Mensen,

ik ben bezig met het ontwikkelen van een marktplaats specifiek voor paarden en ponny,s. Aangezien ik wel eens op het forum zit en altijd goede feedback krijg, leek het mij verstandig om het op dit forum te plaatsen.

Link: http://www.koopeenpaard.nl/index2.php

Alle feedback is welkom!

Alvast bedankt,

Robert-Jan

PHP hulp

PHP hulp

10/01/2025 09:42:17

Josh

Josh

16/12/2006 16:01:00
Quote Anchor link
Mooie site. Layout is zeer overzichtelijk en er is makkelijk te navigeren.
Alles wijst zich vanzelf, erg duidelijk en gebruikersvriendelijk lijkt me.

Let even op: het is "Veulen pony" ipv ponny in de keuzelijst bij verkopen.

Je zet de titel "stamboek" boven de tabel met afstammingsgegevens. Gebruik liever de titel "Afstamming"

Wat betreft Niveau paard kun je geen klassen uit de mensport aangeven. Ook bij type paard mist "menpaard" en ik kan nog wel een paar typen bedenken die er niet tussenstaan.
Het is wel erg leuk bedacht om daar een keuzelijstje van te maken, maar ten eerste mis je dus gemakkelijk een item en bovendien hoeven paarden niet onder één categorie te vatten zijn.

Edit:
Ik merk ook dat je het hele invulformulier kunt doorlopen zonder iets in te vullen. Misschien moet je dat afvangen, of doe je dat pas op het laatst?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Josh

Robert-Jan

Robert-Jan

17/12/2006 10:25:00
Quote Anchor link
Jos schreef op 16.12.2006 16:01:
Mooie site. Layout is zeer overzichtelijk en er is makkelijk te navigeren.
Alles wijst zich vanzelf, erg duidelijk en gebruikersvriendelijk lijkt me.

Let even op: het is "Veulen pony" ipv ponny in de keuzelijst bij verkopen.

Je zet de titel "stamboek" boven de tabel met afstammingsgegevens. Gebruik liever de titel "Afstamming"

Wat betreft Niveau paard kun je geen klassen uit de mensport aangeven. Ook bij type paard mist "menpaard" en ik kan nog wel een paar typen bedenken die er niet tussenstaan.
Het is wel erg leuk bedacht om daar een keuzelijstje van te maken, maar ten eerste mis je dus gemakkelijk een item en bovendien hoeven paarden niet onder één categorie te vatten zijn.

Edit:
Ik merk ook dat je het hele invulformulier kunt doorlopen zonder iets in te vullen. Misschien moet je dat afvangen, of doe je dat pas op het laatst?

Bedankt voor de reactie. Mooi dat er ook nog mensen op het forum zitten die kennis hebben van paarden.

Ik ga je op en aanmerkingen zo spoedig mogelijk verhelpen. BEDANKT JOS!

Tim Groot

Tim Groot

17/12/2006 10:31:00
Quote Anchor link
Ziet er goed uit.
wat ik wel zou doen is bij kopen die advertenties mooier uitlijnen.

dus niet:
Gegevens:
Type: Spring Paard
Niveau: Internationaal
Leeftijd: 15
Stokmaat: 40 meter
Stamboek:International Heavy Warmblood
Prijs: >=25.000

maar:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
Gegevens:
Type:             Spring Paard
Niveau:          Internationaal
Leeftijd:         15
Stokmaat:         40 meter
Stamboek:        International Heavy Warmblood
Prijs:                >=25.000

dus de standaard gegevens in een andere <td> dan de individuele gegevens.
verder is het heel fraai! zowel de kleuren als de vormgeving en het plaatje bij geen foto.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Tim Groot

Reinier

Reinier

17/12/2006 10:42:00
Quote Anchor link
He wat een goed idee!!!

Ik ken iemand die deze site wel wil promoten.

Ben zelf ook paarden gek.

gr BWD girl

Robert-Jan

Robert-Jan

17/12/2006 12:32:00
Quote Anchor link
Tim Groot schreef op 17.12.2006 10:31:
Ziet er goed uit.
wat ik wel zou doen is bij kopen die advertenties mooier uitlijnen.

dus niet:
Gegevens:
Type: Spring Paard
Niveau: Internationaal
Leeftijd: 15
Stokmaat: 40 meter
Stamboek:International Heavy Warmblood
Prijs: >=25.000

maar:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
Gegevens:
Type:             Spring Paard
Niveau:          Internationaal
Leeftijd:         15
Stokmaat:         40 meter
Stamboek:        International Heavy Warmblood
Prijs:                >=25.000

dus de standaard gegevens in een andere <td> dan de individuele gegevens.
verder is het heel fraai! zowel de kleuren als de vormgeving en het plaatje bij geen foto.

Beste Tim,

Goed idee, ik ga het verwerken!

Bedankt voor de feedback!

Aaa Trump

aaa Trump

17/12/2006 12:36:00
Quote Anchor link
Zeker erg leuke site!

In het menu zouw ik nog een css rollover effect doen!

(zie mijn topic)

Robert-Jan

Robert-Jan

17/12/2006 12:37:00
Quote Anchor link
Reinier schreef op 17.12.2006 10:42:
He wat een goed idee!!!

Ik ken iemand die deze site wel wil promoten.

Ben zelf ook paarden gek.

gr BWD girl

Beste Reinier,

Promotie is altijd meegenomen. In werke vorm van promotie zal dit zijn ? Ik ben zeer geïntereseerd, aangezien de website op 1 januari officeël online gaat.

Hoe zou ik in contact kunnen komen van degene die (eventueel) www.koopeenpaard.nl zou willen promoten ?

Aangezien je zelf ook gek op paarden bent, er komt ook een heel informatie centrum over, stamboeken, hengstenhouders, verenigingen, koop en verkoop tips en een forum.

Bedankt voor de reactie!!!!

Groetjes Robert-Jan

Alle ideeën zijn welkom!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert-Jan

Robert-Jan

Robert-Jan

17/12/2006 12:40:00
Quote Anchor link
robin schreef op 17.12.2006 12:36:
Zeker erg leuke site!

In het menu zouw ik nog een css rollover effect doen!

(zie mijn topic)

Beste Robin,

Heel erg bedankt voor de opmerking. Ik had er zelf ook al aan zitten denken. Ik heb je post gekeken, en ziet er goed uit.

Nogmaals bedankt !!!!

Aaa Trump

aaa Trump

17/12/2006 12:54:00
Quote Anchor link
Trouwens heb je dat "marktplaats" script zelf geschreven?

Groetjes, Robin.

Robert-Jan

Robert-Jan

17/12/2006 20:47:00
Quote Anchor link
Quote:
Raactie op Robin: Trouwens heb je dat "marktplaats" script zelf geschreven?

Groetjes, Robin.

Ik heb script etc zelf geschreven. Ik heb de code door mijn mede studenten laten reviewen en dit geoptimaliseerd.

De scripts voor scheduled jobs (periodieke aanroep van een script) moet ik nog maken, echter dit is weinig werk.

Met de scripts had ik wel het probleem dat ik van mijn oude provider, waar ik nog bij zat geen scheduled jobs had, en maar 16 mb voor de gd libary.

Robert-Jan

Maikel

maikel

17/12/2006 20:50:00
Quote Anchor link
Als ik jou was zou ik het niet doen je krijgt er gedonder mee. Je zit het zelf al op marktplaats gebeuren mensen kopen dan in eens rommel of ze worden opgelicht. Dit is mijn meining

Robert-Jan

Robert-Jan

17/12/2006 21:09:00
Quote Anchor link
Quote:
Reatie van maikel: Als ik jou was zou ik het niet doen je krijgt er gedonder mee. Je zit het zelf al op marktplaats gebeuren mensen kopen dan in eens rommel of ze worden opgelicht. Dit is mijn meining

Beste Maikel,

Bedankt voor je mening en reactie. Echter Paarden en pony,s worden niet even op afstand gekocht en thuis geleverd. Mensen gaan over het algemeen toch eerst kijken voordat ze iets kopen.

Tevens heb ik een disclamer laten schrijven zodat ik niet verantwoordelijk kan worden gesteld voor dit soort zaken.

Toch wil ik je bedanken dat je dit onder de aandacht hebt gebracht!

Robert-Jan

17/12/2006 22:35:00
Quote Anchor link
Overal meer padding toevoegen.
Menu lettertype ook even op sans-serif zetten.
Als stamboek leeg is is het misschien beter om neer te zetten: Stamboek niet bekend, of stamboek (nog) niet ingevuld.
Bij Print deze advertentie krijg ik geen handje, geeft mij niet echt een werkend idee.
Jammer dat je met tabellen werkt. Als je alles goed met CSS en div's had gedaan had je zonder problemen een aparte afdruk versie erbij kunnen maken.
Het foto bij advertentie plaatsen ziet er een beetje vreemd uit/aparte pagina/stap van maken.
? bij Meer informatie is niet zo mooi
Bij OXER nog even reclame zetten

Robert-Jan

Robert-Jan

17/12/2006 22:52:00
Quote Anchor link
Quote:
Overal meer padding toevoegen.
Menu lettertype ook even op sans-serif zetten.
Als stamboek leeg is is het misschien beter om neer te zetten: Stamboek niet bekend, of stamboek (nog) niet ingevuld.
Bij Print deze advertentie krijg ik geen handje, geeft mij niet echt een werkend idee.
Jammer dat je met tabellen werkt. Als je alles goed met CSS en div's had gedaan had je zonder problemen een aparte afdruk versie erbij kunnen maken.
Het foto bij advertentie plaatsen ziet er een beetje vreemd uit/aparte pagina/stap van maken.
? bij Meer informatie is niet zo mooi
Bij OXER nog even reclame zetten

Beste .....

Bedankt voor de waardevolle feedback. Menu lettertype en stamboek moet ik nog even wijzigen. Bij print advertentie moet ik het nog oplossen dat je het "handje" krijgt. Echter je kan behalve divs ook css voor printen gebruiken.

Voor de rest ga ik de feedback verwerken. Nogmaals bedankt!

Robert-Jan

Thijs X

Thijs X

18/12/2006 00:13:00
Quote Anchor link
Een controle over de velden bij het toevoegen van een Advertentie zou ook wel handig zijn. Want er zijn altijd een aantal verplichten velden.

( http://www.phphulp.nl/php/scripts/2/830/ )

Robert-Jan

Robert-Jan

18/12/2006 11:02:00
Quote Anchor link
Quote:
Door thijs

Een controle over de velden bij het toevoegen van een Advertentie zou ook wel handig zijn. Want er zijn altijd een aantal verplichten velden.

Je hebt helemaal gelijk bij een aantal formulieren is dit nog niet gebeurd. Ik heb naar je script zitten kijken en ik moet toch zeggen dat dit efficenter is dan mijn manier.

Tevens ga ik ook met javascript validatie aan de gang, zodat de webserver dalijk minder belast word.

Thijs, BEDANKT!

Robert-jan
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert-Jan

Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

18/12/2006 11:29:00
Quote Anchor link
Allereerst ook mijn complimenten met de site, ziet er heel netjes uit! Zeer mooi ontwerp! Duidelijke & eenvoudige workflow; Niet te veel onzin en bling-bling-onzin. Super!

Getest in FF 1.5.0.8

Kopen:
- De overzichtspagina geeft foto's weer van ongelijk formaat. Dit geeft (vind ik) een wat rommelige indruk. Je zou deze foto's op een vast formaat moeten weergeven.
- Op de 'informatiepagina' geeft de print-deze-advertentie-link geen mouse-pointer, hierdoor lijkt het alsof de link nog niet werkt.
- De pagina toont ook lege kolommen m.b.t. het stamboek
Zie o.a. http://www.koopeenpaard.nl/includes/page.php?page=6&id=27
Ik zou lege velden vullen met een 'onbekend', '-' of 'n.v.t.' ofzo.

Verkopen:
- Je staat het toe om plaatjes tot 1MB te uploaden.. Op de snelheid van de site te garanderen is het dan een must om deze bestanden zelf te resizen e.d. (ik weet niet of dit al gebeurd).
- Tevens mag ik op de knop 'verder naar stap 2' klikken, terwijl ik in het formulier niets heb ingevuld. Het zelfde gaat op voor de knop 'verder naar stap 3'.

Zoeken:
- Ik heb niet zoveel verstand van de paarden business, maar misschien is nuttiger om kwa leeftijd tussen 2 jaren te kunnen zoeken.. 'k neem aan dat de exacte leeftijd niet heel relevant is.. maar meer iets als 'tussen 2 en 4 jaar, of tussen 8 en 10 jaar' (op een zelfde manier als je bij prijzen het hebt opgelost).

ArendJan

ArendJan

18/12/2006 13:04:00
Quote Anchor link
Ik vind de site niet zo mooi afgewerkt, en ik vind de layout niet erg professioneel overkomen.

Gewoon mijn mening.

Robert-Jan

Robert-Jan

18/12/2006 13:12:00
Quote Anchor link
Quote:
Door ArendJan The Eagle. Ik vind de site niet zo mooi afgewerkt, en ik vind de layout niet erg professioneel overkomen. Gewoon mijn mening.

Beste Arend Jan,

Ik vindt het fijn dat je je mening geeft, maar ik heb er weinig aan. Onderbouw a.u.b. wat je specifiek niet mooi vind en geef een mogelijk oplossing. Aan losse termen heb ik niks.

B.v.d. Robert-Jan

Joren de Wit

Joren de Wit

18/12/2006 13:22:00
Quote Anchor link
Iets meer padding aan de bovenkant van het menu en aan de bovenkant van de content.

Times New Roman als lettertype voor het menu vind ik zelf niet mooi. Tevens zou je misschien wat met hover kunnen doen als je over een menu link gaat...

Pagina: 1 2 3 4 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.