Max of joins?
Jason de Ridder
26/07/2007 11:54:00Hallo,
Ik heb een probleem. In een MySQL (MyISAM) heb ik een database met een heleboel tabellen.
Nu wil ik van de tabel locaties een aantal velden ophalen (18 om precies te zijn)
In die tabel locaties staan een paar keys. Deze gebruik ik om de textuele waardes vanuit een andere tabel op te halen. Dit doe ik 'netjes' met JOIN.
Dit werkte allemaal perfect totdat ik 2 joins bij mijn andere 9 toevoegde (11 JOINS staan er dus nu).
Wat er nu gebeurd, hij voert de query wel uit, maar geeft niks weer...
Is het een beetje duidelijk, anders moet ik (helaas) mijn query posten...
groet,
Jason
Ik heb een probleem. In een MySQL (MyISAM) heb ik een database met een heleboel tabellen.
Nu wil ik van de tabel locaties een aantal velden ophalen (18 om precies te zijn)
In die tabel locaties staan een paar keys. Deze gebruik ik om de textuele waardes vanuit een andere tabel op te halen. Dit doe ik 'netjes' met JOIN.
Dit werkte allemaal perfect totdat ik 2 joins bij mijn andere 9 toevoegde (11 JOINS staan er dus nu).
Wat er nu gebeurd, hij voert de query wel uit, maar geeft niks weer...
Is het een beetje duidelijk, anders moet ik (helaas) mijn query posten...
groet,
Jason
PHP hulp
21/11/2024 17:00:18- wes -
26/07/2007 11:58:00Jason de Ridder
26/07/2007 12:03:00Één momentje, want de interne server valt flauw.. ;)
Edit:
Ik heb (waarschijnlijk) het probleem gevonden. Ik moet LEFT JOIN gebruiken ipv een gewoon (INNER) JOIN.
In ieder geval;
Bedank!
Ik heb (waarschijnlijk) het probleem gevonden. Ik moet LEFT JOIN gebruiken ipv een gewoon (INNER) JOIN.
In ieder geval;
Bedank!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jason de Ridder
Klaasjan Boven
26/07/2007 13:21:00Tip als je weet dat voor een van de tabellen niet ALLE restricties in de WHERE waar zijn, en je wilt alle rijen heb je altijd een outher join nodig