md5 terugzetten naar normale letters
Het huidige wachtwoord wordt netjes onleesbaar weergegeven. Alleen dit is het md5 wachtwoord.
Nu zou ik graag willen dat hij md5 terugzet naar het oorspronkelijke wachtwoord.
Maar dan wel onleesbaar.
Kan iemand mij hierbij helpen?
Code (php)
1
<input type="password" name="wachtwoord" value="<?php echo $row[werknemers_ww]; ?>"></td>
alvast bedankt!
niet mogelijk
En wat Wes ook al zegt, het is niet (lees: niet binnen redelijke tijd) mogelijk.
Er is een reden dat iets gecodeerd wordt. Wat zou de waarde van een gecodeerd wachtwoord zijn als je die zelf kan decoden...
Dan echo ik die variabele wel niet. Dan kan je gewoon keihard updaten.
Wel jammer ik vond het er leuk uitzien als het zou werken.
Toch bedankt.
MD5 is hashen, niet encrypten. Daardoor kan je het (in theorie) dus ook niet meer 1-2-3 decrypten. Opzich zijn er wel redelijk grote databases met veel mogelijkheden waarmee je kunt gaan vergelijken maar dit is niet de richting die jij wilt.
Helaas
@Pholeron: en dan zit je nog met het probleem dat meerdere strings dezelfde md5 hash kunnen hebben ;)
idd, als het enkel een encryptie zou zijn zou de string toch altijd hetzelfde zijn? bij een hash toch niet.
Het is wel zo dat er meerdere strings zijn die dezelfde md5 hash hebben. Een md5 hash is dus niet uniek.
ps. Sowieso zou ik liever een sha1 hash gebruiken.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit
Tja het is toch iets ingewikkelder dan ik dacht. Ik heb nu een apart formulier hiervoor gemaakt. Eerst het huidige wachtwoord van deze gebruiker opgeven om vervolgens 2 keer een nieuw wachtwoord op te geven. Dit leek mij de veiligste en gebruikersvriendelijkste optie.