mee eens? (leesvoer)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Reshad F

Reshad F

18/03/2013 18:36:16
Quote Anchor link
Misschien begrijp ik het nu verkeerd Ward, maar waarom zou je überhaupt een public function getPinCode(), willen hebben? volgens mij als je deze methode wil gebruiken dan zou je het sowieso IN je klasse willen gebruiken en niet in een andere klasse.. en dan kan je toch gewoon doen met een private visibility.. of denk ik nu verkeerd?

Zoals het er uitziet naar mijn mening bouw je een klasse voor een doel, een doel om iets uit te voeren. Dus hetgeen wat je nodig hebt bouw je in en wat je niet nodig hebt bouw je niet in. En dan om terug te vallen op jou voorbeeld zou je dan kunnen doen

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
public function checkPincode($number) {
 // hier je ding
}
?>

Dus je hebt niet altijd een getter en een setter nodig lijkt mij. En wanneer je deze nodig hebt bouw je het in..
Gewijzigd op 18/03/2013 18:37:00 door Reshad F

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 08:50:02

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

18/03/2013 18:49:44
Quote Anchor link
Reshad, precies zó zie ik het ook!

Het ging me vooral om het (naïeve) gebruik van naïeve getters en setters. Dat is wel het laatste dat we willen, maar toch beginnen beginners hun private $Foo vaak slaafs met een public setFoo() en een public getFoo().

Geen idee waar die gewoonte vandaan komt, maar in plaats van een "setter/getter-beleid" zou ik dat een "setter/getter-anarchie" noemen.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/03/2013 18:58:08
Quote Anchor link
Hoe Reshad het uitlegt, zo zie ik het ook. Je gaat geen getters maken als er niks te getten valt. Maar dat lijkt me nogal logisch. Het is niet zo dat iedere private property standaard een public getter krijgt.

@Wouter: thanks. Heb je dan wellicht ook een idee wanneer PHP 5.6 uitkomt? (en PHP 5.5)
Wel balen dat het nog even duurt... kun je straks al je code weer aanpassen :-s

Wouter J

Wouter J

18/03/2013 19:17:33
Quote Anchor link
PHP5.5 rond mei/april, PHP5.6 rond mei/april een jaar later (PHP heeft een release circle van een jaar)

Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/03/2013 19:19:27
Quote Anchor link
Ah oké... jammer, daar kunnen we dus niet op wachten :)

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.