Maximaal aantal records in tabel?
Vraagje, hoeveel records kan 1 tabel ongeveer aan? Momenteel heb ik er 50.000.000 maar ik schat dat ik in totaal ongeveer... 2.160.000.000 ga krijgen...
Kan die tabel dat wel aan?
Greetz
ps. wat is dat voor tabel? :\
Maar goed, het creeeren van zo'n ding is op zich niet zo heel erg moeilijk (thank god voor de CLI) maar het is gewoon even wachten...
In 7 uur tijd 50.5 miljoen query's :') Komt dus neer op z'n 2000 query's per seconden :') (En dat voor een simpele thuis servert...)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - -
Performance (bij het zoeken) is een ander verhaal, zonder goede indexen en partionering gaat dit een drama worden. MySQL (dat gebruik je toch?) kent geen functionele indexen waardoor je dus een index op de complete hash moet zetten. Wanneer je een tabel hebt met 2 miljard records en een index met 2 miljard records, voegt die index niet zo heel erg veel toe. Stel dat je een index zet op het eerste karakter van je hash en vervolgens nog een index op de complete hash, dan kun je bij het zoeken eerst de opdracht geven om een vergelijking te maken op het eerste karakter. Daar heb je 16 mogelijkheden, van de 2 miljard records vallen er dan al zo'n 1.875 miljoen records af. De resterende 125 miljoen records ga je dan uitpluizen met de andere index. Zie daar het verschil: Zoeken in een dataset van 125 miljoen records of in een set van 2 miljard records. Dat scheelt een slok op een borrel!
Uiteraard kun je dit nog verbeteren. Maar goed, dan heb je een andere database nodig.
Lost connection to MySQL server during query