Meerder dropdowns (toggle) op 1 pagina

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Kees Mulder

Kees Mulder

07/01/2014 15:14:57
Quote Anchor link
Ik heb op mijn pagina twee dropdowns staan maar het lukt met niet om deze onafhandelijk te laten werken. Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
<script type="text/javascript">
$(function() {
    $("[name=toggler]").click(function(){
            $('.toHide').hide();
            $("#blk-"+$(this).val()).show('fast');
    });

});
</script>

<script type="text/javascript">
$(function() {
    $("[name=dropper]").click(function(){
            $('.toHide').hide();
            $("#dlk-"+$(this).val()).show('fast');
    });
 });
</script>

<label class="form"><input id="rdb1" type="radio" name="toggler" value="1" checked /> Dag of <input id="rdb2" type="radio" name="toggler" value="2" /> Periode</label>

<div id="blk-1" class="toHide" style="display:show">
    <input type="text" name="start_date1" id="datepicker" class="input" style="width: 100px;">
    </div>

<div id="blk-2" class="toHide" style="display:none">
    van <input type='text' name='start_date2' id="datepicker1" class="input" style="width: 100px;"> tot <input type='text' name='end_date' id="datepicker2" class="input" style="width: 100px;">
    </div>

<label class="form"><input id="locatievraag" type="radio" name="dropper" value="3" checked /> Nee <input id="locatievraag" type="radio" name="dropper" value="4" /> Ja</label>
        <div id="dlk-3" class="toHide" style="display:show">
test 1    </div>

<div id="dlk-4" class="toHide" style="display:none">
test 2    </div>

Wie kan me helpen?

PHP hulp

PHP hulp

26/11/2024 19:42:03

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

07/01/2014 15:37:31
Quote Anchor link
Twee keer hetzelfde stukje javascript is natuurlijk overbodig. je kunt met $(this) naar het element verwijzen waar het om gaat.

Waarom de inline style display:none ? Dat kun je toch gewoon in je css bestand toevoegen aan de toHide class?

Bananen zijn geen Appelen. Ik zie in jouw html geen dropdown (<select>) staan. Dus.. wat moet er nou te voorschijn komen of verborgen worden wanneer er welke keus gemaakt wordt?

Daarbij komt nog dat er verschillende mechanismes bestaan:
Stel je hebt drie elementen die verborgen kunnen worden of weer zichtbaar kunnen worden:
Wil je dan dat er maar één tegelijk zichtbaar wordt of wil je dat ze onafhankelijk van elkaar zichtbaar/verborgen worden?
Gewijzigd op 07/01/2014 15:40:36 door Frank Nietbelangrijk

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.