Meerdere Arrays opslaan

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# .NET Ontwikkelaar ASP.NET

Samengevat: Deze werkgever is een inkooporganisatie. Ben jij een ervaren .Net ontwikkelaar? Heb je ervaring met .Net en C#? Vaste baan: C# .NET Developer .Net MBO HBO €3.100 - €4.300 Onze missie is: “Een essentiële bijdrage leveren aan het verlagen van de integrale kostprijs van de aangesloten groothandels, middels het bundelen van inkoopvolume en het creëren van synergie met en tussen de groothandels en leveranciers, met scherpe inkoopprijzen, goede handelscondities en gerichte dienstverlening als resultaat” Zij werken voor MKB klanten. Deze werkgever heeft veel verschillende projecten. Houd jij van afwisseling? Dan zit je bij hun goed! De branche van dit

Bekijk vacature »

Laravel Developer

Functie omschrijving Voor een gave organisatie in de buurt van Den Bosch zoek ik een PHP developer. Het is van belang dat je kennis/ervaring hebt met het framework Laravel. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Andere taken zijn onder andere: documentatie schrijven over applicaties/uitleg geven over software en applicaties/ klantcontact over bestaande applicaties/applicaties optimaliseren. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van Den Bosch en is een klein bedrijf. Er werken circa

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Dit ga je doen Door ontwikkelen van het online platform Deel uitmaken van verschillende ontwikkelteams Meedenken over UI/UX vraagstukken Uitdragen van Front-end binnen de organisatie Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de omgeving van Amsterdam, is een grote onderwijs instelling met meerdere vestigingen en een groot aantal studenten. Zo telt deze organisatie +/- 35.000 gebruikers. Bij deze organisatie staat jouw ontwikkeling centraal en is er veel ruimte voor eigen initiatieven. In samenwerking met jouw team ga jij de online omgeving verder ontwikkelen. In de rol van Front end Developer zal jij 50% van jouw tijd werken in het

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Net afgestudeerd en op zoek naar een leuke baan als developer? Zoek niet verder! Ik heb een functie beschikbaar als back-end developer, bij een leuk familiebedrijf. Je gaat werken met de Microsoft stack en de technieken C# en .NET. Verder maak je gebruik van MVC en Entity framework. SQL kent ook geen geheimen voor jou. Jouw verantwoordelijkheden: Nieuwe maatwerk software bouwen; API koppelingen bouwen; Applicaties en software optimaliseren; Back-end programmeren. Een erg uitdagende functie, met veel vrijheid. Je kan meerdere dagen thuis werken en als je op kantoor werkt wordt de lunch verzorgd. Heb je interesse, reageer dan

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij recent jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een erkende werkgever in regio Waalwijk zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Rotterdam! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

Traineeship IT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Je bouwt webshops, webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Framework en C#. Je zorgt voor de optimalisering van bestaande software en de automatisering van

Bekijk vacature »

HBO startersfunctie .NET Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben je in januari 2023 klaar met je HBO opleiding en zoek je een mooie uitdaging? Wacht niet langer en solliciteer direct! Voor een familiebedrijf in de regio van Boxtel ben ik op zoek naar een C#.NET Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de (door)ontwikkeling van de maatwerksoftware projecten en gaat ook nieuwe software bouwen, middels de Microsoft-stack. Het bedrijf maakt gebruik van de volgende technieken: C# & ASP.NET; MVC; MS SQL; Entity Framework; Je krijgt hier veel tijd om te leren en eventueel door te groeien en het

Bekijk vacature »

.Net Ontwikkelaar

Dit ga je doen Het ontwerpen en ontwikkelen van software voor klanten; Het bijdragen van kennis en ervaring; Het integreren van van de software en afstemmen met klanten; Het functioneel testen van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij momenteel op zoek naar een .Net Developer die wilt werken aan software die draait op machines wereldwijd. De organisatie produceert software voor applicaties die gebruikt worden in verschillende branches. De software wordt geleverd aan fabrikanten van verschillende robotica en machines. Als .Net ontwikkelaar ben je intern onderdeel van het team wat de applicatie omgevingen ontwikkeld en

Bekijk vacature »

Front-end PHP Developer

Dit ga je doen Bouwen van de frontend van een nieuwe applicaties; Verbeteren van de user experience; Opstellen van een style guide; Schakelen met collega developers over de te bouwen oplossing; Je speelt een belangrijke rol in het neerzetten van het nieuwe systeem; Werken met o.a. Symfony 6, API Platform, Twig, Javascript, Redis Automatiseren van processen; Koppelen van verschillende functionaliteiten; Unit tests, integration tests, end-to-end tests; In de toekomst ga je nog werken aan andere projecten. Hier ga je werken Voor onze vaste opdrachtgever in de regio Breda zijn wij op zoek naar een Frontend Developer. Het betreft een organisatie

Bekijk vacature »

Als PHP developer bijdragen aan beter onderwijs?

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een PHP developer die mee gaat werken aan de (door)ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js en

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als Lead developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van circa 23 software engineers. Als team werken jullie agile en zijn termen als Continuous Integration en Continuous Delivery dagelijkse koek. Jullie werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel klanten een totaal oplossing aan te kunnen bieden. Jij wordt verantwoordelijk voor complete projecten waarbij jij als verantwoordelijke zorgt dat het project op de juiste manier blijft draaien. Zo haal jij ook de requirements op bij de klant en kijk jij samen met het team en met de salesafdeling hoeveel uren hiervoor nodig zijn. Daarnaast stuur jij jouw

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Sander C

Sander C

02/01/2009 21:39:00
Quote Anchor link
Iedereen alvast beste wensen..

Maar nu heb ik een probleem..
Een eenvoudige arrays kon ik wel opslaan..maar een multidimensionele arrays niet. Kan iemand mij uitleggen hoe ik multidimensionele arrays kan opslaan.

De output van print_r($_POST) ziet er als volgt uit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
Array
(
    [laatzien] => Array
        (
            [1] => text.php
        )

[fotoid] => Array
        (
            [12] => 69
            [13] => 29
        )

[aantallimit] => Array
        (
            [12] => 15
            [13] => 15
        )

[textid] => Array
        (
            [12] => 12
            [13] => 13
        )

[orginalrowid] => Array
        (
            [12] => 1
            [13] => 1
        )

[savetext] => Save
)

Met deze code probeer ik arrays op te slaan..:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
  if (is_array($_POST)) {
      foreach ($_POST as $key => $value) {
          $exceptions = 'savetext, laatzien, ';
          if (!preg_match("/$key, /", $exceptions)) {
              foreach ($value as $subKey => $subValue) {
                  echo $subKey . $subValue . "<br>";
                  $sql = "UPDATE $invultexttab SET aantallimit='???', text_foto_id='???', text_border='???', text_title='???' WHERE text_id='$subKey'";
              }
          }
      }
  }

?>

Die echo $subKey.$subValue."<br>"; heb ik als output:
1269
1329
1215
1315
1212
1313
121
131

Zo te zien loopt arrays goed..alleen wil al deze gegevens niet goed opslaan in juiste velden.

Kan iemand dus mij even uitleggen.

bvd

PHP hulp

PHP hulp

24/12/2024 04:45:13

PHP Newbie

PHP Newbie

03/01/2009 01:36:00
Quote Anchor link
??? zet je niet in een database. Wanneer een veld een lege waarde heeft (want dat is ???) dat zet je gewoon NULL in dat veld.

Verder voer je de query nergens uit.

Sander C

Sander C

03/01/2009 08:40:00
Quote Anchor link
Die gegevens komen eerst uit database en wil ook daarna updaten..en wordt dus alle arrays opgeslagen.

De probleem is de juiste array die in juiste veld moet opgeslagen worden.

03/01/2009 09:31:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$eenArray
= array(
  'fruit' => array(
    'appels','peren'
  ),
  'groente' => array(
    'wortels','tomaten'
  )
);

?>

Of bedoel je dat niet?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door

Eddy E

Eddy E

03/01/2009 10:03:00
Quote Anchor link
Werkt zoiets niet.
Ik snap niet exact wat er nou in $key, $value, $subKey en $subValue staat, maar hier kan je wel iets mee proberen.
Het wordt dus wel 1 query, maar met meerdere opdrachten.
Daarvoor is het laatste stukje.
Daar implode je de opdrachten, voer je de query uit en is er wat (basis)-foutafhandeling.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<?php
$sql
= array();

if (is_array($_POST))
    {

foreach ($_POST as $key => $value)
        {

$exceptions = 'savetext, laatzien, ';
        if (!preg_match("/$key, /", $exceptions))
            {

foreach ($value as $subKey => $subValue)
                {

echo $subKey . " met " . $subValue . "<br>";
                $sql[] = "UPDATE ".$key." SET aantallimit = ".$subValue." WHERE text_id = ".$subKey." ";
                }
            }
        }
    }

$sql = implode(", ", $sql);
if(mysql_query($sql))
    {

echo 'gelukt';
    }

else
    {
    echo 'niet gelukt';
    }

?>

Sander C

Sander C

03/01/2009 10:18:00
Quote Anchor link
Bedankt..het is al wat stukje beter en kan nog wel beetje aanpassen..

De output ziet er als uit:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Array
(
    [0] => UPDATE fotoid SET aantallimit = 69 WHERE text_id = 12
    [1] => UPDATE fotoid SET aantallimit = 29 WHERE text_id = 13
    [2] => UPDATE aantallimit SET aantallimit = 15 WHERE text_id = 12
    [3] => UPDATE aantallimit SET aantallimit = 15 WHERE text_id = 13
    [4] => UPDATE textid SET aantallimit = 12 WHERE text_id = 12
    [5] => UPDATE textid SET aantallimit = 13 WHERE text_id = 13
    [6] => UPDATE newfotoid SET aantallimit =  WHERE text_id = 15
    [7] => UPDATE newaantallimit SET aantallimit =  WHERE text_id = 15
)

Die array 6 en 7 wordt een insert.

Sander C

Sander C

03/01/2009 10:59:00
Quote Anchor link
Eddy..

Door die

$sql = implode(", ", $sql);
if(mysql_query($sql))

zegt dat het elk keer niet gelukt is. Als ik die , aanpas naar ; en de hele update regels plakt in phpmyadmin, werkt ie wel. Rechtstreeks via php niet.

Waaraan zou het liggen?

Niet Bumpen::
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de Afbeelding knop om je tekst aan te passen.

SanThe.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Sander C

PHP Newbie

PHP Newbie

03/01/2009 11:18:00
Quote Anchor link
http://nl.php.net/mysql_query:
mysql_query() sends a unique query (multiple queries are not supported) to the currently active database on the server that's associated with the specified link_identifier .

Eddy E

Eddy E

03/01/2009 11:22:00
Quote Anchor link
Aha... beetje jammer. Ik was inderdaad uitgegaan van phpMyAdmin waarin je die , (of ;) kan gebruiken.
Je zou ook die array $sql kunnen doorlopen, maar dan krijg je alsnog meerdere queries.

Dan is mysql_unbuffered_query() denk ik een betere oplossing ;).

PHP Newbie

PHP Newbie

03/01/2009 11:28:00
Quote Anchor link
Ik heb ook zo mijn bedenkingen bij het datamodel. Laat eens zien hoe dat eruit ziet.

Sander C

Sander C

03/01/2009 11:40:00
Quote Anchor link
Een datamodel is een eenvoudig opzet..

text_id int(11) auto_increment,
text_foto_id int(11),
aantallimit varchar(50),
text_border int(1),
text_title int(1)

En de output van die Eddy:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Array
(
    [0] => UPDATE invultext SET text_foto_id='69' WHERE text_id='12'
    [1] => UPDATE invultext SET text_foto_id='29' WHERE text_id='13'
    [2] => UPDATE invultext SET aantallimit='15' WHERE text_id='12'
    [3] => UPDATE invultext SET aantallimit='15' WHERE text_id='13'
    [4] => UPDATE invultext SET text_border='1' WHERE text_id='12'
    [5] => UPDATE invultext SET text_border='1' WHERE text_id='13'
    [6] => UPDATE invultext SET text_title='1' WHERE text_id='12'
    [7] => UPDATE invultext SET text_title='1' WHERE text_id='13'
)

SanThe: Ik was niet aan het bumpen. Ik vroeg normaal om een oplossing na een foutmelding.

Eddy E

Eddy E

03/01/2009 13:14:00
Quote Anchor link
@ Sander: wat geeft $sql NÁ de implode()?
Want die $sql (die is dan een string en geen array meer!) kan je als query gebruiken in mysql_unbufferd_query().

Hipska BE

Hipska BE

03/01/2009 13:28:00
Quote Anchor link
Is het niet beter dat dit eruit komt?
Code (php)
1
2
3
4
5
Array
(
    [0] => UPDATE invultext SET text_foto_id=69, aantallimit=15, text_border=1, text_title=1 WHERE text_id=12
    [1] => UPDATE invultext SET text_foto_id=29 , aantallimit=15, text_border=1, text_title=1  WHERE text_id=13
)

Sander C

Sander C

03/01/2009 13:31:00
Quote Anchor link
@ Eddy
UPDATE invultext SET text_foto_id='69' WHERE text_id='12'; UPDATE invultext SET text_foto_id='29' WHERE text_id='13'; UPDATE invultext SET aantallimit='15' WHERE text_id='12'; UPDATE invultext SET aantallimit='15' WHERE text_id='13'

Maar verder zie ik dat het nog niet helemaal perfect is, omdat text_border en text_title een checkbox zijn, als ik ze afvink, dwz op 0 en wordt dus niet opgeslagen.

Ook al als ik mysql_unbuffered_query() gebruik, krijg ik melding: niet gelukt.

Als ik die in foreach stop:
Code (php)
1
2
3
4
foreach ($sql as $url)
{
$result=mysql_query($url);
}

dan werkt het wel. Alleen de probleem met checkbox blijft.

@Hipsa..dat is wel beter..als je mij uitlegt hoe het moet..dan pas ik het aan.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Sander C

Joren de Wit

Joren de Wit

03/01/2009 13:36:00
Quote Anchor link
Sander schreef op 03.01.2009 13:31:
Alleen de probleem met checkbox blijft.
Om die reden is het ook niet handig om tijdens de controle van je formulier de $_POST array als uitgangspunt te nemen en die te doorlopen. Niet aangevinkte checkboxen missen in die array en dus zullen die velden ontbreken in je controle.

Zet in je controle de namen van alle velden die in je formulier zitten in een array en doorloop die. Dan weet je zeker dat je controles uitvoert op alle velden in je formulier, ongeacht of ze in de $_POST array voorkomen.

Hier zie je een voorbeeldje van die aanpak...

Hipska BE

Hipska BE

03/01/2009 13:47:00
Quote Anchor link
Om het makkelijker in 2 query's te stoppen heb je even een kleine aanpassing van de arrays nodig.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<?php

$_POST
= array(
    'laatzien' => array( 1 => 'text.php'),
    'fotoid' => array( 12 => 69, 13 => 29),
    'aantallimit' => array( 12 => 15, 13 => 15),
    'textid' => array( 12 => 12, 13 => 13),
    'orginalrowid' => array(12 => 1, 13 => 1),
    'savetext' => 'Save'
);

$allowed = array('fotoid','aantallimit','orginalrowid');

$update = array();
foreach($_POST as $key => $value){
    if(is_array($value) and in_array($key,$allowed)){
        foreach($value as $subkey => $subvalue){
            $update[$subkey][$key] = $subvalue;
        }
    }
}

print_r($update);
?>

Levert deze array op:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Array
(
    [12] => Array
        (
            [fotoid] => 69
            [aantallimit] => 15
            [textid] => 12
            [orginalrowid] => 1
        )

[13] => Array
        (
            [fotoid] => 29
            [aantallimit] => 15
            [textid] => 13
            [orginalrowid] => 1
        )

)

Hiermee kan je volgens mij makkelijker een deftige SQL query maken.

EDIT: Update ivm security
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Hipska BE

Sander C

Sander C

03/01/2009 19:21:00
Quote Anchor link
Ik wordt nog steeds niks wijzer van..volgens mij krijg ik 2 verschillend soorten uitleg voorgeschoteld.

De aanpak van Blanche gaat om lege formulier, terwijl ik geen lege formulier heb. Alle gegevens zijn al uit database en alles wordt in $_SESSION gestopt waar ik eigenlijk niks aan heb.

De aanpak van Hipska ziet er al wat beter uit..maar er wordt niks bijgezegd hoe je kan opslaan en dezelfde probleem die Blanche ook al zei, die met checkbox.

Kan iemand niet even een snelle code maken waarmee ik uit voeten kan komen.

Joren de Wit

Joren de Wit

03/01/2009 19:29:00
Quote Anchor link
Sander schreef op 03.01.2009 19:21:
De aanpak van Blanche gaat om lege formulier, terwijl ik geen lege formulier heb.
Nee, het is een voorbeeld van de aanpak die ik in mijn vorige post beschrijf. Dus van het definieren van je formuliervelden in een array en die gebruiken om de verschillende velden te controleren. Dit lost het probleem met je checkboxen op.

Verder heb ik helemaal niets gezegd over de verdere verwerking van je formulier of wat je met de geposte data zou moeten doen. Voor dat onderdeel zou je dus op het voorbeeld van Hipska voort kunnen borduren.

Hipska BE

Hipska BE

03/01/2009 20:45:00
Quote Anchor link
Met de paplepel in de mond dan maar :(
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php

$sql
= array();
foreach($update as $id => $data){
    $query = 'UPDATE invultext SET ';
    foreach($data as $veld => $value) $query .= $veld.'='.$value.', ';
    $sql[] = rtrim($query,', ').' WHERE text_id='.$id.';';
}

print_r($sql);
?>

levert dit:
Code (php)
1
2
3
4
5
Array
(
    [0] => UPDATE invultext SET fotoid=69, aantallimit=15, textid=12, orginalrowid=1 WHERE text_id=12;
    [1] => UPDATE invultext SET fotoid=29, aantallimit=15, textid=13, orginalrowid=1 WHERE text_id=13;
)

Ik had echt wel gehoopt dat je dit zelf wel kon uitvogelen, zo moeilijk was dat nu toch ook niet?

Sander C

Sander C

04/01/2009 13:47:00
Quote Anchor link
@Hipska,

Nog heel erg bedankt..maar ik was aan het uitvogelen hoe ik text_border=0 en text_title=0 in arrays te stoppen.

Heb gisteren en halve dag zitten klooien wat het mij geen resultaat oplevert. Ik heb stukje vd code die Blanche opgaf beetje gecombineerd met de jou.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
$formuliervelden = array (
'text_foto_id' => $_POST['text_foto_id'],
'aantallimit' => $_POST['aantallimit'],
'text_border' => $_POST['text_border'],
'text_title' => $_POST['text_title']
);
$allowed = array('text_foto_id','aantallimit','text_border','text_title');

$update = array();
foreach($formuliervelden as $key => $value){
    if(is_array($value) and in_array($key,$allowed)){
        foreach($value as $subkey => $subvalue){
         $update[$subkey][$key] = $subvalue;
        }
    }
}

echo "<pre>";
print_r($update);
echo "</pre>";

Het levert mij resultaat op:
Array
(
[12] => Array
(
[text_foto_id] => 69
[aantallimit] => 15
[text_border] => 1
[text_title] => 1
)

[13] => Array
(
[text_foto_id] => 29
[aantallimit] => 15
)

)

Om van gek te worden en array houdt mij alles tegen om text_border=0 en text_border=0 te mogen gebruiken in array 13.

Hipska BE

Hipska BE

04/01/2009 16:56:00
Quote Anchor link
ja maar bestaat $_POST['text_border'][13] en $_POST['text_title'][13] wel?

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.