match csv met mysql en update
allen, ik sta weer voor een enorme uitdaging waar ik eigenlijk niet zo goed weet hoe te beginnen. Ik heb een ticket systeem met allemaal nummers(zogenaamde cases) als deze cases worden opgelost kom ik dat te weten via een excelsheet (helaas). het gaat hier om aantallen van gemiddeld 100 per dag. Het is dus gekkenwerk om dit per case op de status closed te zetten. Wat ik dus wil is als volgt: ik sla die excel op als csv. dan wil ik dat rijtje met nummers in mysql gooien en die op de een of andere manier laten matchen met de tabel waar diezelfde nummers staan en de status 'open hebben. Deze zouden dus automatisch de status 'closed moeten krijgen. Wie kan mij op weg helpen??? of heeft iemand hier een ander idee over?
dmv een mysql query kijk je of de data van elke rij overeen komt, zo niet dan voor je een update query uit.
oftwel, je csv zal er zoiets uit zien
je SQL tabel ziet er dan zo uit
Je zorgt dan dat je je csv uitleest, voor elke rij een vergelijking maakt met de inhoud van de MySQL rij. (je maakt dus een loop)
(de php variabelen komen uit je csv)
Komen ze overeen doe je niks, verschillen ze, dan maak je een update sql
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arian Stolwijk
nu zijn er zat converters maar het mooiste is dus als ze een bestandje kunnen uploaden. Zijn hier standaard scripts voor dat je weet?? daarna ga ik een pagina maken waar we de boel kunnen vergelijken.