me guestbook
hey, ik wil n gastenboek maken dat n tabel uitleest, maat het nieuwste bericht BOVENAAN plaatst ipv onderaan, waarmee doe ik dat, en waarmee verander ik de waarde in een bestaande cel?
PHP hulp
25/11/2024 00:36:09Johan
14/10/2003 19:25:00zo:
en dan is 10 het maximale getal wat in die tabel mag staan. (als het goed is)
en dan is 10 het maximale getal wat in die tabel mag staan. (als het goed is)
Xano
15/10/2003 13:23:00Xano
15/10/2003 16:34:00ik heb drie velden (als je dat bedoelt)
1. datum (varchar25)
2. gebruiker (varchar25)
3. bericht (text)
ik kan er desnoods wat bij maken als het nodig is
1. datum (varchar25)
2. gebruiker (varchar25)
3. bericht (text)
ik kan er desnoods wat bij maken als het nodig is
Xano, gaat erg makkelijk dan..
Voer dit uit als SQL commando:
ALTER TABLE tabelnaam SET id auto_increment primary key BEFORE datum;
Vervolgens als je het uit de tabel leest en het op het scherm laat zien kun je zo sorteren:
SELECT * FROM tabelnaam ORDER BY id DESC
Elk bericht moet dan wel een id nummer hebben.. dus zou wel je tabel ff backuppe en er vervolgens nieuwe berichten in opslaan.. de ID wordt automatisch gemaakt :)
Voer dit uit als SQL commando:
ALTER TABLE tabelnaam SET id auto_increment primary key BEFORE datum;
Vervolgens als je het uit de tabel leest en het op het scherm laat zien kun je zo sorteren:
SELECT * FROM tabelnaam ORDER BY id DESC
Elk bericht moet dan wel een id nummer hebben.. dus zou wel je tabel ff backuppe en er vervolgens nieuwe berichten in opslaan.. de ID wordt automatisch gemaakt :)
Gewijzigd op 15/10/2003 17:32:00 door B a s
Xano
16/10/2003 09:12:00sorrie voor de vragen, maar moet je dit (ALTER TABLE tabelnaam SET id auto_increment primary key BEFORE datum; ) commando na het SQL INSERT (ofzo) commando plaatsen of ergens anders?
http://www.phphulp.nl/php/tutorials/index.php?cat=3&id=2
lees de laatste 'bladzijde' van deze tutorial en je weet hoe je het moet gebruiken
lees de laatste 'bladzijde' van deze tutorial en je weet hoe je het moet gebruiken