match csv met mysql en update

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Rob

Rob

01/06/2007 15:52:00
Quote Anchor link
allen, ik sta weer voor een enorme uitdaging waar ik eigenlijk niet zo goed weet hoe te beginnen. Ik heb een ticket systeem met allemaal nummers(zogenaamde cases) als deze cases worden opgelost kom ik dat te weten via een excelsheet (helaas). het gaat hier om aantallen van gemiddeld 100 per dag. Het is dus gekkenwerk om dit per case op de status closed te zetten. Wat ik dus wil is als volgt: ik sla die excel op als csv. dan wil ik dat rijtje met nummers in mysql gooien en die op de een of andere manier laten matchen met de tabel waar diezelfde nummers staan en de status 'open hebben. Deze zouden dus automatisch de status 'closed moeten krijgen. Wie kan mij op weg helpen??? of heeft iemand hier een ander idee over?

PHP hulp

PHP hulp

20/11/2024 11:31:06

Arian Stolwijk

Arian Stolwijk

01/06/2007 16:03:00
Quote Anchor link
Zorg ervoor dat je in je spreadsheet bijvoorbeeld de eerste kolom elke rij een unieke id heeft, die overeen komt met de id van je MySQL rij.

dmv een mysql query kijk je of de data van elke rij overeen komt, zo niet dan voor je een update query uit.

oftwel, je csv zal er zoiets uit zien

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
id,inhoud

je SQL tabel ziet er dan zo uit
Code (php)
1
2
3
4
CREATE TABLE tabel (
id INT(10),
inhoud ....
);

Je zorgt dan dat je je csv uitleest, voor elke rij een vergelijking maakt met de inhoud van de MySQL rij. (je maakt dus een loop)

(de php variabelen komen uit je csv)

Code (php)
1
SELECT inhoud FROM tabel WHERE id = '".$id.'"

Komen ze overeen doe je niks, verschillen ze, dan maak je een update sql
Code (php)
1
UPDATE table SET inhoud = '".$inhoud.'" WHERE id = '".$id."'
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arian Stolwijk

Rob

Rob

01/06/2007 17:46:00
Quote Anchor link
Pfff, zoals jij het zegt dacht ik in simpele vorm. Ok dus wat ik ga doen is een nieuwe tabel maken waarin ik alleen die nummers inzet die ik in excel krijg. dit zijn dus de nummers die gesloten moeten worden. Maar ik vind het zeer omslachtig om dit via phpadmin te importeren. Niet omdat ik daar te lui voor ben maar simpelweg omdat er ook anderen mee moeten werken die wat minder logisch denken. (ik wil ook een keer een vrije dag kunnen nemen)
nu zijn er zat converters maar het mooiste is dus als ze een bestandje kunnen uploaden. Zijn hier standaard scripts voor dat je weet?? daarna ga ik een pagina maken waar we de boel kunnen vergelijken.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.