Meerdere checkboxen gebruiken in formulier
Ik loop even tegen onderstaand probleem aan, hopelijk dat iemand mij verder op weg kan helpen.
Ik heb een formulier met daarin o.a. 5 checkboxen. Als 1 of meerdere checkboxen aangevinkt zijn, dan moeten deze records naar de database geschreven worden.
Het formulier kan op een later tijdstip weer aangeroepen worden en dan moeten deze reeds gekozen waarden weer in de checkbox gezet worden. So far so good maar nu loop ik tegen deze uitdagingen aan.
Als ik daarna weer klikt op Submit dan worden de checkboxen welke reeds aangevinkt waren, weer ingevoerd in de database en heb ik dubbele records erin staan.
Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Heeft iemand enig idee hoe ik een formulier maakt met checkboxen welke meerdere keren opgeroepen kan worden (omdat deze pagina achter een inlog zit) zodat telkens de juiste checkboxen reeds vanuit de database aangevinkt zijn en dat wijzigingen qua aantal checkboxen ook goed doorgevoerd worden zonder dat er dubbele records komen?
Alvast bedankt !
Arie
Ik snap je niet helemaal, maar je kan toch eerst een query doen om te kijken welke checkboxen er al in de database staan.
Als ik b.v. in eerste instantie checkbox 1 en 3 aan hebt staan en dan b.v. checkbox 5 aanvinkt, dan krijg ik 5 records als ik op submit drukt, 2 voor check1, 2 voor check3 en 1 voor check5.
Dus de vraag is, hoe voorkom ik nu dat ik dubbele records gaat krijgen in de database?
Toon eens wat code ... Hoe doe je nu de INSERT van die checkboxes?
De eerder aangevinkte en nu niet aangevinkte moeten dan ook verwijderd worden, neem ik aan?
Verwijder alle oude en zet in een while-loop een insert-query waarin je alle aangevinkte checkboxen verwerkt.
Ik verwijder nu eerst alle bestaande records en zet gewoon weer alle nieuwe aangevinkte checkboxen in de tabel.
Soms zit je gewoon te ingewikkeld te denken en ligt de oplossing voor het grijpen ........ hahahaha
Bedankt voor het meedenken!
Groeten,
Arie