Mastermind denkertje

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior PHP Developer

Functieomschrijving Junior PHP Developer gezocht! Voor een opdrachtgever in de regio Gelderland zijn wij op zoek naar een Junior PHP Developer die onderdeel gaat worden van het ontwikkelingsteam van deze organisatie. In deze functie ga jij aan de slag met het schrijven van software voor de aansturing van en het managen van windparken en bijbehorende onderdelen. Hiernaast ga jij je bezighouden met het ontwikkelen, testen en onderhouden van diverse webapplicaties. Het team waarin je komt te werken bestaat uit 3 developers, hierdoor krijg je veel verantwoordelijkheid en de kans om jezelf verder te ontwikkelen. Er wordt echter wel van je

Bekijk vacature »

Senior Full Stack developer

Bedrijfsomschrijving tbd Functieomschrijving Full Stack Java Development bij Randstad Groep Nederland (HQ) Er is een vacature in het Corporate Client Solutions (CCS) team. Dit team is met een ander team net begonnen aan het project ‘Grip op Inhuur’. Het doel van dit project is de tevredenheid van onze leveranciers te verhogen en de efficiëntie van onze administratie te verbeteren. Onderdeel daarvan is een ‘Mijn-omgeving’ voor ZZP’ers en leveranciers. Naast dit nieuwe project werkt het team ook aan het onderhoud en verbeteren van een digitaal vacature management systeem waarmee dagelijks vele vacatures worden voorzien. Het team ontwikkelt zo veel mogelijk zelf

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Wat ga je doen? Als developer ben jij samen met een gemotiveerd team van 10 collega’s verantwoordelijk voor het creëren van aangemeten software voor klanten. Je bent klantvriendelijk en oplossingsgericht ingesteld, omdat het essentieel is om de klanten zo goed mogelijk te helpen met hun uitdagingen. Het is mogelijk om vanuit huis je werkzaamheden uit te voeren, maar het is ook prettig als je in de omgeving van Tilburg woont om naar het kantoor te kunnen komen. Vind jij het leuk om jouw creatieve vaardigheden te benutten om complexe systemen te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Bedrijfsprofiel Voor wie

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

PHP Laravel developer

Functie omschrijving Weet jij alles van Laravel en krijg je energie van het ontwikkelen van software hiermee? Laat snel wat van je horen want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch. Jouw taken zullen bestaan uit: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Documentatie schrijven over applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein softwarebedrijf. Er werken ongeveer 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end en front-end development, projectmanagement

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Laravel developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer met Laravel ervaring! Voor een groeiende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP developer met Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten in een specifieke markt. Als PHP developer ben je samen met een gemotiveerd team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het innoveren van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Als software developer ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Om

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer - remote werken

Functie Als Front-end (Angular) developer ga je aan de slag met het uitbouwen van hun webapplicatie, als één van de front-end experts ga je samen met collega’s in een devops team werken aan een nieuw front-end voor hun calculatie oplossing. Binnen de calculatiesoftware kunnen meerdere professionals tegelijk samenwerken, 3D calculaties uitvoeren en ook inzien met de benodigde specifieke details. Deze software wordt veel ingezet om projectbeschrijvingen en kosten in kaart te brengen, en tijdens de uitvoering te bewaken. Maar hiernaast liggen er in de toekomst veel meer plannen op het gebied van front-end in de andere applicaties. Genoeg te doen

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Als Lead PHP developer bijdragen aan het onderwijs

Functie Als Lead PHP developer zet je samen met het team en de andere lead developers de technische lijnen uit als het gaat om het ontwikkelen van de applicaties en bepaal je samen met de PO waar elke sprint aan gewerkt zal worden. Je kunt op basis van een user story een goede aanpak formuleren en een planning opstellen, en andere hierin meenemen. Wanneer je team code schrijft verwacht je degelijke oplossingen, bij voorkeur gebruik makend van Domain Driven Design. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit

Bekijk vacature »

Intern - Junior PHP ontwikkelaar in fris en jong t

Bedrijfsomschrijving Werk jij graag een in fris, flexibel en jong team? Bij ons ben jij vrij om te bepalen waar jij het liefst werkt en op de vrijdag komen wij gezellig bij elkaar op kantoor. Flexibiliteit en vrijheid zijn bij ons de norm en dat geeft jou de ruimte en energie om het beste uit jezelf te halen! Ons team bestaat uit vijf enthousiaste collega's die jou graag ondersteunen in zowel je persoonlijke als professionele ontwikkeling. Met twee ervaren Senior Developers als mentoren ben jij in goede handen. Wij zien onszelf als een vriendengroep die gezamenlijk werken aan iets moois

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Veel begeleiding en de kans om je verder te ontwikkelen als software developer. Dat kunnen wij jou bieden bij deelname aan deze leuke traineeship. Je krijgt een mentor toegewezen die jou alle kneepjes van het vak leert. Heb jij al wat ervaring als software developer? Daar worden wij heel blij van! Lees snel verder! Bedrijfsprofiel Als software developer neem je deel aan een trainings programma in de omgeving van Haarlem waar je persoonlijk wordt begeleidt, zodat je alle kneepjes van het vak leert. Aan de hand van jouw kennis en ervaring krijg je een persoonlijk opleidingstraject. Je gaat

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een bedrijf in de omgeving van Utrecht! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als C#.NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving van Utrecht. Je zult gaan samenwerken met collega's die over de hele wereld verspreid zitten. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en werkt met de nieuwste technieken. Als C#.NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je blijft op de hoogte van

Bekijk vacature »
E vH

E vH

15/08/2014 11:34:35
Quote Anchor link
Hoi Allemaal,

De meeste van ons kennen het spel Mastermind wel, ik zit nu zelf ook met een bepaalde nummering te stoeien.

Ik weet de uitkomst van de nummering, maar de logica begrijp ik niet.

De uitkomst is: 311313

De getallen die ik heb kunnen bestaan uit nummers: 1,2,3 en 4

Om zo maar een reeks op te noemen:

111213
133433
111411
113211
131211
311211
113313
113331
131413
121331
133311
311431
313433
332433
111421
113213
etc...etc....

Als ik het goed begrijp dan zijn er voor 6 getallen 720 combinaties mogelijk ( 6*5*4*3*2*1 = 720)

Ik zit mij suf te staren naar deze reeks om maar tot de uitkomst te komen en zit zelfs te bedenken of het zelfs met php op te lossen, maar ik zou niet weten hoe ik moet beginnen aangezien het 6 aparte cijfers zijn.

ik heb zelf het idee dat de uitkomst gebaseerd is op een veel voorkomende nummering uit de totale reeks van 720 combinaties.

Is er iemand die de logica begrijpt?
Gewijzigd op 15/08/2014 11:40:08 door E vH

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 13:04:29

Wouter J

Wouter J

15/08/2014 11:55:13
Quote Anchor link
Ik begrijp het hele spel niet op deze manier, kun je die nog wat verder uitleggen? Want een reeks met heel veel getallen gaat je niks opleveren. Vooral niet omdat die reeks 46 combinaties kan bevatten, dat is 4096...

Erwin H

Erwin H

15/08/2014 12:03:59
Quote Anchor link
Als je naar de logica zoekt kan je denk ik op deze manier lang zoeken. Als ik me het spel goed herinner uit mijn jeugd, geef je bepaalde getallen (of kleurtjes) aan en krijg je per beurt te horen hoeveel juiste getallen je hebt en hoeveel er op de juiste plek staan. Niet welke, alleen hoeveel.

Maar om dus ook maar iets te kunnen doen, heb je wel die cruciale informatie nodig. Alleen dan kan je namelijk van een bepaalde start combinatie richting de oplossing komen. Wiskundig gezien zou je het misschien kunnen oplossen met een LP model, alleen dan heb je dan wel een minimum aantal pogingen nodig met een bepaald aantal gegevens over hoeveel juiste getallen je hebt en hoeveel er op de juiste plek staan. Aangezien dat ook nog eens elke keer anders is (afhankelijk van je geluk), wordt dat dus ook lastig. Er zijn vast nog wel andere modellen toepasbaar, maar dan ga je toch wel snel de hogere wiskunde in.... en de koffiehoek uit.
Gewijzigd op 15/08/2014 12:04:33 door Erwin H

E vH

E vH

15/08/2014 12:06:26
Quote Anchor link
Het is geen spel ;-)

Maar kon deze topic het beste openen in de koffiehoek.

Zoals aangegeven, ik weet de uitkomst, alleen ik zoek de logica om bij deze uitkomst te komen.

Er zijn 720 combinaties mogelijk (als ik het goed heb uitgerekend).
Deze combinaties bestaan uit de cijfers 1,2,3 & 4.

Stel ik heb de nummering:
111111,111222,331113,121113,122111, etc...

Hier rolt een "logica" uit en die begrijp ik niet.
Ik heb het idee dat alle 1tjes worden geteld, alle 2tjes etc...
En dat op basis van de huidige positie van het cijfer uit de combinatiereeks
Dus in de gegeven voorbeeld hierboven
Zou bv 121111 uit kunnen komen.

Beter uitgelegd?

Erwin H

Erwin H

15/08/2014 12:11:10
Quote Anchor link
Je kan op elke positie 4 verschillende getallen hebben. Wat er op de 1e plek staat, beinvloed zo te zien niet wat er op de 2e t/m 5e staat. Er zijn dus niet 720 mogelijkheden, maar 4*4*4*4*4*4 = 4096, zoals Wouter al aangaf.

En nogmaals, als het echt zoals mastermind gaat, dan heb ik je boven aangegeven wat de 'logica' is en mis je met een simpele reeks aan mogelijke combinaties cruciale informatie en zal je dus nooit een beter algoritme kunnen ontwikkelen dan domweg gewoon alle 4096 combinaties af te lopen.
Gewijzigd op 15/08/2014 12:16:44 door Erwin H

- SanThe -

- SanThe -

15/08/2014 12:14:41
Quote Anchor link
4 cijfers op 6 posities = 4*4*4*4*4*4 = 4096 mogelijkheden en geen 720.

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

15/08/2014 12:22:28

E vH

E vH

15/08/2014 12:23:40
Quote Anchor link
Oke, het is geen mastermind, maar daar moest ik gelijk even aan denken en ik zocht een topic titel ;-)

Inderdaad het zijn 4096 combinaties.

Nu zit ik te denken om een reeks van 4096 combinaties te maken en deze in een array te stoppen

en deze vervolgens met str-split uit te splitsen per combinatie en deze in een variabele stop en dan beginnen met tellen hoevaak deze cijfer is gebruikt op die bepaalde positie

Zit ik in de juiste richting?

Edit:
Wat Ward geeft is zo'n soort reeks, door al die cijfers zie de logica niet meer om bij de uitkomst te komen.

@Ward, wat wil je hier mee aangeven?
Als ik kijk naar de bestandsnaam dan zie ik staan: octa repeat units
Maar als ik google, dan vind ik hier weer niks op.
Gewijzigd op 15/08/2014 12:28:04 door E vH

Wouter J

Wouter J

15/08/2014 17:56:16
Quote Anchor link
Oke, laten we weer even terug bij de feiten komen:
* je hele eerste bericht gaat over mastermind en dat is het niet.
* je weet de oplossing wel, maar de puzzel niet. En nu wil je de puzzel gaan maken zonder te weten hoe de methode van de puzzel (die je dus niet weet) werkt.
* je strooit met wat aantallen, waarvan je eigenlijk niet veel extra kunt zeggen
* het is een beetje dubbel of we hier nou praten over een leuk raadsel of een serieuze vraag

Kortom: Maak het alsjeblieft wat duidelijker, wat wil je, hoe werkt het, waarom kom je er niet uit en wat heb je al geprobeerd?

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

15/08/2014 18:09:15
Quote Anchor link
Het is een 3D-puzzel met de raakvlakken van veelhoeken.

Althans, dáár lijkt het op, want zoals Wouter terecht zegt: we kennen de probleemstelling niet.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.