Mee vormen naar device

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Rubensky PHP starter

Rubensky PHP starter

14/06/2016 18:25:12
Quote Anchor link
Een ieder die het leest,

Naar ik meen heb ik de vraag ooit eens eerder gesteld maar dat weet ik echt niet meer. En waar ik deze vraag eigenlijk moet plaatsen daar twijfel ik ook over.

Wat ik wil is het volgende: ik bouw voornamelijk privé websites om van te leren op basis van html en CSS en stukje bij beetje kleine stukjes PHP. Maar nu heb ik toch een projectje opgevat (stelt niet veel voor) maar daarvoor wil ik wel dat de website mee schaalt naar je device computer tablet of telefoon.

Is dit "eenvoudig" of is hier (ver)gevorderde kennis van PHP dan wel andere talen voor vereist?

PHP hulp

PHP hulp

18/12/2024 21:47:33

Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

14/06/2016 18:32:49
Quote Anchor link
PHP heeft hier niets mee te maken, dat is namelijk server-side taal.

Wat jij zoekt is CSS3 Media Queries.
Zie: http://www.w3schools.com/cssref/css3_pr_mediaquery.asp
Gewijzigd op 14/06/2016 18:45:01 door Marthijn Buijs

Rubensky PHP starter

Rubensky PHP starter

14/06/2016 18:48:13
Quote Anchor link
Dank voor het antwoord nu kan ik er verder naar opzoek daar ik nu weet hoe het heet kan ik zoeken naar een tutorial en me er verder in verdiepen, dank mocht ik nog vragen hebben rond dit onderwerp dan meld ik mij weer.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/06/2016 19:06:21
Quote Anchor link
De naam van de theorie die hierbij gebruikt wordt is Responsive Webdesign (RWD). Hiermee vind je vast een schat aan informatie.

Om een site te kunnen schalen naar de juiste device, kan je ook gebruik maken van speciale frameworks, zoals Bootstrap. Deze wordt veel gebruikt en is vrij simpel te gebruiken en kent enkele standaard widgets, zoals responsive menubalken.

Rubensky PHP starter

Rubensky PHP starter

14/06/2016 19:13:26
Quote Anchor link
Dat wordt dan nog zoeken eens even gegoogeld en op Youtube naar Bootrap gekeken. Ik denk dat ik maar eens opzoek ga naar een goede tutorial zodat ik dat kan implementeren.

En hoe ik dat om mijn website heen bouw.

Toevoeging op 14/06/2016 20:30:04:

Ik begrijp dat het eigenlijk niet kan maar toch is er iemand bekend met een Nederlandse tutorial voor Bootstrap?

Eddy E

Eddy E

14/06/2016 21:57:04
Quote Anchor link
Jij zegt "Hoe ik Bootstrap om mijn website heen bouw".
Dat moet andersom: bootstrap is het begin, jij bouwt je website hierin (in de HTML).

Zoek eens op Ethan Marcotte, dé goeroe op RWD-gebied!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.