MD5 toevoegen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar ontbreekt er aan passie en motivatie niks. Jij bent communicatief sterk en pakt iedere uitdaging dan ook met beide handen aan. Op projectbasis ga jij met je team of met enkele andere ontwikkelaars intern aan de slag bij diverse partners. Op basis van het project ga jij aan de slag en zijn de werkzaamheden en technieken erg divers. Jouw werkgever stelt jouw ontwikkeling hierin voorop, zo krijg je een vast vertrouwenspersoon die één keer in de maand op locatie van jouw project zal kijken hoe het gaat en of er eventuele aandachtspunten zijn. Daarnaast krijg

Bekijk vacature »

Productontwikkelaar Food

Wat ga je doen Als Productontwikkelaar Food ga je nieuwe producten ontwikkelen en bestaande producten verbeteren. Je bent hierbij betrokken bij het gehele proces: van productconcept naar proefreceptuur, het realiseren va het product (op kleine schaal) en het testen van producten in een productieomgeving. Verder: Bewaak je de status van verschillende fases van productontwikkeling en lever je tijdig de benodigde data aan Ben je bezig met de optimalisatie van oude en nieuwe recepturen Begeleid of organiseer je proefsessies (sensorisch onderzoek) in het team en/of bij klanten Onderhoud je contacten met de klanten, leveranciers van grondstoffen e.a. externe partijen Houd je

Bekijk vacature »

Backend Developer Integraties API HBO REST

Samengevat: Deze werkgever is een IT-consultancy. Wil jij werken als Backend Developer Integraties? Heb jij kennis van gangbare berichtformaten? Vaste baan: Backend Developer Integraties API HBO €3.100 - €4.400 Zij bieden innovatieve oplossingen die bedrijven efficiënter en wendbaarder maken, waardoor onze klanten zich net zo snel kunnen ontwikkelen als de business van hen vraagt. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot en ingewikkeld. Hou jij van diepgang

Bekijk vacature »

.NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Lead javascript developer Node.js React

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Low-code developer

Functie omschrijving Heb jij altijd al een training willen volgen in het buitenland? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alphen ad Rijn zijn wij op zoek naar kandidaten die aan de slag willen als Low Code Developer! Beschik jij over HBO/WO nivo, bij voorkeur Informatica, maar een ander technische opleiding zoals bijv. wiskunde, natuurkunde is ook goed. Heb jij aantoonbare affiniteit met IT en ben jij gedreven, enthousiast, communicatief vaardig en klantgericht? Lees dan snel verder! Je wordt getraind tot een volwaardig Low Code Developer, het traject ziet er als volgt uit: Start 1e week januari, opleiding van 3 weken

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Qua type opdrachten is er echt een verscheidenheid aan afnemers, zo werken ze met grote multinationals, maar ook met startups. Zo kom je te werken in een gevarieerde omgeving en kan je ook schakelen tussen verschillende culturen. De projecten variëren van greenfield projecten tot langdurige ontwikkeltrajecten. Hier wordt alleen maar gewerkt met aan front end projecten. Daarom maakt het onze partner niet uit waar jij kennis van hebt, als je maar gedegen kennis hebt van Javascript frameworks, Unit testing en ook bekend bent met de scrum methodiek. Eisen Minimaal 4 jaar relevante werkervaring Kennen en ervaring van Javascript frameworks

Bekijk vacature »

Full stack ontwikkelaar Laravel, Vue.js

Functie Als ontwikkelaar binnen deze organisatie hou jij je voornamelijk met lopende projecten voor de verschillende klanten. Zo bouw je de ene dag aan prijsschifting systemen en de andere dag onderzoek je crawlers en stel je ze zo in dat de data goed binnen komt binnen het systeem. Daarnaast bouw je mee aan dashboards en ben je dus constant bezig met het verbeteren van het platform. Er is een vaste werkwijze, zo werken ze met Trello kaarten en onderverdelen ze deze aan het begin van iedere week onder de developers. Dit wordt door de lead developer gedaan, maar in samenspraak

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Ridderkerk zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

Fullstack of back-end PHP developer

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

Als Front-end developer werken aan apps voor het o

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Senior Applicatie ontw

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: We verwachten van je, dat je: Brede ervaring hebt als JAVA-ontwikkelaar; Ervaring hebt met Agile/Scrum-werken en je thuis voelt in een Agile omgeving; Een aandeel levert aan het scrumproces en in de SAFe-releasetrain; Zelfstandig werkt in een scrumteam en intensief de samenwerking op zoekt met je directe collega’s en je omgeving; Ervaring meebrengt met het schattten en inplannen van taken tot en met het testen en demonstreren van de opgeleverde functionaliteit; Collega’s in je

Bekijk vacature »

WordPress & Azure Developer

Dit ga je doen Zowel front- als back-end development aan de online website omgeving; Het up-to-date houden van alle WordPress-sites; Koppelingen maken tussen applicaties; Meedenken en adviseren over verbeteringen; Development door middel van WordPress, Javascript, HTML en CSS; Werken binnen Scrum/Agile team. Hier ga je werken Voor een grote overheidsinstelling in Den Haag zijn wij opzoek naar een WordPress developer, met kennis en ervaring op het gebied van Azure. De organisatie zit in een grote transitie waarbij de gehele website/online omgeving vernieuwd zal gaan worden. Binnen dit Scrum/Agile team ben je verantwoordelijk voor deze grote migratie/ombouw van de omgeving. De

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Laravel PHP Developer voor een leuk bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken; van A tot Z; Je hebt na de oplevering contact met de klant wanneer zij problemen ervaren; Je denkt mee over het verbeteren van de werkprocessen; Je denkt mee over softwareoplossingen; Je speelt in op de behoefte van de klant; Je houdt je bezig met het verbeteren, aanpassen en vernieuwen van de

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Om half 9 kom jij binnen en pak jij als eerst natuurlijk een bakje koffie of thee. Vervolgens ga jij je voorbereiden op de stand-up van kwart voor 9. Zijn er bijvoorbeeld dingen waar jij nog tegen aan loopt? Of is er nog code die getest of gereviewd moet worden? Vervolgens starten jullie met de stand up en na de stand up zoeken jullie elkaar op en gaan jullie aan de slag. Als team met 6 developers werken jullie in drie wekelijkse sprints. Het einde van een sprint is altijd op een donderdag zodat jullie op vrijdag de demo

Bekijk vacature »
Roy

roy

22/10/2009 15:12:00
Quote Anchor link
Hallo ik ben een aanmeld script aan het maken de controle moet er nog ingezet worden, ik wil graag dat het wachtwoord md5 in de db word gezet maar ik krijg dat niet voor elkaar dis is mijn code nu:

[linebreak]Code (php) 123456789101112131415161718192021 <?php error_reporting(E_ALL); if (!is_logged_in()) {     echo "Je bent niet ingelogd."; } else {  if(isset($_POST[verzenden]))   {     $sGebruikersnaam        =    addslashes($_POST[gebruikersnaam]);     $sWachtwoord      =    addslashes($_POST[wachtwoord]);     $sEmail        =    addslashes($_POST[email]);          mysql_query("INSERT INTO leden (username, password, email, iptje, aanmelddatum) VALUES (".$sGebruikersnaam.", ".$sWachtwoord.", ".$sEmail.", ".$_SERVER[REMOTE_ADDR].", ".time().")") or die (mysql_error());     echo Klant succesvol toegevoegd;   } else   { ?> Code (php) 123456 <form action="" method="POST">Gebruikersnaam: <input type="text" name="gebruikersnaam"><br /> Wachtwoord: <input type="text" name="wachtwoord"><br /> Email: <input type="text" name="email"><br /> <input type="submit" name="verzenden" value="verzenden"> </form> [linebreak]Code (php) 12345 <?   } } ?> [linebreak]
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Roy

PHP hulp

PHP hulp

20/11/2024 18:29:45

- wes  -

- wes -

22/10/2009 15:14:00
Quote Anchor link
Leer even de basis PHP en afhandeling.

@ tjes weg

"" != ''

addslashes

inline js

headers

hoofdletters in checks

etcetcetc

Roy

roy

22/10/2009 20:42:00
Quote Anchor link
Oke ik ben opnieuw begonnen.
Controle moet ik dan nog wel inbouwen.
Maar ik neem aan dat ik zo op de goede weg ben?

wes schreef op 22.10.2009 15:14:
Leer even de basis PHP en afhandeling.

@ tjes weg

"" != ''

addslashes

inline js

headers

hoofdletters in checks

etcetcetc

Michael -

Michael -

22/10/2009 21:08:00
Quote Anchor link
geen addslashes gebruiken maar mysql_real_escape_string en/of htmlentities

22/10/2009 21:11:00
Quote Anchor link
Turmin schreef op 22.10.2009 21:08:
geen addslashes gebruiken maar mysql_real_escape_string en/of htmlentities

htmlentities sowieso als de tekst aan de gebruiker wordt laten zien, anders kan de gebruiker gewoon html invoegen en dan gebruik maken van xss (cross site scripting.

Stefan

Stefan

23/10/2009 00:10:00
Quote Anchor link
Als je dat allemaal hebt gedaan, ga je over naar md5.

Syntax:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
md5($pass)

Die zet je dan in de db, en met de login form, zet je het password om naar md5, vergelijk je de DB entry met het geposte password, maar dan in md5. Als het niet gelijk is, is het een verkeerd password, als het wel gelijk is, is het het goeie password en mag hij/zij verder.

23/10/2009 00:22:00
Quote Anchor link
Owja, let wel even op dat je een salt moet toevoegen?
Dus dat je dan:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
md5('hier-een-unieke-string' . $pass)[/code]
want als je database gehackt wordt (bijvoorbeeld d.m.v. [google]sql injections[/google]) dan liggen de passwords niet zomaar op straat.
Als iemand dan die md5 van dat password terug draait (met [google]rainbow tables[/google] bijvoorbeeld), dan werkt dat password niet. Want je hebt dan een dubbele salt.
Het is zeg maar als dit: (2+4)*3=18.
Je moet dan voorstellen dat die twee de salt is, de vier het password en de 3 de md5 functie. Als een hacker dat dan weer terug draait krijgt hij:
18/3=6
Als hij dan weer probeert in te loggen (of ergens anders) dan gebeurt er dit:
(
2+6)*3=24.
Hij kan dan niet inloggen.

- SanThe -

- SanThe -

23/10/2009 05:26:00
Quote Anchor link
roy schreef op 22.10.2009 15:12:
ik wil graag dat het wachtwoord md5 in de db word gezet maar ik krijg dat niet voor elkaar

En waarom niet? Wat gaat er dan fout?

Roy

roy

23/10/2009 12:12:00
Quote Anchor link
Nou eerlijk gezegt heb ik er de ballen verstand van.
Het hele loginscript werkt al alleen de aanmelding niet die zet ik er nu met de hand in.
Ik wilde dit gebruiken om het er via een form in te zetten.
alles lukt alleen het wachtwoord komt er nu als tekst in en het moet er als md5 inkomen.

Ik heb op alle plekken waar ik dacht dat het logisch was md5 er voor gezet maar dan krijg ik fouten.

Het oude aanmeld form werkte wel maar was zo gedateerd dat ik het advies kreeg dit anders te doen.

De veldcontrolen enzo gaat mij wel lukken ik wil alleen weten hoe mijn code eruit moet zien om het wachtwoord in md5 in de db te krijgen.

Ik krijg hier wel hele goede tips maar heb geen idee wat er staat.
Ik ben wel druk een boek aan het lezen maar hoopte zo sneller inzicht te krijgen.

Groet,

Roy

SanThe schreef op 23.10.2009 05:26:
roy schreef op 22.10.2009 15:12:
ik wil graag dat het wachtwoord md5 in de db word gezet maar ik krijg dat niet voor elkaar

En waarom niet? Wat gaat er dan fout?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.