md5 encrpyten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Back-end Developer C#

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben jij een ervaren back-end developer, die graag in een in-house functie wil werken? Passen de woorden innovatie, programmeren en teamspeler bij jou? Zoek niet verder en lees snel verder. Voor een echt familiebedrijf in de regio van Uden ben ik op zoek naar een back-end developer, die met name kennis heeft van C# en .NET. Jij gaat de interne applicaties verder optimaliseren en nieuwe features ontwikkelen. Verder ga je de volgende werkzaamheden uitvoeren: Ondersteunen gebruikers; Uitvoeren van analyses van de software/applicaties; Maken van functionele ontwerpen en deze door vertalen

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving Startende Software Ontwikkelaar gezocht met kennis van C# .NET! Ben jij net klaar met je opleiding en ben je op zoek naar je eerste echte werkervaring? Of heb jij al enige werkervaring maar ben toe aan iets nieuws? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Wij zoeken namelijk een Junior Software Ontwikkelaar die klaar is voor een nieuwe uitdaging bij een leuke werkgeven in de regio Zeist. In deze functie werk jij vaak aan verschillende projecten en ga je bij klanten op bezoek. Ben jij op zoek naar een functie met uitdaging, diversiteit en verantwoordelijkheid? Dan is

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Medior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als ervaren Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van de

Bekijk vacature »

Digital Agency is looking for PHP developers!

Functie The team currently has 20 colleagues, consisting of developers (front and backend) and the operations team, which also includes management and two scrum masters. They are looking for a PHP developer who is able to work independently. You will work in one of the three scrum teams and start working on a project for the customer. The interesting thing about this is that you do have variety in terms of work, but at the same time continuously work for existing customers. This also gives you the opportunity to really go into depth and develop innovative technical solutions. In terms

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 25 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

Back end developer Onderwijssoftware

Functie Als back end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van hoogwaardige

Bekijk vacature »

Medior Front end developer React

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor op de

Bekijk vacature »

Senior Software developer PHP

Functie Jij als senior PHP ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 developers binnen onze organisatie Jij gaat de brug zijn tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je je taken op voor de dag. Een greep van jouw taken zijn: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden met Security & Privacy Eisen • Minimaal 4

Bekijk vacature »

Senior SQR Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13333 Introductie Are you passionate about contributing to the world's most advanced machines. Do you thrive in a challenging environment working with highly motivated and skilled teams? If so, we have the perfect opportunity for you! We are seeking a Senior Software Design Engineer for Sequence Tooling to play a critical role in creating and maintaining mission-critical software applications. In this role, you will focus on achieving maintainable software architecture that is transparent and easy to extend while maintaining a strong focus on software quality. You will work closely with

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een PHP developer die affiniteit heeft met C++. Ben jij reeds afgestudeerd of heb je al een paar jaar ervaring? Lees snel verder en kijk of dit iets voor jou is! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Programmeren in .NET, Javascript & C# en ontwikkelen in Web Services, Windows Services en MS SQL Server; Zelfstandig verbanden maken Analyseren, testen, bugs fixen, reviewen en rapporteren; Juiste prioriteiten stellen en verantwoordelijkheid nemen; Op architectuur niveau meedenken; Af en toe klanten bezoeken. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij opzoek naar een .NET ontwikkelaar met minimaal 3 jaar werkervaring. Je komt te werken in een groeiend bedrijf met betrokken collega's die zorgen voor een familiaire sfeer op de werkvloer. Als .NET ontwikkelaar word jij vanaf de eerste werkdag betrokken bij het gehele ontwikkelproces. De

Bekijk vacature »

Software Developer Mendix / Maatschappelijk Betrok

Dit ga je doen Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Werken met Scrum methodiek; Ontwikkelen van vooruitstrevende oplossingen; Meedenken over nieuwe applicaties en ontwikkelingen; On the job eigen maken van de Mendix omgeving. Hier ga je werken Deze dynamische en snelgroeiende organisatie begeeft zich in de recyclingbranche. Zij nemen op duurzame en efficiënte manier de recycling op zich. Vanwege hun snelle groei zijn zij op zoek naar een young professional die zich graag wilt ontwikkelen als Mendix Developer. Je komt te werken binnen een IT team van +/- 15 medewerkers. Het huidige ‘vaste’

Bekijk vacature »

IT Infrastructuur Developer

IT Infrastructuur Developer Ben jij (bijna) klaar met je HBO studie in de richting van IT? Opzoek naar een spannende eerste baan, waar je ontzettend veel kan leren? Dan hebben wij de ultieme job voor jou! Voor een goede klant van ons in de financiële dienstverlening zijn wij opzoek naar een Junior Infrastructure Developer. Deze baan is een mooie kans om een sterke start te geven aan jouw carrière binnen de IT! De job Je werkt nauw samen met het Devops team, en zal je voornamelijk bezighouden met het automatiseren van infrastructure componenten. De componenten worden opgevraagd door het DevOps

Bekijk vacature »
Joshua Smith

Joshua Smith

26/07/2006 18:06:00
Quote Anchor link
Ik wil in mijn inlogscript de wachtwoorden allemaal in md5 hebben staan, welke functie moet ik dan gebruiken om het ingetypte wachtwoord naar deze md5 te encrypten? En waar plaats ik die functie?

Dit is mijn inlogscript:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
<?
$gebruikers
= array(
                    "admin" => "wachtwoord",

);

if (isset($_REQUEST['gn'])) {
    if (isset($_POST['gn'])) {
        $gebruikersnaam = $_POST['gn'];
    }
elseif (isset($_COOKIE['gn'])) {
        $gebruikersnaam = $_COOKIE['gn'];
    }
else {
        inloggen();
    }

$gebruikersnaam = trim(strip_tags($gebruikersnaam));
    if (array_key_exists($gebruikersnaam, $gebruikers)) {
        if (isset($_POST['ww'])) {
            $wachtwoord = $_POST['ww'];
        }
elseif (isset($_COOKIE['ww'])) {
            $wachtwoord = $_COOKIE['ww'];
        }
else {
            inloggen($gebruikersnaam);
        }

$wachtwoord = trim(strip_tags($wachtwoord));
        if ($gebruikers[$gebruikersnaam] == $wachtwoord) {
            $verloopt_op = time() + 3600;
            setcookie("gn", $gebruikersnaam, $verloopt_op);
            if (isset($_POST['wo'])) {
                if ($_POST['wo'] == 1) {
                    setcookie("ww", $wachtwoord, $verloopt_op);
                }
            }
        }
else {
        }
    }
else {
    }
}
else {
    inloggen();
}

function
inloggen($gebruikersnaam = '')
{

?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joshua Smith

PHP hulp

PHP hulp

08/01/2025 06:30:23

26/07/2006 18:17:00
Quote Anchor link
Op dezelfde manier gewoon md5()

Joshua Smith

Joshua Smith

26/07/2006 18:20:00
Quote Anchor link
Maar waar en hoe zet ik dat dan in mijn script?

Arian Stolwijk

Arian Stolwijk

26/07/2006 19:57:00
Quote Anchor link
voordat je de vergelijking maakt.
dan zorg je dat bijde geëncrypt zijn.

Joshua Smith

Joshua Smith

26/07/2006 20:24:00
Quote Anchor link
wat gaat er nu dan mis?

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
<?
$pass
= md5($wachtwoord);
$gebruikers = array("admin" => "701f33b8d1366cde9cb3822256a62c01");

if (isset($_REQUEST['gn'])) {
    if (isset($_POST['gn'])) {
        $gebruikersnaam = $_POST['gn'];
    }
elseif (isset($_COOKIE['gn'])) {
        $gebruikersnaam = $_COOKIE['gn'];
    }
else {
        inloggen();
    }

$gebruikersnaam = trim(strip_tags($gebruikersnaam));
    if (array_key_exists($gebruikersnaam, $gebruikers)) {
        if (isset($_POST['ww'])) {
            $pass = $_POST['ww'];
        }
elseif (isset($_COOKIE['ww'])) {
            $pass = $_COOKIE['ww'];
        }
else {
        }

$pass = trim(strip_tags($pass));
        if ($gebruikers[$gebruikersnaam] == $pass) {
            // Cookie verloopt na 1 uur = 3600 seconden:
            $verloopt_op = time() + 3600;
            setcookie("gn", $gebruikersnaam, $verloopt_op);
            if (isset($_POST['wo'])) {
                if ($_POST['wo'] == 1) {
                    setcookie("ww", $pass, $verloopt_op);
                }
            }
        }
else {
        }
    }
else {
    }
}
else {
    inloggen();
}

function
inloggen($gebruikersnaam = '')
{

?>

Bo az

Bo az

26/07/2006 20:27:00
Quote Anchor link
Een wachtwoord in een koekje zetten is niet echt de bedoeling, ook niet in md5 of w/e

Joshua Smith

Joshua Smith

27/07/2006 00:57:00
Quote Anchor link
En dit is nou het enige wat ik wilde weten (had t me gewoon verteld, dan had ik niet de hele avond hoeven K$%ten):

Code (php)
1
2
3
<?php
        $wachtwoord
= sha1(trim(strip_tags($wachtwoord))); // <<- SHA1 functie ingevoegd
?>

Roy Bongers

Roy Bongers

27/07/2006 10:05:00
Quote Anchor link
sha1 en md5 zijn geen encryptie algoritmes maar hashes. 't verschil is dat je een encryptie ook weer kunt decrypten maar met een hash gaat dat niet.

@Boaz. Hoe wil je dan ervoor zorgen dat een user ingelogt blijft? Ook de volgende dag dus? Je zult toch op een of andere manier een key moeten verzinnen waarmee die persoon zich weer in kan loggen. Ik weet hoe onveilig 't is aangezien je nog altijd simpelweg door het jatten van een cookie in kunt loggen. En ik heb wel eens nagedacht over een iplock (ip adres hashen met een extra string er bij oid). Maar als je met je laptop dan naar school gaat of je hebt een dynamisch ip dan moet je alsnog elke keer opnieuw inloggen.

Joren de Wit

Joren de Wit

27/07/2006 11:42:00
Quote Anchor link
Roy:
@Boaz. Hoe wil je dan ervoor zorgen dat een user ingelogt blijft? Ook de volgende dag dus?

Maar dan hoef je de wachtwoorden nog niet in een cookie op te slaan...

Joshua Smith

Joshua Smith

27/07/2006 11:45:00
Quote Anchor link
Blanche:
Maar dan hoef je de wachtwoorden nog niet in een cookie op te slaan...

En wat stel jij dan voor..?

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

27/07/2006 11:57:00
Quote Anchor link
Wachtwoorden in een cookie of in een sessie opslaan is altijd een slecht idee. De enige keer dat je hoeft te controleren of een password correct is, is bij het verzenden van het loginformulier. Maak dan een sessievariabele aan met logged_in of zoiets. Je zou het IP adres in je DB kunnen opslaan en een cookie op de computer van de user aan kunnen maken dat een dag duurt. Als er dan iemand op je pagina komt kun je kijken of er een record bestaat met het goede IP adres dat nog geen dag oud is.

Als je geen vast IP adres hebt (mensen uit België, zijn jullie er nog?) dan werkt deze methode natuurlijk niet. Als je met je laptop van het ene naar het andere netwerk verhuist, zou je cookies kunnen maken die een week duren. Dan staat er voor elk IP adres een record in de DB waardoor de user ingelogd blijft.

Roy Bongers

Roy Bongers

28/07/2006 19:59:00
Quote Anchor link
Jou ip optie werkt niet. Dynamische IP adressen en inbel verbingen bestaat nog! Tevens kun je zelf ook van lokatie verhuizen.

Wat je bij jou optie dus nog steeds krijgt is dat je elke keer opnieuw in moet loggen bij elk nieuw ip. 't hele idee van cookies is volgensmij dat dat nooit hoeft, anders kun je net zo goed alleen sessions gebruiken. Ik heb voor de gein eens gekeken maar phphulp.nl slaat ook vrolijk een cookie met pass op :') .

Wat eigenlijk al imo helemaal merkwaardig is is dat je level en username op worden geslagen. Ik heb geprobeert 't level en username te weizigen maar er zit toch nog ergens een check in maar dit soort gegevens haal je toch uit de database lijkt me?

Maar goed ik ben dus opzoek naar een methode waar je cookie wel mee kan verhuizen! Maar de grap is dat als je dit wilt het hoe je 't ook went of keert onveilig is.

Door een cookie te stelen van iemand anders kun je inloggen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Roy Bongers

Bo az

Bo az

28/07/2006 20:07:00
Quote Anchor link
Roy:
Maar goed ik ben dus opzoek naar een methode waar je cookie wel mee kan verhuizen! Maar de grap is dat als je dit wilt het hoe je 't ook went of keert onveilig is.

Door een cookie te stelen van iemand anders kun je inloggen.

Dit is ook een probleem waar ik al veel tijd aan besteed hebt.

Laast was dat ook het geval bij hotmail, daar bleek het ook mogelijk te zijn om via het koekje van iemand anders in te loggen en nog belangrijker het stelen er van bleek morgelijk.

Het is dus niet zo'n probleem als het stelen van het koekje niet mogelijk is, maar daar zijn zo veel mogelijk heden voor, zie die maar eens allemaal dicht te krijgen.

Ik blijf voorlopig toch bij username + ip in een sessie en geen koekjes. En als ik koekjes gebruik, dan geen wachtwoord en wel een IP.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

28/07/2006 20:16:00
Quote Anchor link
Met cookie = onveilig
Zonder cookie = onhandig

We zullen moeten wachten op de tijd waarin je DNA gescand wordt...

Mitch X

Mitch X

28/07/2006 21:23:00
Quote Anchor link
Je zou ipv een IP met een ActiveX object ( IE only dus, dat is al 1 stem tegen ) de computernaam uit kunnen lezen en die gebruiken.
Maarja, ook dat is te neppen natuurlijk. ( Dat is stem 2 :+ )

Verder is het IP adres het enige waarmee je de indentiteit van een bezoeker kunt vaststellen.
Belangrijke sites ( denk aan bijv. je bank ) hebben dan ook geen optie "remember me" :P

Roy Bongers

Roy Bongers

28/07/2006 21:50:00
Quote Anchor link
Nee inderdaad. Ik denk dat je voor een simpele applicatie (forum, blog, etc) best een remember me functie mag hebben. Verder als authenticatie echt belangrijk is gebruik je ook wel SSL.

En die IE only opties. Computernamen kunnen ook 't zelfde zijn :) . Je wilt niet weten hoeveel mensen er met de naam "laptop" rondlopen.

Willem vp

Willem vp

28/07/2006 22:00:00
Quote Anchor link
Beveiliging en gebruiksgemak zijn omgekeerd evenredig.

Oftewel: wil je een veilige oplossing, dan zul je er niet aan ontkomen om elke keer opnieuw je wachtwoord in te voeren. Wil je een gemakkelijke oplossing, dan moet je maar voor lief nemen dat het niet veilig is. Zet gewoon je wachtwoord ongecrypt in een cookie. Krijg je tenminste ook geen vals gevoel van veiligheid.

Michael -

Michael -

28/07/2006 22:54:00
Quote Anchor link
Schiet me ineens iets te binnen. Is het niet mogelijk wanneer je doet Setcookie je gelijk een datum in de db zet en je dan kunt kijken of de datum van het cookie en de db het zelfde zijn?
Ik bedoel dus de datum die je bij bestanden op je pc krijgt (eigenschappen) want als je een cookie steelt en op je pc zet is de datum verandert.

Edit: Hmm ik kan niet vinden of je de datum kan krijgen van wanneer die geset is. Met bestand doe je dus zoiets als:
Code (php)
1
<? date("d-m-y", $data['file']['date'][$i]) ?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Michael -

Roy Bongers

Roy Bongers

28/07/2006 23:44:00
Quote Anchor link
Het HTTP protocol heeft alleen de inhoud van het cookie mee. Je hebt dus alleen toegang tot de inhoud. Het is geen file die je kan benaderen en dus niet kijken op welke datum en tijd de cookie gemaakt is / het laatst gewijzigd is.

Michael -

Michael -

28/07/2006 23:46:00
Quote Anchor link
Helaas. Anders was het een goede beveiliging geweest denk ik.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.