MAX ID - 10 en daar een random artikel uit

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Femke

femke

21/07/2006 17:26:00
Quote Anchor link
Ik wil op mijn voorpagina random 4 van de 10 laatste artikelen tonen, echter ik zit met het probleem dat ik niet weet hoe ik de laatste 10artikelen kan laten selecteren..

ik had het volgende bedacht maar dit werkt niet, wie weet een oplossing

SELECT DISTINCT Artikel, ID FROM Artikelen WHERE Checked='1' AND ID > (MAX(ID)-10) ORDER BY RAND() DESC LIMIT 0,4

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 13:18:19

Joren de Wit

Joren de Wit

21/07/2006 18:06:00
Quote Anchor link
$sql = "SELECT DISTINC Artikel, ID FROM Artikelen WHERE Checked='1' ORDER BY ID DESC LIMIT 10";

Zo selecteer je de laatste 10 entries uit je database...

ps. Lees net dat dit niet helemaal aan je vraag beantwoord.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit

Femke

femke

21/07/2006 22:35:00
Quote Anchor link
dit beantwoord inderdaad niet mijn vraag. Ik wil random 4 artikelen laten genereren uit de laatste 10

Joren de Wit

Joren de Wit

21/07/2006 22:58:00
Quote Anchor link
Ja er zijn met php natuurlijk genoeg manieren waarop je dat voor elkaar kunt krijgen...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php

$aantal
= 4; // aantal artikelen
for($i = 0; $i <= 3; $i++)
{

$index[$i] = rand(1,10);
}

$result = mysql_query("SELECT DISTINCT Artikel, ID FROM Artikelen WHERE Checked='1' ORDER BY ID DESC LIMIT 10");

while($row = mysql_fetch_array($result))
{

if(in_array($row['ID'],$index))
    {

// Hier wat je met je artikelen wilt doen
    }
}

?>

Even snel, maar volgens mij zou het moeten werken...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

21/07/2006 23:00:00
Quote Anchor link
Ik heb een paar subqueries uitgeprobeerd maar kan zo snel geen goede vinden.

Workaround:
SELECT Artikel, ID
FROM Artikelen
WHERE Checked = '1'
ORDER BY ID DESC
LIMIT 10

Dit geeft je de nieuwste tien artikelen. Tijdens het fetchen zet je die in een array. Die array schud je door elkaar met shuffle($array) en je pakt de eerste vier elementen, in een for loop.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.