meerder submits
<form action="results.php" method="POST" id="zoekenForm" name="form" onsubmit="check();" >
ik wil de mensen hierna ook een optie laten plaatsen met een normale submisubmit knop
waarna ik de . waardes uit het formulier wil verzenden.
<form name="form0" method="post" action="../../optie-offerte/verzend.php">
dit leverd problemen op omdat de submit button automatich results.php aanroept
de grote vraag is hoe kan ik dit omzeilen met php of javascript zodat hij wel de verzend aanroept
ik ben al al dagen hiermee aan het stoeien en heb al tientallen forums uitgespit maar kan het niet vinden
wie wil mij helpen please
een voorbeeld van de pagina is hier te vinden
http://www.partyfever-entertainment.nl/test/test1/particulier.php
greets ronald
function submitFunction(i)
{
if (i==1) document.form.action= ".voorbeeld1.php";
if (i==2) document.form.action= ".voorbeeld2.php";
}
</SCRIPT>
<input type="submit" value="voorbeeld1" onClick="submitFunction(1)">
<input type="submit" value="voorbeeld2" onClick="submitFunction(2)">
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door RvW Of toch niet
bedankt voor de snelle reacties maar helaas heb ik het nog steeds niet voor elkaar en ben ik bang dat dit ook niet goed gaat komen.
mischien dat iemand via de link het formulier eens zou willen bekijken
het is namelijk dat de eerste actie.
<form action="results.php" method="POST" id="zoekenForm" name="form" onsubmit="check();" >
niet door een submit button word gedaan maar door een autocomplete functie
de twee bovenstaande oplossingen geven een foutmelding
maar dat zal wel komen doordat ik wat fout doe
ps hoe krijg mijn code zo mooi in een wit textvlakje zoals hierboven want dan kan ik de code hier op het forum zetten
Je kunt dat tekstveld toch gewoon een onchange() meegeven i.p.v. een compleet formulier eromheen te bouwen?
ronald schreef op 26.11.2008 22:02:
hallo allemaal
...
ps hoe krijg mijn code zo mooi in een wit textvlakje zoals hierboven want dan kan ik de code hier op het forum zetten
...
de tags [co de] [/ c ode] gebruiken (zonder spaties)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Niek Ha
Je kan ook een type=button maken met de onclick actie, en een submit verderop zetten, of snap ik je bedoeling dan niet goed?
en hoop nog steeds dat iemand mij op het forum zou willen helpen
ik loop tegen een probleem aan ik heb een offerte form gemaakt waarin ik ook de reiskosten laat berekenen als iemand de plaatsnaam invult dan submit hij automatich deze waarde met. fr volgende action
ik wil de mensen hierna ook een optie laten plaatsen met een normale submisubmit knop
waarna ik de . waardes uit het formulier wil verzenden.
dit leverd problemen op omdat de submit button automatich results.php aanroept
de grote vraag is hoe kan ik dit omzeilen met php of javascript zodat hij wel de verzend aanroept
ik ben al al dagen hiermee aan het stoeien en heb al tientallen forums uitgespit maar kan het niet vinden
heironder nog even het voldige script
Quote:
Script verwijderd. Graag alléén relevante code en geen honderden regels compleet script. Lees de regels eens door.
SanThe.
SanThe.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door ronald schuyff
hierbij een gedeelte
dit gebeurd automatich na het invullen van een plaatsnaam
<script>
<input autocomplete="off" onkeyup="showHint(this.value)" name="wie" class="wieZoek" id="txt1" size="53" style="float: left" />
</script>
en dit zou ik op een andere manier als submit willen laten uitvoeren
<script>
<input type="submit" name= "verzenden" " value="Optie aanvraag verzenden"
</script>
please wie wil mij helpen
greets ronald
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door --
de showhint geeft na het invoeren van een gedeelte van een plaatsnaam een autoaanvulend dropdown met sugesties. als je dan met de muis een sugestie kiest dan vult hij de tekstbox
voledig in waarna hij de kilometer afstand berekend.
nu wil ik een aantal waarden uit dit formulier ook nog naar ons email adres zenden
zoiets als naam adres etc en de kilometer afstand
hierrvoor moet ik het formulier nogmaals kunnen submitten met een post actie maar dit bijt elkaar omdat hij met een submit knop ook die
<script>
</script>
aanroept en niet zoals ik dat wil
<script>
</script>
dus ik dacht dat er met php of javasript wel iets te verzinnen was zodat hij alsnog post met verzend.php en niet met results.php na het aanklikken van de verzend button
hoop dat het iets duidelijker is nu
greets ronald