Maximaal aantal woorden uit MySql

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Laravel Developer

Functie omschrijving Voor een gave organisatie in de buurt van Den Bosch zoek ik een PHP developer. Het is van belang dat je kennis/ervaring hebt met het framework Laravel. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Andere taken zijn onder andere: documentatie schrijven over applicaties/uitleg geven over software en applicaties/ klantcontact over bestaande applicaties/applicaties optimaliseren. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van Den Bosch en is een klein bedrijf. Er werken circa

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van (mobiele) internettoepassingen; Ontwikkelen en onderhouden van Microservices; Ontwerpen en optimaliseren van databases; Identificeren van nieuwe trends/ontwikkelingen binnen de branche. Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt zich op het leveren van kwalitatief hoogwaardige producten aan alle hun klanten. De organisatie telt circa 4.000 medewerkers in meer dan 10 verschillende landen. Momenteel is de organisatie op zoek naar een Software Developer wilt meewerken aan het

Bekijk vacature »

Integratie expert - Java Developer

Dit ga je doen Nieuw koppelingen ontwerpen, ontwikkelen en implementeren; Je schakelt met de klanten om hen zo goed mogelijk van dienst te zijn. Strategisch kijken naar nieuwe mogelijkheden op bestaande of nieuwe koppelingen zo effectief mogelijk te realiseren; Je bestaande toolset afwegen tegen nieuwe mogelijkheden om integratiedoelen steeds effectiever en/of effcienter te bewerkstelligen; Bestaande software koppelingen beheren, dit zijn koppelingen met zowel interne als externe systemen; Overleg met zowel directe collega's als met stakeholders om nieuwe integratieplannen concreet te maken; Je kunt de junioren meenemen op sleeptouw. Hier ga je werken Onze klant is op zoek naar een ervaren

Bekijk vacature »

Team Lead Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Als Team Lead Java Developer draag een grote verantwoordelijk je stuurt ontwikkelaars aan en staat dagelijks in contact met jou ICT Manager. De team Bestaat uit front-end en backend systemen. Je ben in staat op hoog niveau de technische vak te bepalen en ook te bewaren. Je dag zie er als volgt uit, ontwikkelen van nieuwe en bestaande applicaties, het uitvoeren van processen en analyses en het beschrijven van functioneel ontwerpen. Ook zal samen met jouw Tester applicaties gaan testen door middel van peer reviews en het leveren van support aan gebruikers

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

Als Lead webdeveloper bij KUBUS ben je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de webapplicatie en services van BIMcollab. In je rol als lead developer zoek je als vanzelf op een creatieve manier naar het optimum tussen benodigde implementatie-tijd, de performance van de applicatie en een snelle go-to-market van features, aansluitend bij onze geautomatiseerde test- en release train. Hierbij bewaak je in samenwerking met de andere senior ontwikkelaars in je team de architectuur van de applicatie en adviseer je de product owner over noodzakelijke refactoring om de onderhoudbaarheid van het platform te verbeteren. Ons

Bekijk vacature »

Node.js developer looking for a challenging consul

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

PHP Developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

.NET developer WO niveau voor predictive software

Bedrijfsomschrijving Dit bedrijf uit Den Bosch is om precies te zijn 15 medewerkers groot en ze ontwikkelen (predicitve) planning software. Dit doen zij voor allerlei mooie en bekende organisaties (bierbrouwerijen, gemeentes, oliemaatschappijen en diverse multinationals). Wegens meer en grotere vraag vanuit de klanten komen er nu posities vrij voor onder andere een .NET developer. Het bedrijf is goed met openbaar vervoer te bereiken. Functieomschrijving Je komt hier te werken in een team van 3 .NET developers en bent betrokken bij het gehele ontwikkelproces. Dus van idee naar ontwerp en van ontwikkeling tot testen en implementatie. Bij voorkeur ben je niet

Bekijk vacature »

C++ Ontwikkelaar

Functieomschrijving Ben jij als software ontwikkelaar toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zoeken wij jou! Voor het maken van de procesbesturingssoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Ontwerpen, programmeren en testen van product aanpassingen; Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden, o.a. door middel van SCRUM; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Implementeren van nieuwe product

Bekijk vacature »

Junior Java Developer

Dit ga je doen Full stack web- en appdevelopment; Vertalen van de functionele wensen naar de technische specificaties; Sturing geven aan/klank board zijn voor de software teams; Trainen van de software teams; Sparren met klanten; Meedenken over architectuur. Hier ga je werken De organisatie is een bureau welke websites en mobiele applicaties bouwt voor verschillende toonaangevende organisaties. Hierbij richten zij zich voornamelijk op de sectoren leisure, overheid en zorg. De sfeer intern kenmerkt zich door informaliteit, gezelligheid en ambitie. Ze werken dag in dag uit samen om mooie producten op te leveren voor hun klanten. Op dit moment zijn er

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Om half 9 kom jij binnen en pak jij als eerst natuurlijk een bakje koffie of thee. Vervolgens ga jij je voorbereiden op de stand-up van kwart voor 9. Zijn er bijvoorbeeld dingen waar jij nog tegen aan loopt? Of is er nog code die getest of gereviewd moet worden? Vervolgens starten jullie met de stand up en na de stand up zoeken jullie elkaar op en gaan jullie aan de slag. Als team met 6 developers werken jullie in drie wekelijkse sprints. Het einde van een sprint is altijd op een donderdag zodat jullie op vrijdag de demo

Bekijk vacature »

ERP Developer fleet managementsysteem

Wat ga je doen als ERP Developer fleet managementsysteem? Als ERP developer speel jij een belangrijke rol bij het doorvoeren van wijzigingen en verbeteringen binnen het fleet managementsysteem. Jouw expertise op het gebied van ERP systemen stelt jou in staat om de applicatie optimaal te laten functioneren en te blijven ontwikkelen. Als lid van het IT-team werk je nauw samen met andere developers en het business team om het fleet managementsysteem te integreren met andere systemen. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en het implementeren van verbeteringen op basis van de wensen en eisen van onze klanten.

Bekijk vacature »

Typescript Developer / Cloud platform

Dit ga je doen (Door)Ontwikkelen van het cloud platform; (Door)Ontwikkelen van microservices; Bouwen van nieuwe functionaliteiten; Verbeteringen aandragen voor het cloud platform; Sparren met de business. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er veel voor. Als Typescript ontwikkelaar word je onderdeel van het team gericht op de (door)ontwikkeling van hun eigen cloud platform welke wordt

Bekijk vacature »

Lead Java Developer

Dit ga je doen Je taken bestaan onder andere uit: Het aansturen van een development team bestaande uit 8 collega's op technisch maar ook HR gebied; Het maken van strategische keuzes omtrent de (nieuw)bouw van deze applicatie; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java, Spring, Angular, REST); Reviewen van code en feedback geven op collega developers. Hier ga je werken Als Lead Software Developer ben je verantwoordelijk voor één van de vier Agile Java ontwikkelteams die bouwen aan technologie die duizenden instanties wereldwijd verbindt. Dit Agile team, data Jira en Confluence gebruikt en

Bekijk vacature »

Front-end developer (Medior/Senior)

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

13/03/2004 20:25:00
Quote Anchor link
Ik heb een vraag:
-ik heb een nieuwssysteem gemaakt, maar nu wil ik dus een hoofdpagina maken met daarop kadertjes van de nieuwste 3 items.
Hier moet dus niet de hele inhoud in, want dan is het een erg lang verhaal.

Dus dat er bijvoorbeeld maximaal de eerste 25 woorden komen te staan en dan ...

Kan iemand me helpeN?

-ik heb de gegevens in een MySql database staan.

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 01:28:51

Mitch X

Mitch X

13/03/2004 20:30:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?
    # max aantal letters
    $maxletters = 100;    

function
breekaf($tekst)  
    {

if (strlen($tekst) > $maxletters)  
    {

return substr($tekst,100) . "...";    
    }

else  
    {    
    return $tekst;  
    }  
}

?>

Zoiets?

13/03/2004 20:44:00
Quote Anchor link
Hoe pas ik dit nu toe als ik het uit de tabel "nieuws" wil halen

Rick

Rick

13/03/2004 20:55:00
Quote Anchor link
SELECT * FROM nieuws LIMIT 3;

ervan uitgaande dat het al op datum gesorteerd is, anders moet je er nog even ORDER BY date DESC; doen

13/03/2004 21:10:00
Quote Anchor link
hoe kan ik met:
SELECT * FROM nieuws LIMIT 3;

dan kiezen hoeveel woorden/tekens er maximaal mogen staan...

Rick

Rick

13/03/2004 21:20:00
Quote Anchor link
dat komt later pas bij het php script, dit is de query die je nodig hebt om het uit de database te halen

maar wil je het op het aantal woorden of het aantal tekens?
als je naar het aantal tekens wil kijken dan moet je gewoon het script dat mitch hierboven liet zien gebruiken

13/03/2004 21:41:00
Quote Anchor link
Als ik dit gebruik krijg ik een foutmelding over de functie "breekaf"

13/03/2004 21:46:00
Quote Anchor link
Fatal error: Cannot redeclare breekaf() in /home/httpd/vhosts/freepgs.com/httpdocs/metalgamers/php/langehaartjes/nieuws.php on line 18

Dit staat nadat het eerste nieuwsitem is weergegeven, dus waarschijnlijk gaat er dan iets fout als hij opnieuw probeert iets af te breken ofzo :S

Mitch X

Mitch X

13/03/2004 21:49:00
Quote Anchor link
wat is je script precies?

Moet dus zoiets als dit zijn:
$var = breekaf($anderevar);

13/03/2004 21:57:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
include ("config.php");
echo "<center><font face='Tahoma' size='4'><b>Nieuws</b></center></font><br>";

$result = mysql_query("SELECT * FROM nieuws ORDER BY id DESC LIMIT 3");
while ($nieuwz = mysql_fetch_object($result)){

$tite = $nieuwz->titel;
$naa = $nieuwz->naam;
$datu = $nieuwz->datum;
$berich = $nieuz->bericht;
$pi = $nieuwz->pic;
$typ = $nieuwz->type;
$idee = $nieuwz->id;

echo " Hier dus $tite <br>$berich <a href="nieuws2.php?id=$idee">Lees Hele Artikel</a> "";
    }

?>

Echo is in het echte script veel uitgebreider, maar dat is nu toch niet interresant...

Hoe kan ik hier nu dus zorgen dat ik bij $berich niet de hele tekst maar slechts de eerste x aantal woorden of tekens krijg...

13/03/2004 21:59:00
Quote Anchor link
ik zie net dat ik prongelijk "" heb gedaan bij echo... maar dat is in het echte script dus niet zo, omdat ik jullie die hele tabellen rotzooi wou besparen :P

Mitch X

Mitch X

13/03/2004 22:13:00
Quote Anchor link
Tis allemaal heel simpel :)
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?
$titel
= $nieuwz->titel;
$naam = $nieuwz->naam;
$datum = $nieuwz->datum;
$bericht = breekaf($nieuz->bericht);
$pic = $nieuwz->pic;
$type = $nieuwz->type;
$id = $nieuwz->id;
?>

13/03/2004 22:19:00
Quote Anchor link
Moet ik daarboven die functie plaatsen dan?
zo ja, wat moet ik dan invullen bij $tekst?
$nieuws->bericht?

Zou je misschien de hele code zoals die dan zou moeten worden willen posten ?

Mitch X

Mitch X

13/03/2004 22:28:00
Quote Anchor link
Waar je die functie plaatst maakt niet uit :
Ik heb bv een functions.php waar ze allemaal in staan dat ik gewoon laat includen.

Code (php)
1
<? function breekaf($tekst) ?>

Dit wil gewoon zeggen dat er een variabele nodig is,
die in dit geval tekst heet maar door deze regel:
Code (php)
1
<? breekaf($jeeigenvar); ?>

Kun je dus je bericht inkorten :)

Edit : Waarom geef je je vars zulke gekke namen?
datu ipv datum ?
Gewijzigd op 13/03/2004 22:29:00 door Mitch X

13/03/2004 22:43:00
Quote Anchor link
ik heb gewoon de naam uit de database min de laatste letter :P

dus naam wordt naa
en dat soort dingen
maar bij id vond ik het grappig om er idee van te maken :P

Rick

Rick

13/03/2004 23:49:00
Quote Anchor link
opzich best leuk om je vars zulke namen te geven maar als iemand anders of jij over een jaar ofzo de code nog eens overkijkt dan word je helemaal gek ervan
als ik jouw was zou ik dus gewoon duidelijke varnamen gebruiken
maar het is jouw keuze natuurlijk :)

Mitch X

Mitch X

14/03/2004 09:09:00
Quote Anchor link
Of je moet gewoon flink wat
Code (php)
1
<? # commentaar ?>
gebruiken :)

Rick

Rick

14/03/2004 16:14:00
Quote Anchor link
perl?
schrijf jij vaker perl of doe je het gewoon toevallig met #
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?
// <-- dit is php stijl
/*
dit ook
*/
# <-- die is eigenlijk van perl
 /*********************************\
|                                  |
|Comment kan er ook leuk uitzien :)|
|                                  |
 \*********************************/

?>
Gewijzigd op 14/03/2004 16:28:00 door Rick

Mitch X

Mitch X

14/03/2004 16:17:00
Quote Anchor link
Ik ben bezig om Perl te leren maar ik heb nog geen goed boek gevonden :(

Maar met dat
Code (php)
1
<? # teken ?>
vind ik het mooier, en ja is van Perl :)

Rick

Rick

14/03/2004 16:36:00
Quote Anchor link
heb je ook een specifieke reden om perl te leren?
want afgezien van dat het in *nix veel gebruikt word heeft het niet heel veel nut meer
het kost meer tijd om te schrijven en de performance zou beter kunnen

als je het voor websites doet dan zou ik het bij php houden en als je het meer voor *nix programma's gebruikt dan is het opzich wel handig.
maar dan echt voor kleine handige progjes, voor de wat grotere dingen gewoon C++ gebruiken :)

Mitch X

Mitch X

14/03/2004 16:41:00
Quote Anchor link
Quote:
Ik zou als ik jou was PERL gaan leren. In vergelijking met php een stuk logischer, iets moeilijker, maar dan heb je wel wat :)

Daarom en omdat ik zo veel mogelijk talen wil leren :)

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.