Maximaal 2 keer bekijken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jurrian Nijland

Jurrian Nijland

16/10/2010 18:35:17
Quote Anchor link
Hallo,

Ik zoek een manier zodat bezoekers maximaal 2 keer een pagina kunnen bekijken, en bij een derde/vierde/vijfde/etc. keer worden doorgestuurd naar een andere pagina.

Ik wil dit hebben om misbruik te voorkomen: ik wil namelijk dat mensen 2 keer de demo kunnen bekijken en vervolgens toch echt het filmpje moeten kopen om verder te kijken.

Beveiliging tegen opnemen heb ik al.

Kan iemand me hier mee helpen? Is hier een simpel script voor?

Groeten,
Jurrian

PHP hulp

PHP hulp

11/01/2025 10:57:07

B a s
Beheerder

B a s

16/10/2010 18:56:49
Quote Anchor link
Je kunt met programma's zoals Camstudio gewoon opnemen hoor. Net zoals met audio, bestaat er geen beveiliging voor opnemen tenzij je de kwaliteit aanpast of copyright regels laat zien of horen.

Twee keer bekijken is wel oke te doen. Cookies en sessions vallen af dus werk je met een IP adres (wellicht in combinatie met een useragent als je het goed wilt aanpakken).

1. Bij de eerste keer bekijken:

a. Kijken of het IP adres bestaat, zo niet -> b - zo wel -> a1
a1. Kijken of de count op 2 staat, zo niet -> b - zo wel -> c
b. Een insert met het IP adres en een kolom 'count' die je op 1 zet.
c. Naar de koop pagina doorleiden

2. Bij de tweede keer bekijken:

a. Kijken of het IP adres bestaat, zo wel -> b - zo niet -> a1
a1. Kijken of de count op 2 staat, zo niet -> b - zo wel -> c
b. Een update die de count op 2 zet

Thats all.

- Mark -

- Mark -

16/10/2010 19:04:05
Quote Anchor link
Dat is zo goed als onmogelijk om waterdicht te krijgen.

Het enige dat ik kan bedenken is iedereen te laten registreren, Je moet dan wel voor goede validatie zorgen. telefoon "via sms of zo", bank rekening " Zoals paypal dat doet". daarna kun je het in de database gewoon bij houden. Maar dit is wel zeer klant onvriendelijk.

Of je systeem een beetje aanpassen en alleen altijd hetzelfde stukje van een film laten zien. En pas de rest als er betaald is. Dan hoef je niet te controleren hoevaak een film wordt bekeken.

Via IP/Cookie is zo goed als nutteloos.

Jurrian Nijland

Jurrian Nijland

16/10/2010 19:18:58
Quote Anchor link
@ Bas: Ik laat bij de 'demo' versie copyright regels zijn en zo nu en dan hoor je 'Copyright teenfm' zodat illegaal opnemen dus niet goed klinkt. Ook de kwaliteit is iets slechter gemaakt.

@ Mark Dat laatste is wel een goed idee!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.